Gå til innhold

Det nye Stilpolitiet!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Gruskverner skrev (18 timer siden):

Har tenkt samme tanke med SL7, den er jo så høy at proffene må gå ned i størrelse for å komme lavt nok, og dermed må bruke giga-stem for å fortsatt ha lang nok sykkel. Vesentlig forskjellig fra Venge-en den erstattet.

SL7 er vel mer aggressiv enn Venge (1.39:1 vs 1.43:1 stack-to-reach ratio).

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Røverkjøp-tråden:  

Ndreas skrev (På 8.12.2023 den 15.57):

Kan hjertelig anbefale denne https://www.canyon.com/no-no/sykkeltilbehor/tilbehor/bike-accessories/ringeklokker/canyon-road-cycling-bell/10005999.html

(sjekk med din lokale landeveis-stilpolitiperson)

Hva sier stilpolitiet om ringeklokker? 

Selv har jeg en svart sykkel, og har like godt gått for å gjøre ringeklokken mest mulig synlig. Selv synes jeg det ser bra ut, og er en fin liten påminnelse til meg selv om at jeg ikke er ute for å vinne et virtuelt ritt mot meg selv og trafikken jeg sykler i.

image.png.c996e268b3b47ee20e4d6031f1b0b0aa.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik på stisykkelen, men da den fikk seg en liten trøkk og Luxe ikke hadde noen som helst alternativer for å bytte deler så gikk den i bøtta, og dermed er merket bannlyst av bærekraftshensyn i min husholdning 🙂

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (På 7.12.2023 den 12.38):

Det er/ser ut som veldig høyt styrerør der. 
Jeg mistenker at de har gjort det så høyt for at vi som er middelaldrende mosjonister kan slæmme stemen og fortsatt rekke ned i bukken. 
 

Men den er fin likevel!

LarsB

Tipper det blir en del av Total Energies-gutta som dukker opp med liten ramme og laaaang stem, ja. 

Men er det egentlig sånn at alle middelaldrende mosjonister egentlig ønsker seg/trenger høyt styrerør og slæmma stem? 
Samtidig er det vel også bevist at man ikke nødvendigvis ender opp mer aerodynamisk med lav front. Albuene kan som kjent bøyes, og det å gjemme kroppen litt mer bak styret kan være gunstig. Å ha vekt på forhjulet utfor er dog viktig for god kontroll - her faller ofte de høyeste gamlis-komfort-syklene litt gjennom. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...