Gå til innhold

Det nye Stilpolitiet!


Anbefalte innlegg

JoeT skrev (39 minutter siden):

Hæ!? Det har jeg da aldri sagt. 😉

Neida, men du kalte det blodharry. Det er vel mer eller mindre det samme. Eller vent. Det er på linje med å låne en kantklipper uten å levere den tilbake. Dette er ille! 

Anyway, @Sepeda, hva gjelder kalibreringskravet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kalibreringen får nok sikkert litt pryl… men; Luca Paolini. Aldri utstyrt med det stiligste kit’et. Tatt med Skaugumgodt. MEN; han så alltid bæædææs ut, og det er mer enn stilig i min bok. Enten det var i ruskevær eller som plog for Kristoff.

IMG_6836.jpeg.a037676bae5a1d15bc7aec27fd7e570d.jpeg

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å ha ubarberte bein og min kone (vi er gift på 25. året) har aldri sett (eller følt på, for den saks skyld) meg med hårete bein.

Jeg kjenner syklister som er så rødhårete at de aldri blir brunere enn Puck Pieterse. Selvfølgelig barberer de beina. 

Hårete bein er for eksproffer. Om de vil. 

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjonsmessig har vi jo blitt kvitt både svømmehud mellom fingra og en god del hår hist og her. 
Vi trenger ikke hår på beina, og du verdens min og rike så mye bedre det ser ut med glatte legger. Man legger tid, prestisje, og myyye penger i en fin sykkel. Så møter man opp med chewie-legs. Haff

Ikke lenge siden vi var ferdig med OL heller, ikke et hårete bein som jeg så. Kanskje på kulestøterne…?

Vakkert var det, vakkert!

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berget skrev (På 28.8.2024 den 9.18):

Stilige landeveissykliser bør ha flat mage, ikke aspirerende ølvom🫣

Jeg heier på italienske 60-åringer med pizzamage og falmet ‘knallrosa’ jersey fra 90-tallet. Stilige? Vel, de utøver sporten på sin egen måte. Det er godt nok👑

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (På 30.8.2024 den 11.59):

Hva skjer med tråden?

Aldri har vi så sårt trengt kalibrering.

😂😂😂 men dette er jo i det minste GØY! I motsetning til å sitte på byens tak og diskutere om Oslo er en sykkelhovedstad… 

Neste gang det er et slikt sykkel-arrangement synes jeg heller vi skal diskutere:

sokkelengde

barbering

ipad på styret

Bibs som går ned på kneet

om Rapha er inn eller ut

om Pas Normal er passe normal

Hva som er vitsen med Dag Ottos sykkelklær

Corima MCC47 vs. Campa WTO

ja, listen er lang…

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOTON skrev (8 timer siden):

😂😂😂 men dette er jo i det minste GØY! I motsetning til å sitte på byens tak og diskutere om Oslo er en sykkelhovedstad… 

Neste gang det er et slikt sykkel-arrangement synes jeg heller vi skal diskutere:

sokkelengde

barbering

ipad på styret

Bibs som går ned på kneet

om Rapha er inn eller ut

om Pas Normal er passe normal

Hva som er vitsen med Dag Ottos sykkelklær

Corima MCC47 vs. Campa WTO

ja, listen er lang…

 

 

La meg ta diskusjonen for deg:

Sokkelengde: Den skal være lang - men ikke for lang. Det er ditt eget ansvar å ha korrekt lengde. Er du usikker på om du har korrekt lengde har du det altså ikke. Rykk tilbake til start. 

Barbering: Ja. Å humorisere at man ikke barberer bena er like smakløst som å filme med spionkamera.

Ipad på styret: Jeg forstår ikke en gang hvor den kom fra? Du skal herved piskes. Sinnet ditt er forurenset, rykk tilbake til start. 

Bibs som går ned på kneet. Tapt kamp som proffene vant. Jeg gjør det de gjør så føkk it whatever har bare korte sykkelbukser i skuffen ala Merckx men neste gang jeg kjøper blir den vel litt lengre for det er sjukt aero wtf. Rykk tilbake til start. 

Rapha: Se Ralph Lauren. Alltid litt in, men det finnes andre måter å si følgende: at en har penger, at en vil se ut som en har mer penger, at en er et kjøpetryne som følger strømmen, eller at en ikke aner hvor lang en sokk skal være. 

Pas Normal: Som de lange bibsene. Tapt sak. Helt innafor, men har aldri revet skinnet av pølsa. 

D02 klær: Poenget er at det ser sjukt molle ut å sykle naken, og noen synes Dag Otto er kul. 

Corima og campa: Sykkelutstyr produsert av noen som mener at menn i hvit frakk som drikker rødvin til lunsjen gjør ting bedre enn en robot i Kina. Forsåvidt ikke uenig, men funker jævla dårlig i praksis. Særlig distribusjon.

Lang liste: Ja, listen er lang. Det er mye som må gjøres.

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOTON skrev (8 timer siden):

Jeg heier på italienske 60-åringer med pizzamage og falmet ‘knallrosa’ jersey fra 90-tallet. Stilige? Vel, de utøver sporten på sin egen måte. Det er godt nok👑

Enig! Det er vesensforskjell på å sykle og det å være syklist. 
Mange i Norge sykler. Vi har fete sykler, kult kit og alt som hører til. MEN: Vi mangler sykkelkultur! Vi tror sykling handler om O2-opptak og den nyeste «tannlegesykkelen». Det handler om det også, men det er bare 10%. 
Å være syklist er en livsstil! Det er oppførsel, tankesett, innstilling. For mange inkluderer det også å barbere beina. 
Det nærmeste jeg har vært å oppleve ekte sykkelkultur i Norge, var stisyklingen i Oslo på midten av 2000-tallet. Da var syklingen viktigst, Strava eksisterte ikke og trivsel med aktiviteten var langt viktigere enn puls og FTP… som vi ikke hadde noe forhold til. 
Sykkelkultur finner vi i større grad på kontinentet, blant annet uttrykt ved tilfeller som nevnt av HOTON. 
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (6 timer siden):

Vi mangler sykkelkultur! Vi tror sykling handler om O2-opptak og den nyeste «tannlegesykkelen».

Syns dette er en generalisering som står stadig svakere. Mulig det er et aspekt for enkelte nykommere til sporten, men mitt inntrykk er at det går stadig fortere over også for disse. Turer for turens del, og opplevelsene langs veien har stadig større fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (3 timer siden):

…ikke det at jeg er noe stilpoliti, men som middelaldrene mann er jeg glad i å uttale meg skråsikkert om ting jeg har lite greie på. 

Det er det denne debatt-tråden er til for✌️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...