Gå til innhold

Det nye Stilpolitiet!


Anbefalte innlegg

Lezyne mener jeg lager noen av de beste seteveskene. Et viktig poeng med setevesker er at de bør være så enkle som mulig og kun festes i setet, ikke i setepinnen. De bør også ha en reim som både fester den til setet og komprimerer vesken. Det tristeste jeg ser er setevesker som henger slapt nedenfor setet og slenger. Stropp rundt setepinnen er også bare i veien. Den vil lage riper rundt pinnen, samt gnisse mot sykkelbuksa. 

Lezyne Road Caddy rommer 1-2 slanger, gasspatron, dekkspaker og miniverktøy. Et AXS-batteri får man også plass til. https://www.landevei.no/sykkelutstyr/setevesker/dette-verktoeyet-maa-du-ha-i-setevesken

https://www.sykkelkomponenter.no/tilbehor/ryggsekk-og-sykkelveske/vesker/setevesker/lezyne-road-caddy-seteveske

Evt: Micro Caddy - den ser ikke like nett ut, men har en egen praktisk lomme til miniverktøy på utsiden for rask tilgang. 

https://www.sykkelkomponenter.no/tilbehor/ryggsekk-og-sykkelveske/vesker/setevesker/lezyne-micro-caddy-strap-seteveske

De fra Arundel jeg har testet var ikke noe bra. Jeg har 2 Arundel flaskeholder, men seteveskene fungerte dårlig - Pico og Dual. 

Forresten: https://www.landevei.no/sykkelutstyr/setevesker

  • Thanks 3
  • Sad 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind sin mening funker helt til du er på en sykkel hvor setet må smelles helt frem, da står slike 1-stropp-vesker som en utvekst fra setet, og ender gjerne opp med å vrenge seg rundt festereimen slik at de henger og dingler.

Bruker for øvrig en slik løsning selv på sykler hvor setet har litt å gå på, men da Silca Mattone med BOA-stramming https://silca.cc/en-eu/products/mattone-seat-pack

Ulempen med den er at den får hull mot setet etter et par års flittig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asymmetricoen min blir iallfall byttet ut med en Road Caddy når jeg husker på å bestille/plukke opp en nede på Brattørkaia Sykkel. Den holdt riktignok uten å ramle av under Strade Statsskog nå på lørdag, men da hadde jeg multiverktøy i lomma. Så nok flasker og setevesker liggende strødd langs løypa😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du ha i den?

Jeg har oftest minipumpe og sykkelverktøy mm. i en essentials case på ryggen. Lett å ta med på tur, uavhengig av sykkel. "Der bak" har jeg bare slange, et par dekkspaker og engangshansker. Da går alt inn i den enkle setevesken man får for en slikk og ingenting sammen med en continental slange. Jeg synes denne er stilig og minimalistisk, og "Continental" er en logo som klinger godt for meg.

Eller er jeg bare harry?

 

Continental Schlauchtasche Race inkl. Schlauch und Reifenheber

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens.

Jeg er ikke overkonstabel eller engang betjent her, men jeg må minne om at denne tråden er Det nye stilpolitiet.

I den grad Posterior Man-Satchels i det hele tatt er tillatt, må stil være det ubestridt overordnede kriterium.

Det legger visse føringer.

Eksempelvis har jeg uforbeholden respekt for en nasjonal autoritet som @SykkelØyvind, men om han igjen tar opp Micro Caddy, må det utdeles straffepoeng eller annen reprimande. Road Caddy derimot er innenfor.

Likeledes kan ikke Arundels elegante vesker avvises med mundane praktiske forhold som manglende rominndeling, manglende refleks (!) eller endog litt kort borrelås, slik sistnevnte påpeker i Landevei. Her viser jeg igjen til det ubestridt overordnede kriterium.

(Utover det, har Øyvind alltid rett!)

Og ja, Asymmetrico faller umiddelbart utenfor, både stilmessig og for å være universielt hatet.

***

Om @Luffe og  forumet vil diskutere setevesker ut fra et bredt og mer nøytralt sett med kriterier, oppretter jeg gjerne egen tråd for det utenfor stilpolitiets jurisdiksjon.

For øvrig overlater jeg til @Valentino å kalibrere.

Han er også velkommen som det nye forumets Attaché culturel et Moderateur, om han skulle ønske det.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Gråstein said:

Hva skal du ha i den?

Jeg har oftest minipumpe og sykkelverktøy mm. i en essentials case på ryggen. Lett å ta med på tur, uavhengig av sykkel. "Der bak" har jeg bare slange, et par dekkspaker og engangshansker. Da går alt inn i den enkle setevesken man får for en slikk og ingenting sammen med en continental slange. Jeg synes denne er stilig og minimalistisk, og "Continental" er en logo som klinger godt for meg.

Eller er jeg bare harry?

 

Continental Schlauchtasche Race inkl. Schlauch und Reifenheber

Skal ha mest mulig i den, men det må nok bli en av de mindre typene om man skal ha en fet en. Kjøpte en på ca. 0,8l først, men det så ut som setet hadde fått dobbelthake etter jeg satt den på, så jeg sendte den tilbake. Rundt 0,4-0,5l blir vel det største som går før de blir for store.

Virker som det meste er nevnt nå, så da er det bare å bestemme seg. Den eneste jeg har sett på som ikke er nevnt her er denne fra Fizik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der. Jeg er absolutt ikke fan av kortbukser til knærne-trenden. Dygert har omtrent samme bukselengde som Jacques Anquetil og Charly Gaul her:

Jacques_Anquetil_and_Charly_Gaul_1959.jpg

Sånn ellers er jo beina til Chloé Dygert et stilstudie verd. Jeg er enig med Canyon-SRAM i det.

Chloé Dygert - WMNCYCLING

Årsaken til arret:

https://www.nbcolympics.com/videos/dygert-crashes-over-guardrail-time-trial-2020-worlds

  • Sad 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine sko og ekstrakudos for logo og BOA i gull.

Men altså hva er greia med Shimanodrivverk, Campahjul og -skiver? Det Nye Stilpolitiet krever Campa rundt baut.

  • Thanks 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Valentino said:

Men altså hva er greia med Shimanodrivverk, Campahjul og -skiver? Det Nye Stilpolitiet krever Campa rundt baut

Den «nye» trådløs gruppen til Campa ser jo ikke mye fin ut. Svær klump av et gir. Skivene og hjulene til campa er stilrene og lekre! Skivene funker som en kule (ingen ding ding lyder) og er billige. Prøvde meg på Ekar på gravel sykkel men falt dårlig i smak bortsett fra utsende. En vakker dag ender campa opp som ren hjulprodusent. Du hørte det her først 😉 

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelEirik skrev (23 minutter siden):

Den «nye» trådløs gruppen til Campa ser jo ikke mye fin ut. Svær klump av et gir. Skivene og hjulene til campa er stilrene og lekre! Skivene funker som en kule (ingen ding ding lyder) og er billige. Prøvde meg på Ekar på gravel sykkel men falt dårlig i smak bortsett fra utsende. En vakker dag ender campa opp som ren hjulprodusent. Du hørte det her først 😉 

Synd å ødelegge så fin ramme med slikt brudd! Eneste positive her er vel at du har en sadelpung i riktig størrelse. 

Tips: Nimbl er egentlig best på venstresko, ville beholdt Shimano på høyre! 

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SykkelEirik

Stilpolitiet er nådeløst, men rettferdig.

Siden du har demonstrert at du baller - og PNS - vil jeg ta deg i forsvar ved hjelp av ditt eget profilbilde.

1112-CAM2-180519.jpeg.1d1c98c31f8f48f100

Dette tenker jeg fortjener godt over forumgjennomsnittet av stilkarakter, selv om man kan stille noen få spørsmålstegn. Finn tre feil.

Kudos også for det jeg tror er matchende dekaler på det jeg tror er Pirelli P Zero. Så riktig.

  • Like 2

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, Sepeda said:

1112-CAM2-180519.jpeg.1d1c98c31f8f48f100

Dette tenker jeg fortjener godt over forumgjennomsnittet av stilkarakter, selv om man kan stille noen få spørsmålstegn. Finn tre feil

BMC flasker og Pinarello
Roval hjul på Pinarello
Alt for mange spacers

Men finner ingen feil på kjøringe

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelEirik skrev (33 minutter siden):

BMC flasker og Pinarello
Roval hjul på Pinarello
Alt for mange spacers

Men finner ingen feil på kjøringe

+ Ankelsokker, Smart klokke og iPad (som er allerede nevnt). Spacers er litt strengt for menn i din alder kanskje, men siden du nevner den selv, får vi vel godkjenne.

Ble seks stk. det, hvis vi klarte å dekke Sepedas tre brudd. 

Innspill på kjøring får bli i en annen tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...