Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke hjemme, så det blir 2.håndsinfo, men Telenor kom på døra igjen i går.

Visstnok har det skjedd med med vilkårene for fiberen som Viken gravde ned for 3-4 år siden; så nå hadde Telenor mulighet for å tilby bruk av samme kabel. Dette er det jeg har hatt problemer med for infrastrukturutbygging som dette i alle år, men jeg skjønner ikke helt hvordan de har løst det med Viken som gjorde jobben i sin tid.

Uansett, så kommer det et tilbud der på en annen pakke/pris etterhvert... spent på hvordan dette blir.

 

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jobbes med å åpne opp monopolet som nå er på fiber. Dvs at fibereier plikter å leie ut kapasitet, litt som på mobilnettet. Det vil nok røske opp litt i prisnivået mange steder der det per nå ikke finnes alternativer.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/XbnyWb/nkom-mener-du-betaler-for-mye-for-internett

https://nkom.no/aktuelt/myndighetene-mener-du-betaler-for-mye-for-internett-na-varsles-det-endringer

"Nkom mener det i flere deler av landet er enkeltaktører som har for stor makt, og at bredbåndskundene der har for få valgmuligheter. For å øke konkurransen vil myndighetene pålegge disse aktørene å tillate at andre bredbåndsleverandører leverer tjenester i deres nettverk. "

Skal skje ting i løpet av 2024 ifølge ymse rykter. Og ifølge posten over har det kanskje allerede skjedd noen steder 🙂

Endret av suverin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...