Gå til innhold

Vis oss din 2024-racer!


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Sepeda said:

Gratulerer 😎

Må bare spørre: Setepinnen? 🤔

Her kan jeg bidra! 🙂
Setepinnen er reversibel for å oppnå 0 mm offset. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i grunn vise fram hva som erstattet Faraen. Aeroad CF SLX 7. Selvfølgelig med Nextie hjulsett skodd med GP 5000 S TR 30 mm. Jeg likte Fara godt, men geometrien traff ikke helt. Denne trives jeg godt på. Håper på en runde med @SykkelØyvind etter ferien og for å finjustere litt. 

IMG_5566.jpg

IMG_5567.jpg

IMG_5568.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2024 at 4:16 PM, YOLO said:

Fett bygg! Kul ramme og lakkjobb, samt prima komponenter! Grattis! 

Regnestykket ditt blir 7,45 kg btw, som jo er meget respektabelt for et hvitt alu-bygg.

Jo, ganske fornøyd med resultatet. Men etter første tur fant jeg ut at jeg måtte skifte ut Garbaruk skiven - jeg syntes den så kul ut men den bråker for mye. Monterte en SRAM 44T i stedet og da ble alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2024 at 9:36 AM, OleF said:

Ca 7,5kg er lettere en mange ferdigbygget karbon racere, så fint å se att fortsatt noen bygger på alu. Hvordan er Hunt hjula? Vurderer di til gravel sykkelen. 28/30mm dekk?

Jeg liker Hunt hjulene - de er svært lette. Litt bråkete hub bak, men noen liker det visst slik.

28mm GP5000, de måler jeg til 28.1mm på felg. Setter på 30mm neste gang. Rammen er spesifisert til maks 28mm men jeg synes det ser ut som om det er rikelig med plass. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LochNess skrev (På 13.7.2024 den 11.09):

Da røk man på en oppgradering gitt og endte opp med en Orbea Orca M30i i Slate Blue fra Unaas. Var en halv fingerbredd unna å slenge på oppgradert hjulsett i samme slengen, men fornuften tok en ørliten svipptur innom prosessen. Får ha det til gode og det blir uansett en gode forbedring på alle måter. Satser på godt sykkelvær i de to ukene fra barnehagen åpner igjen til jeg begynner i ny jobb. Gjenstår å se hvor lang tid det tar før jeg får den da...

IMG_3085.webp.44e1ff5d9cfe25ad15b7116cda3411c9.webp

Nåværende maskin ser jeg for meg at den kommer til å få tilbake gravel-dekk, flate pedaler og få påsatt skjermer og muligens bagasjebrett slik at den blir en god brukssykkel. Festet til sykkelvognen tror jeg også jeg lar bli stående på den, selv om det stort sett er kona på elsykkel som får lov til å trekke den 😀

Etter kløning fra Unaas så fikk man endelig sykkel i går og montert opp i dag. Fortsatt ikke fan av å fikse styretape selv men ble da brukbart. Med åpen barnehage og godvær fremover satser jeg på å rekke et par sykkelturer før jeg starter i jobb om halvannen uke.IMG_3150.jpeg.43bb0acaf8be7c6173a70ccba033b292.jpeg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7310.jpeg.6752493deef131191216cd812ccf8eb9.jpeg

Syklet tidligere rundt på en matt svart Canyon Endurace med mekanisk Ultegra og felgbrems. Nå er imidlertid drømmesykkelen i hus. Canyon Aeroad CF SLX 8 i fargen «Fast Lime», med Ultegra Di2, wattmåler og 62mm DT Swiss-hjul. Vill farge som nok gjør seg enda bedre i Nice/Cannes-området enn i Buskerud, så må vel melde flytting snart.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er dette årets racer, eller slik den er bygget i år? Tja, her er hvertfall sykkelen jeg trener og konkurrerer med i år:

  • Basso Diamante VIII, 56 cm, Candy Red
  • Hjul bygget på Mavic CXP Pro Carbon felger, 40 mm foran, 45 bak, DT Swiss 240S Straightpull CL nav, Sapim CX Ray eiker
  • Basso Levita integrert styre, og setepinne med 15mm setback 
  • Ultegra R8170 Di2 girverk med Dura-Ace R9270 11-34t kassett
  • Hope RX4+ kalipere med fargematchede Hope Floating Road 160mm skiver
  • Rotor AldHu Carbon krank med oval 52-36 DM klinge
  • Enduro XD15 oppgradering av alle roterende lagre
  • Fizik Antares Versus Evo 00 Adaptive sete
  • SRM Exakt single side wattpedal
  • 28 mm GoodYear Eagle F1R, eller Eagle F1 Supersport på ritt, tubeless dekk
  • Arundel Mandible flaskeholdere
  • Arundel Art Gecko styreteip

I det hele tatt ekstremt fornøyd med dette bygget, rask, lett (rett under 7 kg uten pedaler) og veldig morsom sykkel på ritt og trening

2024-08-22_11-23-54.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har det sneket seg inn en n+1, men denne er spesiell. 

Min aldrende far har innsett at han ikke kommer til å sykle mer på landeveien og jeg har overdratt hans øyensten. Men det som gjør sykkelen spesiell er at han har kjøpt den i Italia, i nærheten av Comosjøen, og fått den bygget etter hans spesifikasjoner.

Pinarello FP3, 2012-ish.

SRAM Red over hele fjøla.

Sykkelen ser omtrent ny ut, den er bare kjørt i godvær. Får fortsette med det. 

Alt som står på er opprinnelige deler.

Renset kassett, kjede og tannhjul for fett og skitt, men ser at jeg etter dagens testtur på ta en runde til.

Vi er omtrent samme størrelse, så jeg bare satte meg på og syklet av gårde. Har bare erfaring med Shimano på landevei, så Sram ble virkelig *ka-donk*. Presist og fint. Ser ut som det er god plass rundt dekkene, så skal nok få på 28mm. Nå er det 24mm!

Ja, jeg har merket at styretapen er surret feil vei. Fikk med ekstra styretape også, Pinarello såklart.

20240901_182811.jpg.04c229c0b4fd34ad79d430a094447e1b.jpg

20240901_182843.jpg

20240901_183034.jpg

20240901_182909.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...