Gå til innhold

Vis oss din 2024-racer!


Anbefalte innlegg


Da er sykkelen klar og dagens første tur i dag:

Det som er byttet fra originalt er:

-0 setback pinne

-Zipp Aero 38cm styre

-Ultegra C60 hjul (imponert over de i sidevinden i dag)

-Continental GP 5000 28 foran og 30 bak  

Veldig happy etter første tur  

6A8C2268-71CD-4705-8EA5-07540DB1FB54.jpeg.7372bea799d5bccd7b7ae7dfec84f868.jpeg

  • Like 17

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (1 time siden):

Stilig! Hva syns du om 38cm styrebredde? Har ett 380/110 liggende umontert, 420/100 pdd.

Overraskende positivt. Helt i starten synes jeg det var veldig smalt, men etter ett par timer var det helt flott. 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (På 26.4.2024 den 8.47):

6275 gram i regnearket. Komplett sykkel veid til 6280. Ramma veier 785g(804g med ridewrap) Gaffel 390gram. Komplett dura ace foruten krank som er rotor aldhu carbon(532gram). Hjul er fra AR375 fra light bicycle med extralite nav 1175 gram. GP 5000 TT 25mm. Galfer 140 mm x2 med extralite festeskruer som til sammen veier 142gram  Styret er EXS aerover cockpit 360x130, 330 gram inkl skruer. Fjærlett garminfeste(13g) som er 3D-printet av Lucendi. J&L thru axles til sammen 50gram.  Sigeyi girøre. Glemte sete: Alpitude Gardena på 70 gram og sjokkerende behagelig.

😃

Det er jo gøyalt at lightweight is the new aero.

Fjærlette klatresykler i klassisk vakker form dukker opp både her og der.

Vi går old school. Frem med regnearkene!

  • Like 2

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (22 timer siden):

😃

Det er jo gøyalt at lightweight is the new aero.

Fjærlette klatresykler i klassisk vakker form dukker opp både her og der.

Vi går old school. Frem med regnearkene!

Ikke minst utrolig tilfredsstillende når faktisk vekt kun treffer 5 gram unna beregnet vekt fra regnearket der alt er veid hver for seg.

Er det ikke litt trenden blant produsentene også da med så griselett og sånn passe aero typs nyeste supersix og SL7 og 8?

legger med ett bilde fra AERONESS vs LIGHTNESS tråden på weight weenie forumet. De er basert på data fra tour magazine, kan ikke gå god for dataarbeidet som er gjort, men gir glede å støtte seg på denne når man har valgt det som klassisk er en "klatresykkel"

GPv7o4i.png

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (På 29.4.2024 den 12.28):

😃

Det er jo gøyalt at lightweight is the new aero.

Fjærlette klatresykler i klassisk vakker form dukker opp både her og der.

Vi går old school. Frem med regnearkene!

Venter på sykkel prikk lik den i videoen i størrelse 53, Orbea Orca. Blir spennende å sette den på vekta ut av boksen samt kjøreklar med pedaler, flaskeholdere, osv. Ble også solgt av den klassiske formen. Sammenliknet geometrien med gamlesykkelen Cannondale Supersix 2012, og den synes nesten prikk lik. Eneste at overrøret og seterør møtes litt lavere på Orbea-en.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (3 timer siden):

 

Er det ikke litt trenden blant produsentene også da med så griselett og sånn passe aero typs nyeste supersix og SL7 og 8?

 

 

Det har vært trenden i hvertfall. Etterutallige podcaster og leste intervjuer virker det på meg som en stor andel tror at den trenden blir mer som dette på proffene:

Passe aero=det som blir klatresykkel

Aero=på det meste annet.

Blant annet Swiss Side som er involvert hos flere produsenter er ganske klare på at man må ha en skikkelig aero sykkel fremover i pro-verden.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (3 timer siden):

Ikke minst utrolig tilfredsstillende når faktisk vekt kun treffer 5 gram unna beregnet vekt fra regnearket der alt er veid hver for seg.

Er det ikke litt trenden blant produsentene også da med så griselett og sånn passe aero typs nyeste supersix og SL7 og 8?

legger med ett bilde fra AERONESS vs LIGHTNESS tråden på weight weenie forumet. De er basert på data fra tour magazine, kan ikke gå god for dataarbeidet som er gjort, men gir glede å støtte seg på denne når man har valgt det som klassisk er en "klatresykkel"

GPv7o4i.png

I denne fremstillingen er det best å være lengst mulig opp og til høyre. Litt vanskelig å se hvor det aller beste skjæringspunktet blir men SL8, Propel, Van Rysel og Aeroad ligger ganske nærme en ideell kombinasjon av lav vekt og lav luftmotstand, eller?

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmac DL8 og Aeroad CFR er vel øverst på listen. Kan vel ut fra denne sette baseline på den med minst "straff" Tarmac SL8. For å gjøre det enkelt er det om å gjøre å ha minst grønne og lilla linjer til høyre, Van Rysel etc har både lilla og grønne så får eb del ekstra pga det.

 

Om det er av betydning eller ikke er noe annet, men den grafen der var ganske rå, tatt den et steg videre så kunne man lagt inn løypeprofil også 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind skrev (På 30.4.2024 den 14.59):

I denne fremstillingen er det best å være lengst mulig opp og til høyre. Litt vanskelig å se hvor det aller beste skjæringspunktet blir men SL8, Propel, Van Rysel og Aeroad ligger ganske nærme en ideell kombinasjon av lav vekt og lav luftmotstand, eller?

Tenker så langt til høyre man kan og lettest mulig ramma, altså med størst potensial til å trekke fra gram med ombygging. Canyon ryker på properitære deler. SL8 er vel utvilsomt nummer 1 her, mens supersix er vel den som er lengst til høyre med størst potensial for å trekke vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Gosforth 931. Var en fyr i Newcastle som drev sjappe med «egenproduserte» rammer fra østen. Ser ut som siden er nede, så jeg antar han har lagt inn årene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Bianchi Oltre XR3 som før. Nytt av året er Zipp 303s nederst og en custom lakkering av Tune Speedneedle øverst. Til sistnevnte skal det legges til at sykkelen brukes i Tyskland, så et norsk innslag var på sin plass. 

image.jpeg.eb1b9752f1a6cf9185d5157795d4abe7.jpeg

Endret av Gråstein
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20240501_1407392.jpg.d4486833f6d0bf6fab383ab7b562275e.jpg

Carbonda CFR707 med GRX di2 ute i felten. Grussykkel med to hjulsett hvor dette har Nextie 49/54 med 30mm GP5000 (måler 31,5mm). Utvekslingen er 46/30 med 11/32 bak som gjør det veldig behagelig å sykle på uansett terreng. Gikk fra 42 cm flared bars til 40 cm uten flare, og har merket en stor forbedring i komfort og muligheten for å være mer aerodynamisk, særlig i nedoverbakke. Sykler ca. 70 % landevei med sykkelen, og har ikke savnet flared bars enda hvert fall. Samme grunn til at jeg gikk fra 1x til 2x og er fornøyd med det valget.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

image.png.d20d87226d86c8db51e01d3951c6354f.png
Cervelo RS med 10s Ultegra og Unaas SS-55 hjul, ny for meg i år ihvertfall.

Par ting skal ordnes:

- Styrerør skal kappes, venter bare på et nytt stem som må testes ut. 

- Nytt og litt lengre stem med barfly integrert

- Bytte til 11s Ultegra jeg har liggende, mørkere ser bedre ut og. Vurderte SRAM Red fra annen sykkel, men krank passet ikke, og kan ikke drive blande sånt 🙂

- Flytte hoods litt ned når jeg bytter gruppe

 

Endret av msteiro
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine sykler her, dette er hva jeg har klart å somle sammen sålangt i garasjen i vår. Litt uferdig, men poster likevel. Satset på noname lakkering så ingen skal se hva slags ramme dette er (klarer noen å gjette?)

20240510_133552.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...