Gå til innhold

Vis oss din 2024-racer!


Anbefalte innlegg

Lekkert! Ser du bruker DT gr1600. Hvordan synes du de fungerer på landevei? Er jo i utgangspunktet grushjul.

 

 

Edit: Var litt uoppmerksom og presterte å lage hele 3 (!) like svar til posten, beklager det! Hvordan sletter man innlegg?😅😅😅

EspenE skrev (På 1.4.2024 den 21.03):

Vist før, men tatt i bruk for første gang i dag. Superfornøyd med sittestilling, giring og hjul. Dekkene er og bra, men mistenker at de har begrenset levetid. Jomfutur på litt over 5 mil og bare vinteren holder seg unna skal den brukes flittig fremover.

Orbea.jpg

 

Endret av 1482
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1482 skrev (10 timer siden):

Lekkert! Ser du bruker DT gr1600. Hvordan synes du de fungerer på landevei? Er jo i utgangspunktet grushjul

Følelsesmessig: Er en solid bygget kar og grushjul som er laget for litt mer juling fremsto som et fornuftig valg.
Teknisk: Omtrent samme vekt som ER1600 og 2mm bredere. Praktisk forskjell er nok minimal.
Real life: Passer perfekt til 32mm dekk og dekk/felg gir en fin profil
Sum: Et hjul som passer valgt dekkbredde, er solid og bare "er der". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3T Exploro RaceMax Italia vil fungere som primær landeveissykkel. Satt opp med Zipp 303s-hjul og Conti GP5000-dekk i landeveismodus.

Avbildet med 32 mm dekk med slange. Senere enten med 30 mm slangeløst, eller 32 mm slangeløst. 


Sekundær-sykkel til avveksling er en 16 år gammel Cannondale CAAD9 oppgradert med 2x11-Ultegra i 2021. 
 

IMG_8923.jpeg

IMG_8698.jpeg

  • Like 15

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TenDam skrev (3 timer siden):

Endelig er ny sykkel i hus! Orbea Orca 😀

Ikke så lette å se fargen på bildet, men er burgunder rød.

 

IMG_9982.jpg.0bfb4eb3f26e0f9acdee3ccdc7ceeb70.jpg

Wow. OMX-ramme med full DA di2? De hjulene der er vel dem med Zipp lagre også? 

Hadde vært spennende å se vekt på herligheten når du har fjernet spacerne som omringer stemmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YOLO skrev (55 minutter siden):

Wow. OMX-ramme med full DA di2? De hjulene der er vel dem med Zipp lagre også? 

Hadde vært spennende å se vekt på herligheten når du har fjernet spacerne som omringer stemmet. 

Det er riktig, full DA di2 og Zipp lager på hjulene. Slik som den står nå så kryper den omtrentlig ned til 6,9. Skal kuttes i røret når jeg har finjustert høyde. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (På 19.4.2024 den 17.52):

IMG_1457.jpeg.2fd8950dc3201c173db75b1e054f72c1.jpeg

Samme gamle Bianchi Specialissima 2018 str. 59 bygget opp selv med Campa Record 12 og mine foretrukne smådeler, fotografert på hjemmebane; gutua Karl Johan.

Da denne kom var denne på toppen av ønskelisten av racere jeg kunne tenkt meg.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig! 
Den første gangen jeg så en var på Lille St. Bernardspass. Søt jente oppå og greier. Complimenti! 
En sånn skal jeg ha. Samme høsten lanserte Campa tolvdelt. Da var det bare å tømme kontoen.
Det er liksom ingenting som er feil med den ramma, kanskje bortsett fra at det er og blir et knot å bytte innvendige girwirer.

  • Like 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (8 timer siden):

Vinterens byggeprosjekt. Kommet på styreteip siden. En fryd å sykle på, en fryd på vekta, en fryd for øyet (utenom rælet i flaskeholdere)

IMG_4072.jpeg

Del gjerne litt om byggets komponenter og vekt! Ser rått og fjærlett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri du skulle spørre:) Har ett regneark hvor alt er veid hver for seg. 6275gram i regnerarket. Komplett sykkel i str 56 er veid til 6280 med assioma duo pedaler, flaskestativ og styreteipen på.

Ramma veier 785g(804g med ridewrap) Gaffel 390gram. Komplett dura ace foruten krank som er rotor aldhu carbon(532gram). Hjul er fra AR375 fra light bicycle med extralite nav 1175 gram. GP 5000 TT 25mm. Galfer 140 mm x2 med extralite festeskruer som til sammen veier 142gram  Styret er EXS aerover cockpit 360x130, 330 gram inkl skruer. Fjærlett garminfeste(13g) som er 3D-printet av Lucendi (anbefaler å sjekke ut han på instagram, customprinter på bestilling). J&L thru axles til sammen 50gram.  Sigeyi girøre. Dette er vel noen av høydepunktene. Planen videre er å få bytta ut de skruene jeg kan til titan, så lenge det er gram å hente. Har vel også en planen om å få på en SIGEYI eller X-cadey wattmåler istedet for assioma som gir gevinst på rundt 70 gram. Under 6kg kommer jeg vel jeg med de endringene samt et hjulsett på 1000 gram, men sistnevnte ligger ikke i planene nå.

Og til de som tenker slank deg, eller gå på do før du sykler så handler det egentlig bare om at det er gøy å se hvor langt jeg får pusha det. Får vekta mi noe særlig mer ned enn mine 72kg heller. Uansett strålende fornøyd at jeg har fått pressa det såpass uten å gå bananas på THM og Darimo-deler

 

Glemte sete: Alpitude Gardena på 70 gram og sjokkerende behagelig.

Endret av Levemannen
  • Like 7
  • Thanks 2
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...