Gå til innhold

Komponenter og deler fra Kina


Anbefalte innlegg

Sun Flyer skrev (1 time siden):

Fikk levert et Ryet for et par uker siden og har syklet et par intervalløkter samt en tur på rulla. Godt fornøyd så langt, veldig bra byggekvalitet til 600 kroner. Kjøpte den eneste modellen de har med «2 års garanti» 

https://a.aliexpress.com/_EJDjrWT

IMG_2273.webp.1ae7d81e70fd759587f150f4c0fb2fef.webp

usikker på hvilken modell de har kopiert her, men den er veldig komfortabel (så langt).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Oppgraderte star ratcheten i DT350 nav fra 36 til 60 POE. Mest for morro skyld da prisen kun var rundt $20 fra AliE (Fovno 60T ratchet).

Bråker litt mer, så om du er var for lyd er dette kanskje ikke veien å gå.

20240609_171717.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
olve skrev (På 19.6.2024 den 11.48):

Oppgraderte star ratcheten i DT350 nav fra 36 til 60 POE. Mest for morro skyld da prisen kun var rundt $20 fra AliE (Fovno 60T ratchet).

Bråker litt mer, så om du er var for lyd er dette kanskje ikke veien å gå.

20240609_171717.jpg

Hva er erfaringen så langt med «billig-ratchet»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig rapport fra meg angående EXS Cycling sin gaffel og cockpit; 

-Ser smæshing ut.

-Føles smæshing.

-Kjøpsopplevelse: overraskende bra (EXS sine forutsetninger tatt i betraktning).

Overall: 5,5 av 6

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (På 20.4.2024 den 21.18):

Fikk levert et Ryet for et par uker siden og har syklet et par intervalløkter samt en tur på rulla. Godt fornøyd så langt, veldig bra byggekvalitet til 600 kroner. Kjøpte den eneste modellen de har med «2 års garanti» 

https://a.aliexpress.com/_EJDjrWT

IMG_2273.webp.1ae7d81e70fd759587f150f4c0fb2fef.webp

usikker på hvilken modell de har kopiert her, men den er veldig komfortabel (så langt).

Etter å ha syklet rundt 2000 km på denne, inkludert flere langturer samt noe grus er jeg meget fornøyd. God å sitte på, lett og foreløpig holdbar. Terningkast 5, da jeg venter litt med å trille sekser hvis den ryker før neste år 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Howard said:

Hva er erfaringen så langt med «billig-ratchet»?

Ingenting å utsette så langt på 6-700 km. De første par turene hadde jeg med gammel ratchet i lomma i tilfelle det skulle bli noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
rosandholm skrev (På 20.4.2024 den 21.18):

Fikk levert et Ryet for et par uker siden og har syklet et par intervalløkter samt en tur på rulla. Godt fornøyd så langt, veldig bra byggekvalitet til 600 kroner. Kjøpte den eneste modellen de har med «2 års garanti» 

https://a.aliexpress.com/_EJDjrWT

IMG_2273.webp.1ae7d81e70fd759587f150f4c0fb2fef.webp

usikker på hvilken modell de har kopiert her, men den er veldig komfortabel (så langt).

Tenker å teste denne, men kjente jeg ble litt skeptisk når det sto at railsa var av karbon? Hvordan har det gått @rosandholm, har du spjæra skrittet eller holder setet fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Ndreas said:

Tenker å teste denne, men kjente jeg ble litt skeptisk når det sto at railsa var av karbon? Hvordan har det gått @rosandholm, har du spjæra skrittet eller holder setet fortsatt?

Kan ikke svare for @rosandholm, men jeg sykla et 390km turritt i helga med en Arkel Seatpacker 15L (kjøpt av @Sepeda) festet til railene over til tider humpete terreng. Ingen tegn til brudd her hvert fall.

20240809_084620.jpg.ee3027a6b23339c9b2e4899c3645b23a.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kommet over noen av disse setene i bredde over 150 mm? Bruker 155 mm sadel til vanlig, og sleit med å finne noe kompatibelt da jeg prøvde å scrolle og klikke meg gjennom.

Skal forresten til Kina om en knapp måned, er det noe å hente på å ta med seg stæsj sjæl? Noen som har erfaring med det? Hva er mest hensiktsmessig å ta med i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (11 minutter siden):

er det noe å hente på å ta med seg stæsj sjæl? Noen som har erfaring med det? Hva er mest hensiktsmessig å ta med i så fall?

Er ikke det meste inkl. frakt, eller i all så billig frakt at det ikke lønner seg å styre med dette? Tipper det selges ut av fabrikken og de ikke har noe salg over disken med kassasystem.

Kjøpte akkurat ramme fra et selskap i Shengzen, ble sendt med UPS fredag og ankom mandag morgen!!! (50 USD i frakt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ingen illusjoner om å reise til en fabrikk og kjøpe over disk, det var vel mer å få ting sendt til hotellet (evt. kontoret) for å ta med hjem, og da spare eventuell frakt, mva og gebyrer. 50 USD i frakt er jo noe å spare det, selv om kanskje en ramme blir litt meget å pakke i bagasjen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (På 20.4.2024 den 21.18):

Fikk levert et Ryet for et par uker siden og har syklet et par intervalløkter samt en tur på rulla. Godt fornøyd så langt, veldig bra byggekvalitet til 600 kroner. Kjøpte den eneste modellen de har med «2 års garanti» 

https://a.aliexpress.com/_EJDjrWT

IMG_2273.webp.1ae7d81e70fd759587f150f4c0fb2fef.webp

usikker på hvilken modell de har kopiert her, men den er veldig komfortabel (så langt).

Vurderer å kjøpe et slikt til landeveisykkelen. Er det denne modellen som er «go to»? Eller en av de andre variantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (På 28.7.2024 den 15.40):

Ingenting å utsette så langt på 6-700 km. De første par turene hadde jeg med gammel ratchet i lomma i tilfelle det skulle bli noe tull.

Har du lenke til denne? Jeg tenkte å kjøpe en til mine DT Gr1600-hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sånn Ryet Aircode og der har den 3D-printede delen begynt å løsne fra karbonbasen etter et halvt års bruk.

Vil ikke anbefale noen å kjøpe dette setet om man ikke vet at man trives på Pro Stealth. Bred tupp og flat sitteflate fungerer langt fra for alle. I tillegg til dette med holdbarheten da ...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et Elita One 3143 karbonsete (ikke 3D, men med "skinn") og elita one 27,2mm karbonpost vinteren 2022. Disse har blitt brukt på gravel/landevei i 2,5 sesong og ser overraskende bra ut etter 6000km. Vekten på komboen var totalt 257gram uten å kappe setepost og jeg sparte 350gram i forhold til alu-setepost og standard sete som fulgte med sykkelen. Det kostet meg 77USD den gang da, en nokså rimelig vektbesparelse i mine øyne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake kjøpte jeg et sete som heter Balugoe. Et ganske bredt kortneset moderne sete. 142 mm bredt med en betydelig slisse, karbonskinner, "skinn"-trekk og bitelitt polstring. 

Setet er lett, det veier etter husken 116 gram mot oppgitt 123. Finish og kvalitet er meget bra. Det hhenger sammen etter rundt 800-1000 km på Highballen min på grus og terrengbruk. 

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte det var nysgjerrighet på  korte neser.  Dette var en lavrisikoinvestering sånn sett. Setet har levert på de punktene jeg håpet på. Komforten er bra. Den litt slarkete dropperpinnen er ikke så merkbar med kortere setenese og at sykkelen ble "mye" lettere er et pluss. 

Ali-Balugoe

PS. Ta ikke min dom om komfortabelt særlig alvorlig. Jeg er så heldig at jeg kan velge sete etter utseende og kulhetsfaktor og sitter like godt på alt som ikke er 28 cm bredt og fylt med elastoviskost neongele. 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (På 16.8.2024 den 10.49):

Er ikke det meste inkl. frakt, eller i all så billig frakt at det ikke lønner seg å styre med dette? Tipper det selges ut av fabrikken og de ikke har noe salg over disken med kassasystem.

Kjøpte akkurat ramme fra et selskap i Shengzen, ble sendt med UPS fredag og ankom mandag morgen!!! (50 USD i frakt)

Hvilken ramme kjøpte du? Er litt nysgjerrig på ramme fra Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...