Gå til innhold

Høstens sykkelmarked


Anbefalte innlegg

nanonils skrev (På 29.7.2023 den 21.46):

Ang tilbud. Er det noen som har erfaringer med å handle av sykkeloutlet.no ? Ser det går mye i Orbea og Wilier, og nettsiden er lik i utforming som Unaas, så det er gjerne et samarbeid?

Kan ikke være mye tvil om at det er dumpingsjappe for Unaas nei, all den tid det kun er merker fra Unaas de selger.

Så slipper Unaas å ha butikken full av utgående modeller, kanskje.
Jaja, er nå en foretningsmodell det der og.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nanonils skrev (På 29.7.2023 den 21.46):

Ang tilbud. Er det noen som har erfaringer med å handle av sykkeloutlet.no ? Ser det går mye i Orbea og Wilier, og nettsiden er lik i utforming som Unaas, så det er gjerne et samarbeid?

Fikk ny sykkel fra dem i går. Endte opp med å bruke litt mer penger enn hva jeg hadde planlagt pga veldig godt tilbud. Halv pris av veiledende (selv om det knapt nok er solgt en sykkel til veiledende i hele verdenshistorien...). OK erfaring. Tok litt lenger tid enn hva  de lovet på hjemmesiden, og litt dårlig informasjon. Det stod at de hadde den på lager i annonsen, men det stemte ikke. Men når det er sagt tok det ikke mer en to uker fra jeg betalte til jeg hadde sykkelen. Dette er en sykkel med coil shock, og selv om jeg har lite erfaring, skjønte jeg at fjæra kanskje var litt myk. Spurte om det var mulig å få med/kjøpe en stivere fjær, men det var ikke mulig (er helt grønn på den typen demper, så det er mye jeg lurer på, men det bør kanskje inn i en egen tråd).

På den positive siden fikk jeg en vesentlig bedre utstyrt sykkel en hva jeg nesten turde drømme om med mitt budsjett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
atlejh skrev (På 30.8.2023 den 10.03):

Spurte om det var mulig å få med/kjøpe en stivere fjær, men det var ikke mulig (er helt grønn på den typen demper, så det er mye jeg lurer på, men det bør kanskje inn i en egen tråd).

Jeg tror jeg kjøpte en helt lik, men fra Unaas, nettopp pga den problematikken (og at en ikke fikk prøvd størrelse/sittestilling hos sykkeloutlet.no)

kan ta disk om fjør på egen tråd eller PM 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Occam LT med Fox 36, RF AR hjul og ellers grei blanding av funksjonelle deler til 25k. Lite jåleri, men veldig mye sykkel for penga. Det er egentlig bare å pumpe opp demperne og stikke til skogs og ta evt oppgraderinger etterhvert som ting likevel skal byttes. Vi får håpe de står han av for her er det nok lite eller ingen fortjeneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stislask skrev (22 timer siden):

Ja, hvordan gikk dette da? Var det spesielt lurt å kjøpe sykkel i august/ september, som @Olechr anbefalte? 

 

Kontra å vente til våren så tror jeg fortsatt det var lurt. Det har vært mulig og er fortsatt mye bra muligheter for å få tak i billige nye sykler. Det som blir spennende nå er hva "konkursene" rundt omkring gjør med sykkelmarkedet. 

Endret av Olechr

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (11 minutter siden):

Kontra å vente til våren så tror jeg fortsatt det var lurt. Det har vært mulig og er fortsatt mye bra muligheter for å få tak i billige nye sykler. Det som blir spennende nå er hva "konkursene" rundt omkring gjør med sykkelmarkedet. 

Jeg kan ta feil, det har skjedd før. Men jeg tror sykkelmarkedet skal ned. Dette er en av tingene folk dropper å kjøpe når det skal spares penger.  Og jeg tipper vi vil se flere konkurser.

Men det kan nok hende at noe high end kan bli høyere priset neste år. Og også vanskelig å få tak i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stislask skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ta feil, det har skjedd før. Men jeg tror sykkelmarkedet skal ned. Dette er en av tingene folk dropper å kjøpe når det skal spares penger.  Og jeg tipper vi vil se flere konkurser.

Men det kan nok hende at noe high end kan bli høyere priset neste år. Og også vanskelig å få tak i.

 

Også sikker på at det skal ned, men etter hva jeg har skjønt har også produksjonen blitt tatt MYE ned før 2024 hos mange. Så jeg tror at en del highend fortsatt blir dyrt og vanskelig å få tak i. Fra midten og ned i prisbilde tror jeg det blir mye gode kjøp. Hvertfall hvis man ikke er bundet opp til at man skal ha en spesiell type. 

Uten at jeg vet det så tipper jeg også at en del forhandlere har tatt det litt roligere når de har bestilt high end sykler. Binder opp mye penger i forhold til hva man sitter igjen med.

 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (28 minutter siden):

Kontra å vente til våren så tror jeg fortsatt det var lurt. Det har vært mulig og er fortsatt mye bra muligheter for å få tak i billige nye sykler. Det som blir spennende nå er hva "konkursene" rundt omkring gjør med sykkelmarkedet. 

Kan kun snakke for min egen del, men sykkelen jeg kjøpte, en epic evo ligger ute til det samme nå, som i august, med en solid rabatt. 
Samtidig, Epic Evo Comp som et eksempel får man fra 39999 til 60k, så lurt å sjekke priser før man kjøper. Ser at feks sørensen på nett justerer sjelden prisene sine slik andre butikker gjør mtp endringer i krone/dollarkurs og veilpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Han har et par gode poeng, men den typiske amerikanske overvurderingen av "LBS" ødelegger fortsatt litt. Skjønner det riktignok i USA der de har elendige kjøpslover. Syns det er helt sinnsykt at en Domane med mek 105 og karbonramme koster 35k. Kona sin TCR Advanced med 105 og karbonramme kosta 17k i 2020. Egentlig helt greit at de sliter og går konk, så får vi en liten reset.

Svir dog litt i ørene når noen klarer å uttale Rapha på den måten han gjør 😆

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (1 time siden):

Svir dog litt i ørene når noen klarer å uttale Rapha på den måten han gjør 😆

Oi. Måtte høre en gang til, og den måten å uttale Rapha på er i gråsone av et ord som fort gir Youtube demonetization.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...