Gå til innhold

Langrennstøy - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Tøy mottatt! Ikke prøvekjørt i felt, men det ser ganske lovende ut. Og størrelsesmessig var jakka så godt som lik som den steingamle rød og hvite jeg skal pensjonere. Det er sånt jeg liker.

Buksa var også passelig i formen, litt toit nederst ved knærne, men det er jo syklistenes forbannelse på alt tøy. Til gjengeld så var den overraskende vel-proporsjonert i rumpa, det pleier ikke langrennstøy å være i min erfaring. Andre merker går for kundesegmentet "50+ og maksimal ihjæltrent hengeræv" dvs alle syklister med litt rumpe ender opp med å ha vedvarende rørleggersprekk og kald korsrygg. Denne ser ut til å være midt i blinken. 

 

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos oss som pusher 50 og ikke ønsker å fronte rørleggerfaget; 

Hvorfor finnes det ikke treningsbukser med høyt liv for menn, slik det gjør for damer?

Har bukser og tights fra Craft, Swix og 2xU, og alle er så lave i livet at ting faller ut både foran og bak..... Og det er jo regelrett ulekkert. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er uholdbart. Jeg har et par nyere Devold Active stilongs i ull, og de er helt håpløse på det der. Samme hengeræv-formfaktor som beskrevet i avsnittet over.

Men både Klattermusen, Mammut og nå Swix-buksa som jeg har vært gjennom de siste årene syns jeg leverer bra på dette.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkekne skrev (På 21.2.2024 den 11.14):

Apropos oss som pusher 50 og ikke ønsker å fronte rørleggerfaget; 

Hvorfor finnes det ikke treningsbukser med høyt liv for menn, slik det gjør for damer?

Har bukser og tights fra Craft, Swix og 2xU, og alle er så lave i livet at ting faller ut både foran og bak..... Og det er jo regelrett ulekkert. 

Assos sin Train Winter Cargo Pants har høyt liv. Har ikke prøvd den på ski (skøyting, som jeg holder meg til).  Får hetta når bukser slenger og gnikker rundt beina når jeg skøyter, så Assos-bukse betraktes som for stisykkelspesifikk, og løstsittende.  

Endret av ØysteinS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere sett fra Bjørn Dæhli og syns de er veldig bra.
Kjøpte forrige sesong Swix Triac Neo Shell Jakke: https://bull-ski-kajakk.no/product/27060?v=200429&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAivGuBhBEEiwAWiFmYTfJpuYsBNX6mb2uqVi06ibl2cFZM-ALyux_Pv4j2H0ZOzYiouu38RoCeRMQAvD_BwE
Vil nok sette den Swix Triac jakken over det jeg har av Bjørn Dæhli, med andre ord anbefales den jakken. Veldig behagelig å ha på og bevege seg i, og blir ofte riktig for meg sånn temperaturmessig. Alt fra pluss til ca minus 20.
Brukes primært til trening på skøyteski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...