Gå til innhold

Styrketrenings-app: Hvilken?


Anbefalte innlegg

torhovland skrev (49 minutter siden):

Kan du gje oss ei kjapp forklaring på korleis vi kan gjere dette på mest mogleg brukarvenleg vis? Er det berre å starte styrketrening på klokka og gå i gang? Eller må ein fyrst inn i Garmin Connect og gjere eit utval av dei 200 øvingane? Må du setje opp ei rekkefølge og så følge denne slavisk? I så fall er det jo lettare å forstå at klokka veit at no er det på tide å detektere skulderpress kontra benkpress.

 

Andreas skrev (38 minutter siden):

Det kommer kanskje litt ann på hvilken Garmin klokke man har?

Jeg var spent etter å ha lest @Espen sin erfaring, men min Fenix 6 Sapphire (fra 2020) klarte ikke finne øvelser. Antall reps gikk ganske greit, men man gjorde tidsvis noen ting som klokka registrerte som reps, men den treffer på hvilke øvelser jeg har gjort. 

 

Jeg har en Garmin Venu 3, som er ganske ny. Den ble vel lansert i slutten av 2023 eller noe. Det er jo ikke gitt at de funksjonene på den klokken er tilsvarende som eldre klokker, så det er nødvendig med et lite forbehold om funksjonene i andre Garmin-klokker. 

Jeg starter en vanlig styrkeøkt via klokka, uten at noe er programmert i Connect i forkant. Jeg velger ikke øvelser på noen som helst måte. Det eneste som ikke er automatisk, er gjenkjennelse av at jeg har pause. Jeg trykker derfor på en knapp for å stoppe antall repitisjoner, og trykker på samme knapp når pausen er over. Den klarer selvsagt ikke å detektere vekten, så vekt plotter jeg direkte inn på klokka.

Resultatet blir som følger: (siden jeg har hatt altfor lang ferie, så har Stronglift-appen straffet meg med å sende meg tilbake til start, så det er ingen som blir imponert av statsene i screenshotene 😆)IMG_2381.PNG.3668a622b8825f03a7f7b40c693c191e.PNGIMG_2382.PNG.7a260609022d32232a35f374d243e143.PNG

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å logge treningen i Hevy, synes den fungerer utmerket til det. Du må klikke inn alt underveis, men den viser deg hva du tok forrige gang, og det er null problem å stokke om på rekkefølgen. Så logger jeg en styrketrening i Garminklokka bare for å ha en logg der, men bryr meg ikke om å registrere sett/rep/vekt der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...