Gå til innhold

Vindvotter - Nørrøna, vs Brynje vs Hestra vs BD...


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
torbjornhb skrev (På 16.1.2024 den 17.31):

Jeg prøvde en haug av votter i fjor da jeg skulle kjøpe vindvotter til brodern. Endte opp med Norrøna Trollveggen og er veldig fornøyd. Skamdyre, men vanvittig lang levetid. Slitesterk, og digg at de er så lange at de dekker godt oppover ermene. God stramming og justering rundt håndleddet.

For øvrig hadde jeg mine forrige Norrøna Trollveggen i tolv år eller noe.

@torbjornhb nå har jeg sett på Trollveggen vottene og er litt i tvil om størrelsen. Jeg er str 10-11 hos Hestra og står mellom L og XL på Trollveggen vottene. Hanskene jeg har i str 10 sitter perfekt og 11 er som regel litt for store, men desto varmere. 

Dersom jeg kun skulle ha dem til fjellskiturer så ville jeg nok valgt XL, men jeg tror at jeg også kommer til å bruke disse vottene til f. eks. commuting og i skitrekk og da er det fint at votten er så "smidig" som mulig. Large satt perfekt over tommel, men jeg ble litt usikker på om den var lang nok i fingrene. Ser for meg at det kan bli kaldt dersom innervotten presser mot skallet. Nå vil man jo sjeldent går rundt med fingrene utspent, så lengden er kanskje ikke egentlig et problem. 

@DesmoSkier og @Soeder : Hvilken størrelsen har dere valgt og hva bruker dere hos f. eks. Hestra? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (19 minutter siden):

@torbjornhb nå har jeg sett på Trollveggen vottene og er litt i tvil om størrelsen. Jeg er str 10-11 hos Hestra og står mellom L og XL på Trollveggen vottene. Hanskene jeg har i str 10 sitter perfekt og 11 er som regel litt for store, men desto varmere. 

Dersom jeg kun skulle ha dem til fjellskiturer så ville jeg nok valgt XL, men jeg tror at jeg også kommer til å bruke disse vottene til f. eks. commuting og i skitrekk og da er det fint at votten er så "smidig" som mulig. Large satt perfekt over tommel, men jeg ble litt usikker på om den var lang nok i fingrene. Ser for meg at det kan bli kaldt dersom innervotten presser mot skallet. Nå vil man jo sjeldent går rundt med fingrene utspent, så lengden er kanskje ikke egentlig et problem. 

@DesmoSkier og @Soeder : Hvilken størrelsen har dere valgt og hva bruker dere hos f. eks. Hestra? 

 

Ah, ser utfordringen. Jeg har som regel det samme problemet. Tidligere valgte jeg alltid størst mulig, men etterhvert har jeg begynt å gå ned. Opplevde rett og slett at jeg mistet muligheten til å bruke hendene til å betjene ting, eller utføre ulike oppgaver med hendene når hansken ble for stor.

Et tips er å ta på deg begge vottene å gripe rundt en skistav. Som regel vil den største størrelsen oppleves noe stor da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt North Face Mountain Guide Mitt i ca 15 år, brukt kanskje aller mest til sykkelpendling i -10 og kaldere. Men også på en god del skiturer. Litt patina i geiteskinnet i håndflatene, men ser ellers nesten ut som nye. Bomb proof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...