Gå til innhold

Nå må vi ta oss sammen.


Hen9ng

Anbefalte innlegg

Bildet som viser fatbike spor, tyder nok på at det er brukt for høyt trykk.

Hvis man ikke klarer å kjøre fatbike i skitrasé uten å sette spor annet enn mønster fra dekk, har man nok for høyt trykk, smale dekk eller det er rett og slett for mykt. Da bør man snu. Det gamle forumet hadde mye stoff om å sette opp sykkel slageløst. Man kan kjøre med godt under 2-3 psi hvis man har de største dekka.

Når det er nykjørte skiløyper, eller det er tidlig i sesongen med mye snø, kan det være løsere i midten da beltene på preppemaskin ikke prepper så hard i midten. Da kan man unngå og krysse og kjøre ved siden av sporet. Setter man for mye spor kan man holde seg på yttersiden av skisporet. Folk som går i løypene, kan gå på yttersiden, hvis de absolutt må gå i ski skitrasé.

Feltet i midten i skiløyper blir skummelt når folk går der i bakker, da det blir ujevn og vanskelig å bremse. 

Har nettopp fått meg truger og brukte dem til å gå opp stien nedover jordet jeg kjører til jobb med fatbike. Det var håpløst i de dype fotsporene som var kommet i den meter dype fokksnøen etter mildværet. Fotfolket brukte selvfølgelig det nye sporet jeg hadde lagd med truger det etterfølgende dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Drar opp igjen denne, her er sykler med null gir (direkte drift, tilsvarer å ha to tannhjul med like mange tenner 😀)

 

  • Haha 2

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, York said:

Drar opp igjen denne, her er sykler med null gir (direkte drift, tilsvarer å ha to tannhjul med like mange tenner 😀)

 

Dette er hva jeg ser for meg at folk som sier at tubeless og voksing av kjede bare er tull sykler på.

  • Like 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (2 minutter siden):

Dette er hva jeg ser for meg at folk som sier at tubeless og voksing av kjede bare er tull sykler på.

…og ikke minst at DU DØR HVIS DU SYKLER PÅ HOOKLESS, ALTSÅ!!!!

  • Haha 1

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...