Gå til innhold

Del dine beste podcast-tips!


Anbefalte innlegg

runermm skrev (2 timer siden):

Ikke overraskende at Gotaas er pop, han kan jo snakke i timesvis om det meste og med både humoristisk snert og noen aldeles innfløkte anekdoter.

Han er et sikkert kort for enhver podkastvert som trenger å fylle sendeskjema.

I lengden kan det bli litt mye om staute menn i skogen, men han er jo morsom, original og kunnskapsrik. Han har hatt flere fine innhopp i I det lange løp.

 

Fyren er unik! Står opp 4 og starter skrivinga. Fantastisk sammen med schau. 

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fotballinteresserte så er den svenske podcasten When we were kings helt suveren. Kansje spesielt for de som fulgte fotball før

Lange historier om lag, landslag, spillere etc. Ofte gjelder det lag i en spesiell periode, f.eks Brasil 1982, Ajax 94/95. 

Det er mye bra å ta av men med norske øyne så er det en veldig bra episode om Rosenborg, og også 2 episoder om Brann. 

Endret av Stefan77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører endel på Tid er penger med Peter Warren, ikke at jeg har mye penger plassert i aksjemarkedet (utenom noen fond i ulike segment), men interessant å høre perspektiv på det som skjer i finansverdenen og ellers i verden.

Ellers er jeg litt interessert i mat, og liker folk som nerder og har et vitenskapelig syn på matlaging og ikke er redde for å utfordre myter og etablerte sannheter som viser seg å være bare tull. Adam Ragusea har endel bra episoder om ulike aspekt ved matlaging, både som podcast og mange videoer på https://www.youtube.com/@aragusea

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel:
Pinkbike podcast
Downtime podcast
Bikes & bike ideas
Vital MTB - the inside line

Basketball/NBA:
NoDunks - min absolutte favorittpodcast
Time Out - norsk podcast om basketball
The athletic NBA Show
The hoop collective
The Lowe Post


Det er det jeg rekker innom... 😄
 

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er det sant? 
Christer Torjussen og Halvor Johansson tar for seg ordtak og påstander, og plaprer i vei om ting de ikke kan, og livet og sånn + litt grovt (ikke hør på sammen med barna).
Timesvis med lettbeint humor! 

- 198 Land med Einar Tørnquist
Masse kul info om alle verdens land, og mange kule gjester. Til og med sykkelnerder.. Jøss! 

  • Like 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt å høre på:

- Feedback med Egon Solstad. Ga meg tilbake musikkgleden. Ikke glem spillelisten han lager til hver epsiode. 

- Tid er penger. Skjønner lite av hva de prater om, men det jeg skjønner gir meg nye perspektiver. Plages litt av at det blir en del sutring og lite forslag til løsninger, men elsker det når en super kapitalist fyrer løs sånn at Rødt og andre wanna be raddisser bare må gå og legge seg.  

- Oppdatert

- Hele historien

- The Daily

- Radio Mørch og Trygdekontoret. Beviser at man kan være intelligent selv om man skal la gjesten få prate (i kontrast til de som lar hva som helst svada seile...)

Har mer eller mindre slutta å høre på: 

- Wolfgang Wee. Ser innom når Toje er på besøk, men ellers har Wolfgang havna i omtrent samme skuff som Sophie Elise. 

- Episoder med Gotass. Fyren går på repeat nå. Det er sikkert like mye meg som har hørt for mye på podcast, men jeg føler at jeg har hørt nok om gleden over å plante skog og Josef Hælvete. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dypt i podcast-verdenen, men No Such Thing As A Fish er utmerket lytting uten at man trenger å følge nøye med, og med over 500 episoder går man ikke tom med det første

Sitat

No Such Thing As A Fish is a weekly podcast in which QI researchers Dan Schreiber, James Harkin, Anna Ptaszynski and Andrew Hunter Murray share the most bizarre, extraordinary and hilarious facts they’ve discovered over the last seven days.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter tidligere innlegg om When we were kings.

Wolfgang Wee orker jeg ikke, er jo blitt et merkelig forum for hjemmesnekra teorier om diett/forbrenning og konspirasjonsteorier, mm. Asle Toje kan være artig når han forteller anekdoter om reisene sine, men hans politiske analyser er på bærtur, uten at han blir utfordra.

Andre faste: 

- The Rewatchables: Tre stk som går gjennom en film i hver episode (Point Break, A Bronx Tale, etc) og både gir vurdering av hvorfor filmen er rewatchable, og kommenterer hvem som også kunne fått hovedrollene, etc.

- Svarttrost Dok: Lager serier på ca 5 episoder om mer og mindre kjente kriminalsaker. Dyktige folk

- Aftenpodden

- Mysteriet Adam (NRK). Helt vill historie. Journalisten ødelegger litt med å legge til seg en barnslig fortellerstemme, men fortsatt veldig verdt å høre på.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

simson skrev (3 timer siden):

Wolfgang Wee orker jeg ikke, er jo blitt et merkelig forum for hjemmesnekra teorier om diett/forbrenning og konspirasjonsteorier, mm. Asle Toje kan være artig når han forteller anekdoter om reisene sine, men hans politiske analyser er på bærtur, uten at han blir utfordra.

Herregud, for en suppe WW har blitt. Jeg får til tider noen av klippene på nett med Asle Toje, sikkert godt hjulpet av algoritmetreff på "sint, middelaldrende hvit mann", og han er virkelig noe av det mest håpløse kvasiakademiske vi har produsert her til lands.

  • Like 1
  • Haha 2

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simson skrev (3 timer siden):

"

- Mysteriet Adam (NRK). Helt vill historie. Journalisten ødelegger litt med å legge til seg en barnslig fortellerstemme, men fortsatt veldig verdt å høre på."

 

 

Det er en helt utrolig historie,  og etterhvert grusom. 

Jeg synes fortelleren har en veldig artig stemme, og trodde i utgangspunktet ikke at den var tillagt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips! 

Veldig rart at ingen har kommet opp med Det Store Bildet med Sophie Høgestøl og Eirik Bergesen. Kanskje den eneste podcasten jeg hører hver bidige episode av. Utenrikspolitikk med USA-fokus, kommer til å bli hyperaktuell når det drar seg til i det amerikanske valget.

Andre DN-podcaster er nevnt, men jeg holder en finger på Den Politiske Situasjonen. Excactly what it says on the tin. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre favoritter som ikke er nevnt er.
The History of English Podcast:
Om utviklinga av det engelske språket fra protoindoeuropeisk og framover.
Det er mest generell historie med språket som en rød tråd. Starta i 2012 og er nå kommet til episode 173 som er den femte episoden om Shakespeare.
Historiepodden:
Svensk historiepod med nye temaer hver uke. (Rykende inaktuell)
Romkapsel:
Aktuell pod om romfart og litt astronomi.
Også denne med Kristoffer Schau stadig innom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (1 time siden):

Det er en helt utrolig historie,  og etterhvert grusom. 

Jeg synes fortelleren har en veldig artig stemme, og trodde i utgangspunktet ikke at den var tillagt. 

 

Stemmen ble tema i lunsjen på jobb i dag, der et par nesten hadde gitt opp å høre på, pga hvordan hun pratet.

Legg merke til forskjellen i stemmen på hvordan hun høres ut når hun intervjuer andre i f.eks. Tsjekkia-episodene(normal stemme), og når hun forteller i podcasten (NRK Super-stil).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hører jeg en del på:

- Escape collective. Noe bra, noe drit. Men hører om det er noen spennende emner.

- Trygdekontoret. Mye spennede temaer og gjester, men Thomas Seltzer er en fantastisk dårlig vert.

- Det store bildet. Nerding i div. Urix.

- Skisporet. Aukland er god og Gukild har vokst på meg.

- Pinkbike. Tema og programlederavhengig. Quinney er ugod.

- Dax18. Også temaavhengig.

- Minervapodden

- Mimir og marsdal

- Helge Lurås

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en heftig "introen er SJUKT pinlig"-advarsel vil jeg anbefale "Making up the numbers". Kunnskapsrike verter som alle har erfaring fra flere roller innen DH, fantastiske gjester, gode intervjuer. Men fy fan, den introen klarer jeg ikke å høre på uten å synlig gremmes.

Er på slutten av episoden som kom før jul med Loic Bruni og Dean Lucas. Spesielt Bruni-intervjuet er et av de bedre atlet-intervjuene jeg har hørt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (På 10.1.2024 den 16.16):

Verdt å høre på:

- Feedback med Egon Solstad. Ga meg tilbake musikkgleden. Ikke glem spillelisten han lager til hver epsiode. 

- Tid er penger. Skjønner lite av hva de prater om, men det jeg skjønner gir meg nye perspektiver. Plages litt av at det blir en del sutring og lite forslag til løsninger, men elsker det når en super kapitalist fyrer løs sånn at Rødt og andre wanna be raddisser bare må gå og legge seg.  

- Oppdatert

- Hele historien

- The Daily

- Radio Mørch og Trygdekontoret. Beviser at man kan være intelligent selv om man skal la gjesten få prate (i kontrast til de som lar hva som helst svada seile...)

Har mer eller mindre slutta å høre på: 

- Wolfgang Wee. Ser innom når Toje er på besøk, men ellers har Wolfgang havna i omtrent samme skuff som Sophie Elise. 

- Episoder med Gotass. Fyren går på repeat nå. Det er sikkert like mye meg som har hørt for mye på podcast, men jeg føler at jeg har hørt nok om gleden over å plante skog og Josef Hælvete. 

Enig vedr Gotaas, artig en gang eller to som underholdning. Fyren vet mye og er en artig skrue, men i podcast-formatet er han nok mer opptatt av å underholde enn å informere og har ofte et dertil lettvint forhold til fakta. Greit mange gjentakelser av samme poeng eller opplysning kan det også bli ila en episode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (22 minutter siden):

Enig vedr Gotaas, artig en gang eller to som underholdning. Fyren vet mye og er en artig skrue, men i podcast-formatet er han nok mer opptatt av å underholde enn å informere og har ofte et dertil lettvint forhold til fakta. Greit mange gjentakelser av samme poeng eller opplysning kan det også bli ila en episode. 

Enig at man kan gå litt lei i lengden, selv om fyren er veldig dyktig.

Hørte nettopp gjennom 23 episoder med "Viljeskalle", og den kan varmt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...