Gå til innhold

Sovepose bikepacking


Anbefalte innlegg

Fant bilde ved et googlebildesøk, fra denne siden. Teltet og ovnen er fra Nortent.

Har siklet litt på Nortent Gamme, med en titanovn med glass foran og på siden (da strålevarmen er best gjennom glass visstnok). Dog, vel dyrt og tungt. Gjerne må en ha med pulk, om man ikke er glad i kjempetung sekk. XXL har gode priser på Helsport lavvoer om dagen. Gøy å campe ute i minusgrader, men det hadde vært digg å komme inn i et varmt telt hvor en kan lage mat. Bonus at man ikke må spise maten raskt, da varmen forsvinner raskt.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig, Anders er magnetisk for alt som inneholder titan!

Men telt med ovn er skikkelig digg, selv om vi slepte den fett-tunge ovnen på en par times anmarsj (med gå-seg-villing) på vei til Ekne en gang.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede distribuert bildet til overministeriet i heimen, til øredøvende stillhet. Hvilket betyr, har du lyst, har du lov. Og lyst, det har jeg.

At ingen av mine nåværende 3 telt har mulighet for å bruke en slik ovn ser jeg på som en ekstra utfordring 😄

  • Haha 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne telt er ganske brennbare, men sett flere som har ettermontert "pipeluker" på f.eks. tipitelt. Ser Helsport lavvoene har et flammehemmende ytterstoff. Letteste de har vel Pasvik, hvor en kommer under 6kg med gulv. Litt over 2000kr uten gulv, siden de har 50% på nettsiden. Ovn er vel der kiloene løper. Sett de har noen små til 1-2kg, men ser for meg at de ikke er store nok til å varme et telt i minus 15, iallfall ikke i lengre perioder. Og skal en først på tur er det litt kjedelig å ha ovnsvakt hele kvelden.

Pomoly er kinesisk tror jeg. De har veldig mye(dog variable tilbakemelding på reddit), men en fin side for å se hva som kanskje fins der ute.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (11 timer siden):

Jeg har allerede distribuert bildet til overministeriet i heimen, til øredøvende stillhet. Hvilket betyr, har du lyst, har du lov. Og lyst, det har jeg.

At ingen av mine nåværende 3 telt har mulighet for å bruke en slik ovn ser jeg på som en ekstra utfordring 😄

Nå må du bare ta en kjapp avsjekk innom mister mastercard så er du good to go!

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Mountain Equipment Firelite bestilt, takk for all hjelp 🙂 
Greit å ha alt klart til kommende sesong.
Treffer stort sett franskmenn ol, på turene, men plutselig treffes vi på veien 😀

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (På 12.1.2024 den 14.27):

Da er Mountain Equipment Firelite bestilt, takk for all hjelp 🙂 
Greit å ha alt klart til kommende sesong.
Treffer stort sett franskmenn ol, på turene, men plutselig treffes vi på veien 😀

Den kan du glede deg til! Gratulerer 😃. Spent på å høre erfaring dine etterhvert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...