Gå til innhold

Anbefalt artikkel: Shimano vs. SRAM


Anbefalte innlegg

ktodnem skrev (12 minutter siden):

Har lest denne tråden med lett tilslørt skrekk, men må stå for valget, som ble hentet på den lokale post-i-bilverksted for en time siden. Økonomisk idioti uansett, å drive og oppgradere gammel sykkel,men alltid gøy å flykte inn i boden 😄

Mitt aller første møte med eletreketisk gir, aldri prøvd før, ikke på andres sykler, heller.

20240105_190911_copy_1024x1365.jpg

Grattis med å investere i galskapen og herligheten 😃

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (5 minutter siden):

Jeg har elektroniske gir på landeveissykkelen utelukkende pga lyden frontskifteren lager når man skifter fra den ene til den andre ringen. Jeg nekter å tro at jeg er alene. 

Ja! Nettopp! Akkurat det! 😄

jeg har vært så sjarmert av den lyden lenge selv, ligger i felt bak noen med di2, så kommer den koselige "wuuuuuuipp!", som et sånn tidlig varsel om at nå kommer det enten til å roe seg ned her, eller nå, nå smeller det straks!  Axs har vel en annen variant, mer sånn radioantenne på gamle biler som strekker seg ut, hørt utenfra bilen, weeeeeeee.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (14 minutter siden):

Jeg har elektroniske gir på landeveissykkelen utelukkende pga lyden frontskifteren lager når man skifter fra den ene til den andre ringen. Jeg nekter å tro at jeg er alene. 

Elsker denne 😅. Jeg har kun hatt en sykkel med Di2, og ja jeg elsker også lyden. Hovedgrunnen til at jeg vil ha det nå er fordi jeg er verdens dårligste til å justere gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Di2 på landevei siden 2014/2015, men på ny sykkel som er på vei inn i løpet av vinteren blir det AXS. Di2 har funket upåklagelig for min del, men nå hadde jeg lyst til å prøve noe nytt. Nyeste Force ser ganske så bra ut óg så jeg krysser fingrene for at dette blir like bra som Di2.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sykkel med Ultegra 6870 Di2 i 2017, og var alldeles strålende fornøyd med det frem til sykkelbytte våren 2022. Da ble det sykkel med Rival AXS 2 x 12.

Jeg husker jeg umiddelbart syns AXS giret tregt ifht Di2. Det ble fort en vanesak og glemt. Jeg var litt skuffet over levetiden på batterier fra ny- til utladet. Jeg mener jeg kunne regne noe sånt som ~1500 km på Di2, og jeg tror jeg er på halvparten nå på Sram. Det har også blitt en vanesak og ikke noe jeg bruker mye energi på. Jeg bruker sykkelen til det lyser rødt på giret, og lader da når jeg kommer hjem. Skal jeg på lengre turer lader jeg før avgang. 
Hendelergonomi er jeg svært godt fornøyd med, og jeg liker at alt er helt trådløst.   
Oppsummert støtter jeg nok LarsB sin tilnærming. Skulle jeg kjøpt ny komplett sykkel i dag er det ikke avgjørende om det står det ene eller det andre på. Skulle jeg bygd fra bunnen av derimot tror jeg valget hadde falt på AXS nå. 

  • Like 1

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig artikkel som setter kassett som eget punkt for å vurdere girene. Siden vi nå er på landeveisdelen av forumet tillater jeg meg også å se bort fra behovet for trådløse skiftere på tempobøyler, og da endres konklusjonen i mine øyne. Fikk litt assosiasjoner til denne 🙂

 

tornadoguard.png.133d44c16fc1c71ceba5d3e9914d924d.png

(SRAM scorer høyt på trådløst og ekstra knapper, men lavere på giring. Som ikke er heeeelt irrelevant.)

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (2 timer siden):

Merkelig artikkel som setter kassett som eget punkt for å vurdere girene. Siden vi nå er på landeveisdelen av forumet tillater jeg meg også å se bort fra behovet for trådløse skiftere på tempobøyler, og da endres konklusjonen i mine øyne. Fikk litt assosiasjoner til denne 🙂

 

tornadoguard.png.133d44c16fc1c71ceba5d3e9914d924d.png

(SRAM scorer høyt på trådløst og ekstra knapper, men lavere på giring. Som ikke er heeeelt irrelevant.)

Jeg tenkte litt det samme, men den gjengen er 100% triatleter🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...