Gå til innhold

Reparere eller selge gammel bil


Anbefalte innlegg

Ikke uenig. Jeg tror bilen min hadde oppnådd et fint saltnivå på vei hjem fra vaskehallen, selv om jeg bor 200meter unna en. De salter ganske ofte.

Nå har jeg hatt bilen hos 2 lakkeringsverksteder og begge sa rusten skyldtes en elendig patent, med stylingskjørt fra fabrikk. De gjorde at vannet samlet seg i skjørtene og egentlig lagde et lite vannbad til nederste del av bilen.

Kan forstå at det er greit å spyle bilen engang i blant. Vinteren er jo 1/4 av året, en lang periode.

For 10-20ish år siden var vel det store at mange ville ha en varm garasje til bilen, enten på jobb eller hjemme. Det førte vel med seg en lærdom om rust hos mange, siden hypotesen var at varme garasje + slaps + saltslaps = hurtig(ere) rust .

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne_and skrev (11 timer siden):

Jeg mistenker at det er mye synsing og lite forskning. De fleste klarer ikke å følge det vaskeregimet der. Skulle gjerne spylt ofte rundt bremsene men da blir det nok isbane i gårdsplassen.

Ja, den artikkelen der er jo bare en gubbe som tenker høyt om hva han tror. Ikke et ord om at bilen har omtrent like mye salt på seg når du kommer hjem igjen fra vask. Og hva med fordelen av å ikke tilføre fukt når det er kaldt og tørt? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...