Gå til innhold

Jotunheimen Rundt 2024


RoyE

Anbefalte innlegg

Magnoos skrev (12 timer siden):

Sterkt jobba av alle som gjennomførte, men også alle som DNF'et. Har brutt en gang på Lom selv, etter egentlig å ha bestemt meg på Beitostølen, og vet at det krever sitt om man ikke har dagen.

Enig i det som skrives om følgebilopplegget, som støtteapparat-doping å regne siden man slipper drasse med seg alt man trenger underveis. Tror kanskje det er svært ressurskrevende for arrangør å håndheve imidlertid, usikker på hvordan de skal få gjort det på en effektiv måte.

Litt vanskelig avveining egentlig. Jeg antar du sikter til sikkerheten med tanke på nedkjøring fra Filefjell? Det er jo faktisk en ting som rytterne til en viss grad kan styre selv ved å justere fart etter forhold. Det som i liten grad lar seg styre er jo øvrig trafikk, og der tror jeg faktisk de treffer ganske bra på å redusere risiko så langt det lar seg gjøre ved å ha starttidspunktene som er.

Nja, litt det du sier men mest det at hode/kropp/søvn/konsentrasjon med start kl 21 vs start kl 04 er to forskjellige ting etter min mening. Har syklet TO 2 ganger og Europas/evt verden «hardeste» turritt både Mtb (Salzkammer T) og landevei (TdMB), alle de starter ca 04-05. Jeg fungerer iallefall klart bedre da og tenker det gjør noe med sikkerheten min. Men også enig at det til syvende og sist er mitt ansvar. Og argumentet med traffikavikling er vel det jeg er mest enig så ser den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronda skrev (11 timer siden):

Da var Jotunheimen rundt fullført. En majestetisk opplevelse dog knallhardt men etter all opphausing om forhold og div på forhånd så trodde jeg det skulle være sånn..😁. Etter å ha konferert med en del veteraner i ettertid kan de ikke huske å ha opplevd slike vindforhold noen gang som vi ble møtt med fra Vågå og hele veien over Sognefjellet.. Vi var en liten gjeng fra Eidsvoll som syklet rittet. Bror min og jeg skulle ta det som en tur og startet 18.00 og de fem andre som var regnet som noen hakk sprekere startet 21.15 med det mål at vi skulle komme i mål ganske likt med tanke på logistikk siden vi hadde base og overnatting i Hemsedal. Vi startet sammen med en liten gjeng med erfarne karer fra en annen klubb som bror min kjente og det gikk fint og jevnt i grei fart over de to første fjellene. Traff godt med bekledning så det gikk veldig greit tross regn og vind mellom Vang og Fagernes. Fra Fagernes ble det medvind og opphold til Beitostølen og videre over flya. Vel nede i Vågå ble vi møtt av en jævlig motvind for å si det mild så det gikk smått med oss til Lom. Etter Lom løyet ikke vinden så det ble tungt for noen av de på laget vi hadde alliert oss med. Litt oppi bakkene tok lagkameratene oss igjen så bor min hang seg på de og forsvant. Etterhvert gikk det veldig smått med våre nye lagkamerater da en av de slet og de ville ikke forlate ham. Jeg måtte da bestemme meg for å forlate de så ikke kompisene mine måtte vente så lenge i Sogndal på meg. Jeg ende opp med å forsere Sognefjellet solo i goood motvind..😅. Etter å ha komme meg til Sognefjellshytta fikk jeg beskjed om at lagkameratene mine nettopp hadde forlatt matstasjon så det ble ikke så mange vafler som jeg så for meg men kasta meg på sykkel for å ta de igjen. Jeg fikk nye krefter av denne beskjeden så tro det lille jeg hadde igjen bort til der det brakk ned til Fortun. Tenkte at tidsbegrensning på 22 minutt for bare være for tida var så dårlig uansett så tenke at en tidsstraff tar jeg gjerne.. Gleden var stor når jeg så de sto og ventet før tidtaking nede i bunn av bakken. Så fikk en fin reise inn til Sogndal på halen av rulle og logistikk ble løst perfekt! Tid ble litt over 21 timer så ikke mye å skryte av bortsett fra solotur i de forholdene over Sognefjell burde gi litt kudos 😂. All skryt av løype, natur og matstasjoner var ikke overdrevet! ♥️

Flott beskrivelse og bra debut. Ble «reddet» av en Eidsvoll gjeng (lagkonkurranse ? ) fikk haik med de siste 3 milene. Er evig takknemlig og vil sende de gode tanker hver gang jeg passerer Minnesund og Nebbenes👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Oddefa skrev (10 timer siden):

Flott beskrivelse og bra debut. Ble «reddet» av en Eidsvoll gjeng (lagkonkurranse ? ) fikk haik med de siste 3 milene. Er evig takknemlig og vil sende de gode tanker hver gang jeg passerer Minnesund og Nebbenes👍

Var bare en Eidsvoll gjeng i år og vi hadde ikke noen med i lagkonkurransen sa da gikk vi i mål samtidig Oddefa! 🏆

 

Endret av Tronda
Lagt til video
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Tronda skrev (28 minutter siden):

Var bare en Eidsvoll gjeng i år og vi hadde ikke noen med i lagkonkurransen sa da gikk vi i mål samtidig Oddefa! 🏆

 

Aha, trodde det var ett lag som var med i lagkonkurransen. Da kom vi mål samtidig ser jeg på filmen ja, er bakkerst der med blå hjelm og flagrende svart regnjakke. Da skal du ha en takk også👍

Endret av Oddefa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (12 timer siden):

Nja, litt det du sier men mest det at hode/kropp/søvn/konsentrasjon med start kl 21 vs start kl 04 er to forskjellige ting etter min mening. Har syklet TO 2 ganger og Europas/evt verden «hardeste» turritt både Mtb (Salzkammer T) og landevei (TdMB), alle de starter ca 04-05. Jeg fungerer iallefall klart bedre da og tenker det gjør noe med sikkerheten min. Men også enig at det til syvende og sist er mitt ansvar. Og argumentet med traffikavikling er vel det jeg er mest enig så ser den. 

Klarer du å få noe ro/hvile med slike starttider? Jeg har så mye spenning i kroppen før slike ritt at jeg bare ville ligget og vridd meg/slumresovet i 2-3 timer før man måtte stått opp - det er i hvert fall det jeg har gjort de gangene jeg måtte stå opp 04 for tidlig start i Styrkeprøven kl 06-07. Kanskje det funker hvis man er hard på å holde tidlige leggetider i uka som leder opp mot rittet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (7 minutter siden):

Klarer du å få noe ro/hvile med slike starttider? Jeg har så mye spenning i kroppen før slike ritt at jeg bare ville ligget og vridd meg/slumresovet i 2-3 timer før man måtte stått opp - det er i hvert fall det jeg har gjort de gangene jeg måtte stå opp 04 for tidlig start i Styrkeprøven kl 06-07. Kanskje det funker hvis man er hard på å holde tidlige leggetider i uka som leder opp mot rittet?

Ja får jeg 3+timer søvn i forkant er jeg uthvilt nok til at jeg kan sykle langt etterpå uten å få jetlag følelse underveis. Og normal matlyst. På JR har jeg vært litt matlei, kvalm og småtrøtt i 4-5 tiden alle 3 ganger, selv om det siste har jeg hatt kontroll på og jeg sykler sakte mellom flya og Randsverk. Var ikke trøtt/kvalm etter Randsverk, men matlei var jeg til en noen timer etter målgang. Prøvde i å slumre (campingvogn) i forkant av JR men ble med forsøket, litt som du sier med rittspenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...