Gå til innhold

Bikeshop


Gråstein

Anbefalte innlegg

Enkleste er å lære seg at med Bikeshop så handler du ikke hvis det haster. Skal du bruke Bikeshop og det haster? Har de det på butikklager > reis for å hente.

Ellers;

Sykkelkomponenter, eller LBS. 

 

Selv bruker jeg en kombinasjon. Ingenting imot Bikeshop, men bestiller ALDRI noe jeg må ha raskt derfra. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (5 minutter siden):

Bikeshop er bra men syntes di er rett og slett litt for trege til og sende ut varer etter bestilling sammenlignet med sykkelkomponenter.no

 

Ja, så det er jo enkelt det som jeg skriver over.... 

Bestiller selv jevnlig fra Bikeshop, men ikke når det haster. Det er bare sånn det er. Noen ganger raskt, mens andre ikke. Stort sett ikke, men helt OK leveringstid opplever jeg stort sett. Godt utvalg og priser. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må si jeg irriterer meg over hvordan de varierer prisene sine. Var ute etter assioma pedaler. De har ligget ut til 7300kr i lengre tid men plutselig så lå de ut til 7999kr. Nå er de tilbake på 7300kr igjen. Ble så jeg bestilte hos bikable istedet da de har de på lager. Dette med veldig varierende priser har jeg også sett på feks kickr ruller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke feil så er alle produkter merket med Bikeshop pris automatisk justert mot markedet. Så er vel større kjangs for at man tjener på det enn taper på det. 

  • Thanks 2

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Displayet på vår el sykkel sluttet å fungere. Dette før garantien gikk ut.  Sa i fra i januar i år. I mai var det enda ikke kommet. Måtte visst sendes fra Polen. Jeg jobber selv i posten og vet at 5 mnder å vente på en pakke er ikke normalt. De sa til slutt at de skulle kreditere meg for sykkelen og spurte om mitt kontonummer. Det er nå 1,5 uke siden og jeg har enda ikke hørt noe.  Jeg har sendt mail og spurt om tiden det tar, men får ikke svar.

Har tidligere vært veldig fornøyd med bikeshop men er desverre ikke særlig fornøyd lengre.

Har og hørt at de er gått konkurs et par ganger så begynner å bli redd for at disse pengene aldri dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri skrev (1 time siden):

Displayet på vår el sykkel sluttet å fungere. Dette før garantien gikk ut.  Sa i fra i januar i år. I mai var det enda ikke kommet. Måtte visst sendes fra Polen. Jeg jobber selv i posten og vet at 5 mnder å vente på en pakke er ikke normalt. De sa til slutt at de skulle kreditere meg for sykkelen og spurte om mitt kontonummer. Det er nå 1,5 uke siden og jeg har enda ikke hørt noe.  Jeg har sendt mail og spurt om tiden det tar, men får ikke svar.

Har tidligere vært veldig fornøyd med bikeshop men er desverre ikke særlig fornøyd lengre.

Har og hørt at de er gått konkurs et par ganger så begynner å bli redd for at disse pengene aldri dukker opp. 

Vil tro at grunnen til at det tar tid er ikke postgangen, men at delen ikke var på lager i Polen.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri skrev (2 timer siden):

Har tidligere vært veldig fornøyd med bikeshop men er desverre ikke særlig fornøyd lengre.

Har og hørt at de er gått konkurs et par ganger så begynner å bli redd for at disse pengene aldri dukker opp. 

Jeg setter en femmer på at du blander Bikester og Bikeshop her. Bikester har noen konkurs-saker på seg, Bikeshop har ikke noe sånt i nyere tid iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bikeshop (og Posten) leverte langt over forventet ved min siste bestilling her. La bestillingen tirsdag kveld, og torsdag kl. 11:02 fikk jeg melding om at pakken kunne hentes. Det er raskt, både av Bikeshop og Posten. Kudos til begge👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri skrev (På 10.6.2024 den 7.52):

Displayet på vår el sykkel sluttet å fungere. Dette før garantien gikk ut.  Sa i fra i januar i år. I mai var det enda ikke kommet. Måtte visst sendes fra Polen. Jeg jobber selv i posten og vet at 5 mnder å vente på en pakke er ikke normalt. De sa til slutt at de skulle kreditere meg for sykkelen og spurte om mitt kontonummer. Det er nå 1,5 uke siden og jeg har enda ikke hørt noe.  Jeg har sendt mail og spurt om tiden det tar, men får ikke svar.

Har tidligere vært veldig fornøyd med bikeshop men er desverre ikke særlig fornøyd lengre.

Har og hørt at de er gått konkurs et par ganger så begynner å bli redd for at disse pengene aldri dukker opp. 

Dette kan vel heller skyldes at delen ikke er på lager. Det er fortsatt latterlig lang leveringstider på endel bestillinger fra produsenter. Shimano for eksempel har 40-uker leveringstid på enkelte ting. Klart det er frustrende som kunde, men Bikeshop rydder opp, selv om det kan ta noe tid. Sendte et par drev i retur, som drukna i en eller annen bunke. Da de ryddet fant de igjen og fikk pengene i retur etter 1,5 år… 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mange penger på Bikeshop opp gjennom årene, og kommer sikkert til å gjøre det framover også. Det sagt så er jeg ikke helt imponert over prisene lenger. Så nå sjekker jeg nøyere før jeg kjøper.

Er f.eks ute etter en ny Giro Manifest hjelm, og den prisen Bikeshop har er den desidert dyreste prisen jeg har sett noe sted, 3.499 for en hjelm!  Selv den lokale sykkelsjappa selger hjelmen langt  billigere i selve butikken, og den prismatch mekanismen innbyr ikke akkurat til handel. Eksempelvis selger  Sykkelkomponenter den for 1.000 kr mindre, og tilsvarende kommer en ut dersom en kjøper fra bike24 eller lignende, inklusive mva og gebyrer. Jeg har også konvertert til T-type, og ser dessverre at f.eks et X0 kjede koster vesentlig mindre andre steder.  

Synes det var veldig fint den gangen Bikeshop ble et fullverdig fullsortiment alternativ til utenlandske nettbutikker, Sykkelkomponenter er fremdeles helt glimrende gitt at de har varen i sortimentet, men dessverre er ikke deres sortiment like stort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...