Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Helt normalt at computeren brukes veldig aktivt under tempoer og spesielt blant de beste, som Tho sier gjerne har lagt opp planer med strategi/pacing etter watt på computeren. Computerne er jo også posisjonert slik på bøyla at man kan enkelt kikke mye på dem uten å miste for mye fokus. Og Remco sa vel at fordi han mistet kontakt med wattmåleren sin var det (å sykle basert på følelse) den vanskeligste tempoen han hadde gjort.

  • Like 1

Journalist i Landevei og Terrengsykkel.

@knut_lone på Instagram og Twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (1 time siden):

Sykler du tempo ser du ikke mye på computeren underveis. Brukes bare til analyse etter du er ferdig. Det gjelder fellesstart også. 

Det er ikke helt hva jeg har hørt. Tempo er vel der det brukes mest. Har hørt tidligere at å sykle med watt vs uten er jo nesten som juks å regne. Særlig i starten hvor det er lett for å dra av med for høy watt.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Alex Dowsett snakker også om at pacing er en av de tingene som har utviklet seg mest de siste årene. Da handler det mye om å vite hvor i løypa det lønner seg å trå ekstra watt og hvor man ikke tjener særlig på å trå ekstra. I tillegg er det viktig å ikke ta i for mye der man skal ta i så klart. 

De fleste lagene gjør gode analyser av hvor det vil lønne seg å gå (langt) over terskel og i hvilke partier det er lurt å holde seg innenfor. Så det å sykle uten watt og muligheten til å vite hvor mye man faktisk tar i på de forskjellige strekkene er en klar ulempe på tempo. 

Med det sagt, Remco er nok såpass rutinert at han kjenner sine egne bein og watt-verdier såpass godt at han kan angi ganske nøyaktig hvor mye han tar i, men i et VM-ritt med mye press kan det nok selv for ham fort gå i ball. 

  • Like 2

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2024 at 7:14 AM, Ndreas said:

Pog sa vel i en podcast nylig at han syntes wattmålere var litt for upresise, og at han nok kunne sykla like presist på puls. (ikke hørt podden enda selv)

Imponerende er det læll dog!

Kan det muligens være relatert til at Pog kjører med Shimano-wattmåler? De er vel notoriske for å være upresise på generell basis.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pog hadde kanskje holdt unna uansett, men det så ut til at han tjente på at Healy og Skuijns ble kjørt inn. Bra kjørt av Hoelgård i dag. Lurer litt på hvorfor han og UX ikke har annonsert at kontrakten er forlenget enda, liker ikke helt det.

  • Like 2

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pog i VM trøya er bare så riktig. Selv om det var forutsigbart så var det likevel spennende frem til 15 km igjen, og resten av pallkampen var jo flott. O'Connor liten overraskelse men var jo i storform under Vueltan så hvorfor ikke. Men skal være årlig å si at jeg ikke tenkte han på pallen før han gikk på slutten der, fantastisk timing der. De norske får godkjent, hadde blitt overrasket hvis veldig mye bedre en 14 plass.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må bare Vingegaard komme seg opp på et nivå der han kan kjempe om den gule. Tenk å få se VM-trøya mot den gule trøya i kamp om sammenlagtseieren i Alpene den siste uken at Touren! (LeMond i 1990 var forøvrig den forrige regjerende verdensmesteren som vant Tour de France. I mellomtiden har Cadel Evans vunnet både VM og TdF, men ikke "samtidig".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke umulig at kampen om den gule blir spennende neste år, om Vingegaard får en vårsesong uten et langt sykehusopphold. 

Er bare å glede seg. Får også satse på at Pog kjører full klassikersesong, da jeg antar at han ikke skal kjøre Giroen neste år.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I øyeblikket virker det usannsynlig at Jonas skal klare å matche Pog, men mye kan skje fram til juli neste år. Pog vil vel gjøre ærlige forsøk på Milan-San Remo og Paris-Roubaix, det blir spennende.

Men vi venter kan man følge Mou på Twitter. Veldige tydelige meldinger, og har tydeligvis god innsikt i Pogs treningshverdag.

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (42 minutter siden):

I øyeblikket virker det usannsynlig at Jonas skal klare å matche Pog, men mye kan skje fram til juli neste år. Pog vil vel gjøre ærlige forsøk på Milan-San Remo og Paris-Roubaix, det blir spennende.

Men vi venter kan man følge Mou på Twitter. Veldige tydelige meldinger, og har tydeligvis god innsikt i Pogs treningshverdag.

 

Joda, men dette blir som sykkeltwittringens Fox News. Helt tydelig slagside retning Pog, og det er verken innsiktsfullt eller vanskelig å hevde at Pog for tiden er overlegen og vil vinne det meste der han stiller til start. Samtidig er han fæl til å «disse» / snakke ned andre ryttere på generelt grunnlag, helt uten å anerkjenne de kvalitetene de faktisk har. 
For meg virker han mest som oppmersomhetssyk rolsekopp som tilfeldigvis har fått tilgang til noe interessante opplysninger fra apparatet rundt Pog. 
Hadde man fjernet detaljene vedr Pog, hadde jo dette vært «rants» på linje med Tucker Carlson sine betraktninger rundt det metriske system. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (9 timer siden):

Nå må bare Vingegaard komme seg opp på et nivå der han kan kjempe om den gule. Tenk å få se VM-trøya mot den gule trøya i kamp om sammenlagtseieren i Alpene den siste uken at Touren! (LeMond i 1990 var forøvrig den forrige regjerende verdensmesteren som vant Tour de France. I mellomtiden har Cadel Evans vunnet både VM og TdF, men ikke "samtidig".

Ja håper alle holder seg friske og raske. Gleder meg allerede til den duellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (11 timer siden):

Eneste som har kjangs i TDF er vel Jonas, men han må være i toppslag. Fordelen til Jonas er at han kun satser på TDF. Neste år tipper jeg også at hovedmålet til Pog blir Milan-San Remo

Hvorfor kjører ikke Vingegaard endagsritt nesten i det hele tatt? Han har jo hatt store muligheter i både Liege og Lombardia, og også i årets VM. For min del er det en av grunnene til at jeg liker Pogi bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (13 minutter siden):

Hvorfor kjører ikke Vingegaard endagsritt nesten i det hele tatt? Han har jo hatt store muligheter i både Liege og Lombardia, og også i årets VM. For min del er det en av grunnene til at jeg liker Pogi bedre. 

Tipper grunnen er at for han så er det TDF som teller. Som du sier så er jo nettopp mangfoldet av type ritt Pog sykler som gjør han så unik/underholdene. Hadde jeg vært i Jonas sine sko hadde jeg nok gjort det samme selv. Han har størst kjangs til å vinne hvis han går all in for TDf

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (25 minutter siden):

Lance var jo litt av det samme, selv om han enda mer enn Vingegaard kunne vært aktuell for klassikere. 

Lances prioriteringer var bestemt av hans dopingregime og hvordan unngå å bli tatt. Da ble det naturligvis få ritt. Vi får tro Jonas styres av noe annet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (21 timer siden):

Tipper grunnen er at for han så er det TDF som teller. Som du sier så er jo nettopp mangfoldet av type ritt Pog sykler som gjør han så unik/underholdene. Hadde jeg vært i Jonas sine sko hadde jeg nok gjort det samme selv. Han har størst kjangs til å vinne hvis han går all in for TDf

Det er jo mye kulere med noen monumenter eller en VM-trøye enn en skarve gultrøye?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...