Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Kulset og Eiking er inne, mens Leknessund og Hoelgaard er ute. Overraskende uttak til Touren hos Uno-X.

At Leknessund ikke sykler Touren lå litt i kortene etter svake prestasjoner i våren, men mannen har vist at han tåler tre ukers ritt, mens Kulset er veldig uerfaren. Neppe en enkel avgjørelse å ta. 

Uansett, i sum skulle Uno-X ha et mannskap som burde bite godt fra seg. Forhåpentligvis får vi oppleve den første etappeseieren til et norsk sykkellag i Touren i år.  

https://www.vg.no/sport/sykkel/i/8qQ6EA/disse-kjoerer-tour-de-france-for-uno-x

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter intervjuet i sykkelpodcasten til TV 2 virket Leknessund rimelig sikker på at han skal dra, så at han er skuffet er ikke så rart. Jeg synes det er topp at de lar en unggutt få prøve i steden for å sende en rutinert som ikke er i spes form.

Tipper at det kommer etappe seier med Cort eller Abrahamsen. 🙂

  • Like 2

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget: Magnus Cort, Alexander Kristoff, Rasmus Tiller, Jonas Abrahamsen, Johannes Kulset, Odd Christian Eiking, Tobias Halland Johannessen og Søren Wærenskjold.

Reserver: Markus Hoelgaard, Anders Skaarseth og Andreas Leknessund.

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (Akkurat nå):

Avdanka og ikke-presterende Eiking over Hoelgaard? Den var overraskende ellers er det vel ganske som forventet? 

Synes det var det mest overraskende med uttaket, men de ser vel noe i rittene vi kanskje ikke får med oss på Tven 🙂

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (7 minutter siden):

Avdanka og ikke-presterende Eiking over Hoelgaard? Den var overraskende ellers er det vel ganske som forventet? 

Begge er vel 29 år gamle (ref avdanka), og Eiking syklet bra i Fleche Wallone samt to gode etapper i Dauphine. Hoelgaard sylet bra i april/starten av mai, ikke all verden i Dauphine.

 

Balansert lag synes jeg, Leknessund virker ikke være i veldig god form så den er grei. Veldig kult med Kulset. Tiller har ikke vært så veldig bra i år, håper formen er i anmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at Uno-X har kommet i den situasjonen at gode ryttere må være hjemme. Hoelgård var jo en okse til å dra. Må jo og være vanskelig å ta ut laget med tanke på hvor mye mange ryttere utvikler seg i løpet av en tour. Er jo noen som kommer i form midt i touren, fordi de har lagt opp treningen til det. Men Thor Hushovd har sikkert peiling på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiking foran Hoelgaard handler antagelig mer om helheten i laget enn en direkte sammenligning av form mellom de to.

Skal Tobias ta en etappe trenger han mer enn Kulset å spille i klatringene.

Eiking kan også gjøre underverker for Cort på 1. etappe slik han gjorde i Dauphine. I så fall sitter Uno-X plutselig i gult...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksvatn skrev (35 minutter siden):

Ryktene sier at OL-vinner og multippel verdensmester i triatlon Kristian Blummenfeldt skal til Jayco-Alula på en treårskontrakt fra 2025, meget spennende!

Noen bør kanskje tipse han om stiltråden, slik at han kan lese seg opp før han står på startstreken i Tour Down Under? Plutselig er’n der med wife beater og knestrømper…

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende lag og syntes heller ikke Leknessund har vært veldig imponerende i år. Eiking er litt hit og miss, men han har overrasket meg positivt i år. Bra fyr i media også. Ser flere mener Hoelgaard burde vært med i stedet for Tiller, men her synes jeg klart at Tiller har mer vinnerpotensiale samtidig som han viser er arbeidshest nå han må (feks nå i Belgia). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksvatn skrev (14 timer siden):

Ryktene sier at OL-vinner og multippel verdensmester i triatlon Kristian Blummenfeldt skal til Jayco-Alula på en treårskontrakt fra 2025, meget spennende!

Sykler vel på Giant så det høres ikke helt usannsynlig ut! Blir spennende å se isåfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksvatn skrev (14 timer siden):

Ryktene sier at OL-vinner og multippel verdensmester i triatlon Kristian Blummenfeldt skal til Jayco-Alula på en treårskontrakt fra 2025, meget spennende!

Blir spennende å se. Han hintet vel litt til at han hadde lyst til å prøve landevei i sykkelpodcasten for en tid tilbake hvis jeg ikke husker feil. Dette kan vel gå alle veier tenker jeg. At han er sterk er det jo ingen tvil om. Om han takler slik det blir syklet og feltkjøringen blir spennende å se. 🙂

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å scrolle litt tilbake i tråden, men kunne ikke se det har blitt nevnt at Uno-X angivelig har signert en avtale med Ridley som utstyrsleverandør fra neste sesong, ref. sykkeldiskusjonen et par sider tilbake.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (14 minutter siden):

Prøvde å scrolle litt tilbake i tråden, men kunne ikke se det har blitt nevnt at Uno-X angivelig har signert en avtale med Ridley som utstyrsleverandør fra neste sesong, ref. sykkeldiskusjonen et par sider tilbake.

Hvis det stemmer så er vel det ett steg til for å spare penger. Hvis jeg ikke har skjønt feil så har UNO X distribusjon av Dare i Europa. Så skulle dette stemme er det vel slutt på det.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (3 timer siden):

Hvis det stemmer så er vel det ett steg til for å spare penger. Hvis jeg ikke har skjønt feil så har UNO X distribusjon av Dare i Europa. Så skulle dette stemme er det vel slutt på det.

Det virker å være så offisielt man kan få det uten at noen av partene vil bekrefte det offentlig; https://www.hln.be/wielrennen/amper-een-jaar-na-breuk-met-lotto-dstny-fietsenmerk-ridley-keert-terug-in-peloton-via-uno-x~a9d11907/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Ridley sier de har signert en 10 års avtale med et nytt lag, og UNOX avkrefter ikke at de har signert med en ny produsent. Meldes om at samarbeidet skal lanseres på første hviledagen under TDF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer Ridley med noen nye modeller nå da? Eneste Uno-x får med dette er vel en ny temposykkel da Dean ble vel oppdatert i fjor?

Ellers er det vel 5-6 år gamle Helium og Noah, all den tid Falcn har vist seg mindre aero enn Noah, nesten like tung og mer nervøs i fronten(selv med ett blylodd som gaffel) etter hva jeg har fått med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SigmundS skrev (14 timer siden):

Kommer Ridley med noen nye modeller nå da? Eneste Uno-x får med dette er vel en ny temposykkel da Dean ble vel oppdatert i fjor?

Ellers er det vel 5-6 år gamle Helium og Noah, all den tid Falcn har vist seg mindre aero enn Noah, nesten like tung og mer nervøs i fronten(selv med ett blylodd som gaffel) etter hva jeg har fått med meg. 

Slik det er akkurat nå så får de nok mest sannsynlig en mindre aero sykkel ja.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...