Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Slik ståa er nå har jeg liten tro på at noen andre enn eventuelt Vingegaard kan utfordre Pog. Etter skadene hans er han likevel outsider. Pog er storfavoritt og bør ta dette. Både Roglic og Remco viser såpass store svakheter som vi enda ikke har sett av Pog så langt i år?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror ikke Pog mistet nattesøvnen etter prestasjonene i årets Dauphine… Hvis ikke dansken blir friskmeldt, er jeg redd sammendraget blir lite spennende. Får vel noen svar allerede på første etappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som så ut til å bli ett topp TDF før sesongen er jeg redd blir litt kjedelig. Det er så langt ingen som har vist noe i nærheten av POG. Håper Jonas kan overraske, men hvis han er i nærheten av Pog så har kom han i gang tidligere på sykkelen enn hva som er sagt. (Noe som selvsagt er mulig)

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke idretten (dessverre) sånn at mer enn én formtopp i året er vanskelig? Ser man til langrenn er det mange av de beste som dropper Tour de Ski for heller å trene riktig seks uker før mesterskap. Vingegaard tror jeg er ekstrem på at det egentlig bare er TdF som teller. Hva med Remco og Roglic? Er det ikke en fair sjanse at de bare er med på ritt innimellom trening, og at det er i TdF det skal smelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (27 minutter siden):

Hva med Remco og Roglic? Er det ikke en fair sjanse at de bare er med på ritt innimellom trening, og at det er i TdF det skal smelle?

De har nok toppet formen, men de har jo aldri vært i nærheten av nivået til Vingegaard og Pog. Flere formtopper ila året er vel ikke noe problem, men en giro som avsluttes 1 mnd før TdF starter er noe annet enn å toppe form til klassikere + TdF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betting-selskapene tillater ikke spill med Vingegaard ennå, de tilbyr bare spill uten ham - da er Pog på 1.4, Roglic på 4 og Remco på 10.

Visma skal visst ta avgjørelsen om TdF-laget førstkommende søndag. Mitt tips blir at det blir uten Vingegaard, og at Kuss kniper en tredjeplass foran Remco, som får et par dårlige fjelldager i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuss? Er ikke han helt ute av det? Jeg tror heller på Jorgenson. Men alle kortene er jo nå delt ut til Pog. Kan bli spennende om pallen, men klarer ikke å se hvem som skal nekte han dobbelen.

Hva har skjedd med våre venner i UX? Leknessund virker å være fullstendig på felgen. Kommer han i hele tatt til Touren?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjekt med en liten cliffhanger til slutt i Dauphine. 
 

Jeg forundres stadig over at et etapperitt skal være kjedelig fordi sammenlagten domineres. Giroen var da langt fra kjedelig! Kjedeligheten er beslektet med å ikke gidde å slå på MSR før Cipressa «fordi ingenting skjer». 

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (1 time siden):

Jeg forundres stadig over at et etapperitt skal være kjedelig fordi sammenlagten domineres. Giroen var da langt fra kjedelig! Kjedeligheten er beslektet med å ikke gidde å slå på MSR før Cipressa «fordi ingenting skjer». 

Enig. Det er mye moro med etapperitt selv om vinneren er suveren. Hvem vinner etappen? Hvem tar de andre topplasseringene i sammendraget? (ikke alle liker å følge fighten der, men jeg synes det kan være morro). Går bruddet inn? Klarer Pellizzari å ta klatretrøya? Hvem vinner den grønne trøya? Klarer de norske noe som helst resultat? Og ikke minst, "her så det episk ut og jeg vil dra hit å sykle"-øyeblikk på tv'en.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (20 timer siden):

Det var kjekt med en liten cliffhanger til slutt i Dauphine. 
 

Jeg forundres stadig over at et etapperitt skal være kjedelig fordi sammenlagten domineres. Giroen var da langt fra kjedelig! Kjedeligheten er beslektet med å ikke gidde å slå på MSR før Cipressa «fordi ingenting skjer». 

Enig og uenig. Det kan for all del være mange kule etapper. Samtidig synes jeg litt av sjarmen med etapperitt er spillet mellom de som kjemper om seieren totalt. Skulle det bli null spenning i sammendraget så er det i bunn og grunn mange endagersritt hvor det er noen få på hver etappe som går for seier. 🙂

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil Unaas skrev (På 8.6.2024 den 11.51):

BMen i mine øyne faller de stadig bakpå da utviklingen av Dare-sykler tilsynelatende går tregere enn andre større merker, men det kan være jeg tar feil der 🙂 

Litt usikker på om den nye sykkelen ett par av gutta på er tregere. Er hvertfall flere jeg har hørt som synes den ser veldig spennende ut med tanke på aero (som mer eller mindre er det det kommer til å handle om fremover). 🙂 

Hadde vært gøy å vist hvor mange Dare som selges.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Olechr said:

 Skulle det bli null spenning i sammendraget så er det i bunn og grunn mange endagersritt hvor det er noen få på hver etappe som går for seier. 🙂

1.UWT med 1.1-poeng 😁

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bruddet Træen havnet i var jo helt optimalt. Mye kjørestyrke og få konkurrenter i klatringa på slutten.

Også Wærenskjold da! Rått kjørt siste halvdel av den tempoen.

  • Like 2

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy Søren, for en sykkeldag!

Ekstremt gledelig at Torstein på et slikt ikonisk fjellpass endelig lykkes etter ufattelig mye motgang.

SW leverer igjen, ikke like overraskende, men deilig å se at gutten er i rute til Touren. Kristoff og opptrekket var også overbevisende selv om det ikke holdt helt inn.

Hvis Tobias nå også demonstrer gode knær og fin form, så tegner det til å bli en sterk fransk sykkelsommer. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UAE med en maktdemonstrasjon i de sveitsiske alper i dag. Særlig Almeida var imponerende, men Yates og Del Toro var også svært skarpe. De som skal bryne seg Pog og hans mannskap skal tidlig opp morran framover for å være med i matchen. Kan UAE fort ende opp med både 2 og 3 mann på pallen i Touren? 🤷

Staune Mittet kjempet tappert i bruddet, han var ikke like heldig med bruddkameratene som Torstein, men lovende takter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (14 timer siden):

UAE med en maktdemonstrasjon i de sveitsiske alper i dag. Særlig Almeida var imponerende, men Yates og Del Toro var også svært skarpe. De som skal bryne seg Pog og hans mannskap skal tidlig opp morran framover for å være med i matchen. Kan UAE fort ende opp med både 2 og 3 mann på pallen i Touren? 🤷

Staune Mittet kjempet tappert i bruddet, han var ikke like heldig med bruddkameratene som Torstein, men lovende takter.

Største konkurrenten til Pog i år er nok han selv. Spennende å se om han holder hele Touren.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se, TVLaB snakker ikke akkurat ned egne ryttere om dagen, om man skal ta Sykkelpodden for god fisk i alle fall. Forhåpentligivis har vel Rogla noen knepp til å gå på til touren slik at han kan bidra til spenning.

Lov å håpe at det blir noe litt mer enn 21 endagsritt på rad i alle fall, selv om det ser litt mørkt ut. Touren er touren! (For å bruke en parallell til floskelen cup er cup som brukes i foppall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UAE ser skremmende ut i år ja og i tillegg har de gjort mye recon av løyper og tempoløyper.

En Vingegaard som ikke stiller i toppform, det ser nesten ut til å bli Pog på topp der ja,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (6 timer siden):

Heroisk innsats fra Staune-Mittet i dag og. Belønnet med eget post-show 😀

IMG_3249.jpeg.4523a751e70e2ea59cf9910e35f5f0ae.jpeg

Og Søren holder stand i Belgia etter sterk laginnsats 👍

Visste ikke at Sørensen klarte å klatre sånne stigninger så lenge som i lørdagens ritt! Var sykt å se på. Håper han vinner sammenlagt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...