Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Howard skrev (På 23.5.2024 den 12.25):

Jeg har store forhåpninger til Magnus CN og at han skal finne formen i ToN… UnoX må snart begynne å få noe avkastning der! 

Endelig!

Selv håper jeg MCN-bart’n gir avkastning på egen form. Garmin sier at det foreløpig har funket greit! 
IMG_6327.jpeg.1c947cd7a9f00dd9775439132f178e63.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Howard said:

Endelig!

Selv håper jeg MCN-bart’n gir avkastning på egen form. Garmin sier at det foreløpig har funket greit! 
IMG_6327.jpeg.1c947cd7a9f00dd9775439132f178e63.jpeg

Har også (forsøkt å) lagt an en Cort-bart. Venter fortsatt på utslag på sadelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flyvende mustasje! For en sinnsyk avslutning. Nydelig lagarbeid perfekt sluttført av Magnus C. Imponerende av Uno-X som i morgen kjører i gult 👌

Tobias er i gang å sykle også. Sommeren blir varm, gul og rød! 🚵‍♀️💪😍

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort er garanti for 2-3 WT seire på en sesong.
Tipper han tar en i TdF også.

Hadde Uno X og Cort syklet Vueltaen hadde det nok blitt noen førsteplasser der også.

 

Egentlig synd de bare deltar i en Grand Tour om året. Håper de stepper opp til neste år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Panda said:

Egentlig synd de bare deltar i en Grand Tour om året. Håper de stepper opp til neste år.

Er dette et valg av Uno-X, eller er det mangel på invitasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (3 minutter siden):

Er dette et valg av Uno-X, eller er det mangel på invitasjoner?

Er vel mest mangel på invitasjoner. Giroen inviterer helst italienske lag, Vuelta helst spanske.

  • Like 2

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LochNess skrev (4 timer siden):

Fra Twitter, UAE sitt TDF-lag, denne gang uten Stake Laengen

image.png.1ce47abeb64bf2f7c5b30ceb73836411.png

Bare toppryttere der jo som kunne hevdet seg i sammendraget alle mann. Nedtur for oss nordmenn att Stakan ikke er med i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LochNess skrev (6 timer siden):

Fra Twitter, UAE sitt TDF-lag, denne gang uten Stake Laengen

image.png.1ce47abeb64bf2f7c5b30ceb73836411.png

Man kan ta hvilket som helst av de navnene og si at «NN kommer til å vinne minimum én etappe i årets TdF» og det vil ikke høres usannsynlig ut…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt spørre seg hvem på lista som skulle blitt tatt ut for Stakan, men man kan også spørre seg hvem som kan gjøre hans jobb på lista, og svaret der er nok ingen. Mulig det blir Politt som må ta den, men jeg er ikke overbevist om at han kan gjøre den like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt et gyldig poeng, ikke sikkert han selv kan gjøre jobben like bra i Touren som han kunne i Giroen. Likevel ser jeg ikke noen på laget som fullt ut kan ta hans rolle, men mulig jeg er litt forutinntatt her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Vegard ikke skulle sykle var vel relativt klart når det ble Giroen. Ny friske ben inn til TDF. Blir nok null problem for UAE når man ser det laget der. 😅

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard er på 10.plass av ryttere med flest rittdager i 2024. 51 dager. Så det var vel lagt opp til en pause nå.

Men han er reserve til tdf, og ting kan skje i Dauphine... Fungerer låret til Sivakov igjen f.eks?

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (13 timer siden):

Man kan ta hvilket som helst av de navnene og si at «NN kommer til å vinne minimum én etappe i årets TdF» og det vil ikke høres usannsynlig ut…

Jeg tror du overvurderer litt hvor ofte rytterne på det laget vinner. Hvis du holder Tim Wellens utenfor så har resten færre gran tour etappeseire kombinert enn hva Pogačar har til nå i år. Hele laget har 13 TdF etappeseire til sammen, men Pogačar har 11 av dem. 

For øvrig så ble UAE sitt TdF lag presentert i desember i fjor, så tror i alle fall ikke det var en stor overraskelse for Laengen selv at han ikke stod på listen nå.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tygster skrev (53 minutter siden):

Jeg tror du overvurderer litt hvor ofte rytterne på det laget vinner. Hvis du holder Tim Wellens utenfor så har resten færre gran tour etappeseire kombinert enn hva Pogačar har til nå i år. Hele laget har 13 TdF etappeseire til sammen, men Pogačar har 11 av dem. 

For øvrig så ble UAE sitt TdF lag presentert i desember i fjor, så tror i alle fall ikke det var en stor overraskelse for Laengen selv at han ikke stod på listen nå.  

 

Jo, og de kommer nok ikke til å vinne heller, de skal jo helpe med å hale i land seier i GC. Men; poenget mitt er at de alle er sterke nok til at man ikke vil heve et lyenbryn om de en dag hadde blitt fristilt og halet i land en seier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tygster skrev (1 time siden):

Jeg tror du overvurderer litt hvor ofte rytterne på det laget vinner. Hvis du holder Tim Wellens utenfor så har resten færre gran tour etappeseire kombinert enn hva Pogačar har til nå i år. Hele laget har 13 TdF etappeseire til sammen, men Pogačar har 11 av dem. 

Blir litt for enkelt å si, for å vinne GT-etapper må man nesten få lov til å kjøre for egne sjanser:
Adam Yates: Vært sammenlagtrytter eller hjelperytter hele karrieren, vant en etappe i TdF fjor. Har f.eks bare syklet Giroen ett år. Topp ti-plassering sammenlagt i Giro, TdF og Vuelta. 

Juan Ayuso: Bare vært proff siden 2021, 3. sammenlagt i Vuelta 2022. Sammenlagt/hjelperytter han også.

Joao Almeida: Vunnet flere etapper i andre etapperitt, også sammenlagt/hjelperytter. Podium i Giroen 2023, ellers 5 andre topp 10-plasseringer i Giroen og Vuelta

Marc Soler: Alle som har sett Movistar-serien på Netflix skjønner hvorfor han ikke vinner noe. Spøk til side, vært hjelperytter og ikke fått kjørt mye for egne sjanser. Har dog vunnet Paris Nice samt en etappe i Vuelta.

Pavel Sivakov: Hjelperytter i Sky, så hjelperytter i UAE. Ikke kjørt mye for egne sjanser

Nils Pollitt: Klassikertype som vant en etappe i TdF 2021. 2. plass i Paris-Roubaix, 2. plass i Omloop, 5. i Flandern samt en drøss andre topp 10 i endagsritt. Kun syklet TdF, stort sett hjelperytter.

Mener det er åpenbart at det ikke akkurat har vært lagt opp til etappeseire i Grand Tours for noen av de. Synes ikke @Howard sin påstand er helt på jordet. Forøvrig litt nisselue å si at Politt ikke kan gjøre samme jobben som Stake Laengen, Politt er 192cm og 80kg med dieselmotor. Når han sitter fremst med tenna på tørk vet du det går fort. Stakan er god til det han gjør, men ikke unik.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du underbygger egentlig litt av poenget mitt med den første setningen din. Min påstand er at det laget ikke er bygd opp av typiske vinnere, om det så er basert på tidligere meritter eller planen for årets TdF. Og for eksempel si at Sivakov kommer til å vinne minst en etappe i årets TdF er ikke hva jeg ville definert som sannsynlig. Og jeg er helt enig at Politt kan gjøre en super Laengen-jobb, men mannen taper jo nesten spurten selv om han kommer alene til mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tygster skrev (11 minutter siden):

Du underbygger egentlig litt av poenget mitt med den første setningen din. Min påstand er at det laget ikke er bygd opp av typiske vinnere, om det så er basert på tidligere meritter eller planen for årets TdF. Og for eksempel si at Sivakov kommer til å vinne minst en etappe i årets TdF er ikke hva jeg ville definert som sannsynlig. Og jeg er helt enig at Politt kan gjøre en super Laengen-jobb, men mannen taper jo nesten spurten selv om han kommer alene til mål. 

Da mener jeg du ikke skjønner premisset her. Poenget med innlegget mitt var at alle disse, isolert sett, der de var i posisjon til å prøve å vinne en TdF-etappe, sannsynligvis kunne klart det. Ingen av de har vært i den posisjonen så veldig ofte i karrieren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (17 timer siden):

Man kan ta hvilket som helst av de navnene og si at «NN kommer til å vinne minimum én etappe i årets TdF» og det vil ikke høres usannsynlig ut…

Dette var premisset. Og de vil jo ikke være i posisjon i år heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...