Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Gråstein skrev (22 timer siden):

WvA ser ikke ut til å kjøre for full maskin i ToN, men likevel. Det er vinnerene fra Champs-Élysées to av de tre siste sesongene som kommer inn bak Kristoff. 

Den "Grisebakken" tar nok en del saft ut av beina på de raskeste spurterne, som er best på Champs-Elysees. Kristoff, den gamle ringreven, er jo lokalkjent, så visste akkurat hvor mye han kunne gi der, og hvor mye han kunne tape. Men var så vidt det gikk :-). Veldig imponerende av Kristoff og laget. WvAert imponerte og på det ene rittet, hvor han sa han når som helst kan følge det tempoet. Blir jo interessant å se hvordan han utvikler seg fremover etter skaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (På 26.5.2024 den 12.28):

Nå er jo UAE blitt ganske stacka med talent, men Stakan har jo vært fast følge med Pog på begge(?) tdf-seirene hans. Norges mest undervurderte (om man kan si det om rene hjelperytter-maskiner) sykkelrytter.

Han har syklet de 5 siste TDF med UAE, så tydlig at han er verdsatt selv på ett lag med så mye gode syklister.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (20 minutter siden):

Han har syklet de 5 siste TDF med UAE, så tydlig at han er verdsatt selv på ett lag med så mye gode syklister.

Hvilken plass tror du han kunne kommet på om han var kaptein på et lag? Han ville jo tapt en del i fjellene, men sikkert hatt gode tempoer? (tenker sammenlagt plassering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen Faller Ikke skrev (1 minutt siden):

Hvilken plass tror du han kunne kommet på om han var kaptein på et lag? Han ville jo tapt en del i fjellene, men sikkert hatt gode tempoer? (tenker sammenlagt plassering)

Jeg tenker han hadde vært langt bak. Han er vel kort og godt perfekt til det han gjør nå og har hatt en knall karriere med de styrkene han har. 🙂

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke hatt sjangs i fjellene nei, men det var morro å se han droppe mange sterke klatrere første gang opp monte grappa. Slapp seg ned mot toppen, kjørte seg opp igjen og deretter kjøre beinhardt på flata og starten av monte grappa nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (Akkurat nå):

Han hadde ikke hatt sjangs i fjellene nei, men det var morro å se han droppe mange sterke klatrere første gang opp monte grappa. Slapp seg ned mot toppen, kjørte seg opp igjen og deretter kjøre beinhardt på flata og starten av monte grappa nr 2.

Ja, var det jeg og la merke til på en etappe....at han ikke var håpløs opp lange bakker, selv etter å ha dratt i mil etter mil. Han må jo være i syk form. Men det er jo en lagsport, så han vinner jo litt hver gang Pog ruller over målstreken først. Er jo sikkert en fordel at han har så høy rygg og....så lager han enda mer Drag for de bak enn mange andre hjelperyttere 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke glemme at Stakan kom på en fin-fin 6. plass sammenlagt i Tour of California i 2017, hvor han har en del kjente klatrenavn bak seg på resultatlista. De var over to HC-fjell det året, hvorav en av dem var toppavslutning.

Nå er jo Stakan spesialisert på akkurat det han gjør for UAE, og klart han har noen fysiske forutsetninger som sannsynligvis ville forhindret han fra å bli blant de aller beste klatrerne, men at han kunne blitt en mye bedre klatrer enn det han er nå hvis karrieren hadde tatt en annen vending er jeg ikke i tvil om.

Hadde han fått sjansen kunne han nok gjort sine saker bra i fjelletapper der brudd går inn. Tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (På 26.4.2024 den 17.46):

Som med Pepsi max så drikker de som som er avhengig sinnsykt mye. Softwaregutta der jeg jobber hyler nedpå boks på boks av redbull og monster. Prod.kost på en boks er sikkert 30 øre, så der er det (åpenbart) penger å tjene.

Hvem drikker alt dette?

https://e24.no/naeringsliv/i/pPA9ER/red-bull-med-rekordomsetning-i-norge?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row14_pos2&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no&utm_medium=dre-665497cc2761038dcffd8180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell mellom UCI sin egen og Firstcycling sin lagranking, men siste oppdatering er i alle fall at Uno-X snart er oppe og snuser på 18. plassen på rankingen. Riktignok 3-400 poeng opp til 18. plass som innehas av Intermarché og Cofidis (avhengig av hvor man ser), men førstnevnte gjør det i allefall ikke så skarpt om dagen, så WT-drømmen lever!

Kun ca 200 poeng opp til 19. plass også. Nedover er det ca 800 poeng til Tudor som ligger på plassen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på kampen om WorldTour, må man se på treårsrankingen (2023-2025), og er nok litt lenger unna enn som så. I øyeblikket er Uno-X på 20. plass med 10362 poeng, mens Arkéa på 19. plass har 12481 og Team dsm på 18. plass har 13719 poeng.

Rankingen for treårsperioden ligger her hos First Cycling: https://firstcycling.com/ranking.php?h=2&rank=1&y=2024-21&uci3yearteamranking=1 

Mtp. wildcards til neste år, har som du sier Magnoos Uno-X nå en luke ned til Tudor på rundt 800 poeng og Uno-X er i øyeblikket inne i alle éndags WT-ritt i 2025, mens det er henholdsvis 1300 og 2250 poeng opp til Israel-PT og Lotto Dstny, som har plassene for direkte invitasjon til alle WT-ritt neste år.

  • Like 1

Journalist i Landevei og Terrengsykkel.

@knut_lone på Instagram og Twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for å dra inn elementer jeg fullstendig har glemt og/eller ikke tenkt på @kal92. Når fingra er på tastaturet før hjernen har våkna ordentlig kan det fort bli sånn. Betryggende at journaliststanden er bedre på dette enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, runermm said:

Konge, for en maskin!

Finnes det levende bilder noe sted?

Dersom jeg ikke finner rittet på norsk TV søker jeg på rittnavnet på YouTube og ser på kategori "Driekte". Ofte er det noen som streamer, dog med luguber kvalitet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelEirik skrev (13 timer siden):

Syns Gudmestad bevist blokker de andre når han gir seg meg opptrekket

Jeg synes den manøveren er i grenseland. Bytter definitivt spor mot midten og hindrer andre.

Som igjen tar meg til en irritasjon: sykkel er lagsport, men straff er personlig. Det eneste Uno-X ville risikert her hadde vært at Gudmestad ble deplassert? Selv om det er Kristoff som får fordelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (3 minutter siden):

Jeg synes den manøveren er i grenseland. Bytter definitivt spor mot midten og hindrer andre.

Som igjen tar meg til en irritasjon: sykkel er lagsport, men straff er personlig. Det eneste Uno-X ville risikert her hadde vært at Gudmestad ble deplassert? Selv om det er Kristoff som får fordelen. 

Meeus var vel den eneste som ble sur og han ble teknisk sett stengt av Van Uden som også dro seg ut mot barrierene. Taktisk lurt av Gudmestad var det uansett, enig i at det er litt i grenseland.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudmestad gjør en kjempejobb for Kristoff og er siste hjelperytter de siste ca 2,5 km. Tord starter opptrekket og spurter de siste 4? hundre meterne. Kristoff går forbi ham, men han holder farten, fortsetter sin spurt og legger seg inn bak Kristoff. Det så ikke helt ryddig ut, og Meeus blir hindret. På reprisen så det ikke like ille ut synes jeg. Og når ingen slår ut med armene eller klager i etterkant så var det kanskje greit.

Jeg synes uansett det var bra at opptrekkeren ikke satt seg opp for å se på, men heller kjempet for viktige poeng! 

  • Like 2

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...