Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Gråstein skrev (8 minutter siden):

THJ 😉

Ikke mange ritt der det blir UCI-poeng til alle som fullfører? Det er 30 mann innenfor minuttet i mål, hva er det som gjør at ryttere som Pidcock og Hirchi ikke er med inn?

Ja, takk (:

Det er vel været som gir disse utslagene!?

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (2 timer siden):

THJ 😉

Ikke mange ritt der det blir UCI-poeng til alle som fullfører? Det er 30 mann innenfor minuttet i mål, hva er det som gjør at ryttere som Pidcock og Hirchi ikke er med inn?

Tipper de største kanonene tidlig skjønte at dette ikke var helt bærekraftig med tanke på L-B-L på søndag. 
Apropos det: Er det rom for en Ardenner-trippel i den moderne versjonen av sykkelsporten? Er det faktisk mulig å være best i verden både i Amstel Gold, Fleche Wallone og L-B-L, slik som sporten er nå? Det virker som om dagens syklister faktisk trenger noen dager på å hente seg etter krevende ritt, noe som egentlig bør gjøre det umulig å vinne hele Ardenner-trippelen.  
Jeg sier ikke nødvendigvis at det var doping som gjorde det mulig for Gilbert, men kanskje heller hvordan rittene ble syklet for noen år siden sammenlignet med i dag. Det går jo så himla fort fra start nå, det er ingen mulighet for å komme til start med litt rust i systemet i Fleche etter å ha gått helt i kjelleren i Amstel. 
Gilberts bragd fra 2011 blir uansett ikke kopiert i år, det er helt sikkert. 

Endret av SykkelØyvind

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (21 timer siden):

Pog så jo ut til å være ett håndbrudd unna en trippel i fjor? 

Sant. 
Pogs nesten kvadruppel ville vært rimelig unik. Men hadde han slått en relativt uthvilt Remco i L-B-L? 
 

Det blir uansett ganske tøft med Pog, Remco, Pidcock, Matthews og Van der Poel, Skjelmose ++ i samme ritt med alle i tilnærmet toppform. Remco, Pog, van Der Poel og Pidcock er ganske like i hvordan de vinner ritt, tross fysiologiske forskjeller. Det blir artig å se hvordan lagene løser dette taktisk.  UAE er nok det sterkeste laget på papiret. Men Alpecin har jo skolert hele feltet i lagtaktikk flere ganger denne sesongen. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind skrev (14 timer siden):

Det blir uansett ganske tøft med Pog, Remco, Pidcock, Matthews og Van der Poel, Skjelmose ++ i samme ritt med alle i tilnærmet toppform. 

Jaja, Remco er så klart ikke på start i år. Synd!

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et forutsigbart monument unnagjort. Øynet et lite håp om litt konkurranse når gruppene samlet seg før La Redoute, men Pogi var jo like overbevisende som da jeg møtte ham på tur opp til Pradollano i Sierra Nevada på tirsdag. Hilste gjorde han også. Morsomt også med Bardet, og podiet til Van der Poel tilsier at han kanskje kan ha en sjanse et år hvis satsingen spisses mot denne helga?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (12 timer siden):

Nok et forutsigbart monument unnagjort. Øynet et lite håp om litt konkurranse når gruppene samlet seg før La Redoute, men Pogi var jo like overbevisende som da jeg møtte ham på tur opp til Pradollano i Sierra Nevada på tirsdag. Hilste gjorde han også. Morsomt også med Bardet, og podiet til Van der Poel tilsier at han kanskje kan ha en sjanse et år hvis satsingen spisses mot denne helga?

Han har nok en større kjangs, men tviler på at han vil "ofre" brosteinen for dette rittet. Pog er jo uansett på et slikt nivå at det skal mye til for å henge med i den formen han er nå.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (9 timer siden):

Sånn som ståa er nå tipper jeg både Bora og Hansgrohe har mer pæng enn Spesh…

Hansgrohe omsetter for 3 gangeren av Specialized så du tar nok ikke feil der. 🙂

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (14 timer siden):

Kilden: https://www.krone.at/3346950
Kjipt at Red Bull ikke la nok cash på bordet til å få vekk Bora hansgroh fra mage og rygg. Når det er sagt: Red Bull, Specialized og Boss. Dette skriker penger!

Det går an å si at dette skriker noe annet enn penger også, men never mention the war osv.  😉
Hugo Boss var nazist og designet flere av uniformene til det 3. rikets menn. 
Red Bull-gründer Dietrich Mateschitz er også kjent for å ha vært ganske høyreekstrem i sine synspunkt. 
Hva ledelsen i Bora og Hansgrohe mener i politiske spørsmål har jeg ikke kontroll på. 

 

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, SykkelØyvind said:

Hva ledelsen i Bora og Hansgrohe mener i politiske spørsmål har jeg ikke kontroll på. 
 

Mener jeg leste at de sto for innredning av bad og kjøkken i Ørneredet?

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg drukket RB mange ganger, men de gangene det har skjedd tenker jeg jo at dette smaker helt j*vlig!

Mysterium hvordan det kan være så mye penger i det der, men hemmeligheten ligger vel kanskje i markedsføringen heller enn smaken...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (4 timer siden):

Mener jeg leste at de sto for innredning av bad og kjøkken i Ørneredet?

Da Hans Grohe nærmest fant opp og definerte den moderne privatdusjen fra 1928 og holdt til i Tyskland er det veldig sannsynlig. Uten at det nødvendigvis betyr at han var en Nazist. 
Firmaet Hansgrohe skriver selv på sidene sine om hva Hans Grohe gjorde under krigen: "Hans Grohe opposes Nazism and wants to sell items of peace – but instead must produce army supplies and detonators."

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat noe A, B eller C felt i Tyrkia om dagen, men allikevel en topp 10 på Carl Fredrik Hagen i dag. Som tidligere nevnt i tråden får vi håpe han kommer i form fremover og sikrer seg en kontrakt for neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (På 25.4.2024 den 15.54):

Mysterium hvordan det kan være så mye penger i det der, men hemmeligheten ligger vel kanskje i markedsføringen heller enn smaken...

Som med Pepsi max så drikker de som som er avhengig sinnsykt mye. Softwaregutta der jeg jobber hyler nedpå boks på boks av redbull og monster. Prod.kost på en boks er sikkert 30 øre, så der er det (åpenbart) penger å tjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg drømte at jeg drakk en kvart boks i natt. Ikke godt.

JoeT skrev (På 26.4.2024 den 17.46):

Som med Pepsi max så drikker de som som er avhengig sinnsykt mye. Softwaregutta der jeg jobber hyler nedpå boks på boks av redbull og monster.

Skjønner ikke at det er mulig. Energidrikk er jo ikke godt en plass. Ikke PM heller forsåvidt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...