Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Oddefa skrev (14 timer siden):

Møtte faktisk MvdP 2 ganger (vi syklet nok samme runde, motsatt vei)  omkring Benidorm/Port Tudons onsdag sist uke, dvs mellom Flandern og PR og ble overrasket av at han dro dit mellom slagene. Er vel sånn sett ikke så stor forskjell avstandmessig, flytur etc selv om tempen er noe annet på Costa Blanca en Jæren, men planen er vel ikke å sykle mye uke mellom de rittene. Men det funket jo for MvdP så helt sikkert ikke så feil heller.  Når har jo MvdP leilighet/hus  i Benidormområdet så han har nok god logistikk også på dette. Syklet forresten med 4 eller 5 andre Fenix Alpencin ryttere + en annen casualkledd, ble såpass overrasket over å se MvdP her da at jeg ikke registrerte hvem de var, og om noen av de også syklet PR i går. 

Har ingen Uno-Xere base utenlands ? 

Fra da jeg satset på sykkel selv så er de 2 tingene jeg angrer mest på sett tilbake:

-At jeg ikke takket ja til å sykle på Fuji laget å få ett opplegg i Europa

-Flytte til Europa hvis man kunne sykle året rundt.

Selv var jeg jo veldig mye på Mallorca og Gran Canaria, men å bo der nede hadde gjort alt enklere. Kan skjønne at Kristoff med unger på slutten av karrieren vil bo her, men de yngre gutta skjønner jeg ikke hvorfor ikke flytter.

 

Etter hva jeg har skjønt har jo MVDP hintet innpå at litt av grunnen til at han er så god i år er at han digger å trene i Spania. 

 

Part of that excellent form that Mathieu van der Poel enjoys is due to his change of residence after moving to the Marina Alta region of Alicante, a winter training place for many professionals but which the Dutchman has made his home "I have fewer commitments here. I am more comfortable although, the main reason is that I can train with better weather. I even enjoy long workouts. Five hours under the sun, with other cyclists, stopping for coffee...", in fact, he does not hesitate to point out that it could be his best investment.

 

 

  • Like 4

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (16 timer siden):

Har ingen Uno-Xere base utenlands ? 

Det lurer jeg på og? Skal di opp på WorldTour-nivå må di nok jekke opp ett noen hakk, og ryttere fra andre land må inn og di norske gutta må ut i utlandet. Ingen tvil om att Hushovd har rett i mye av det som han sier til TV2, men artikkelen burde ha blitt sluppet etter P-R.

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ingen UNO-Xere som har base i utlandet. Veldig mange av de er jo oppfostret gjennom NTG systemet som kanskje gjør at deres primære nettverk er i Norge? Med et helt lag bestående av norske og danske ryttere er det vel kanskje færre grunner til å flytte utenlands. Noen som vet hvor Per Strand Hagens har base?

Synte forøvrig han også skal få meget godkjent på søndag. Gjør jobben for jumbo på en solid måte. Det samme gjelder Johannes Staune Mittet. Syntes begge de norske på jumbo har gjort en fin figur i år. 

Må si jeg p.t er skeptisk til Hushovd som sjef for UNOX. Alle uttalelsene hans i media har han helt rett i men hadde passet seg bedre om de kom fra en ekspertkommentator og ikke sjefen for eget lag. Fremstår som lite diplomatisk og i overkant konfrontere ovenfor egne utøvere. Dette burde han i større grad holde internt syntes jeg. 

Endret av Hen9ng
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har egentlig skjedd med Quickstep de siste årene? Bare beholdt samme mannskap og blitt forbigått av MvdP/WvA/Pogi(/Pedersen)? Følte de hadde flust av vinnerkandidater og bare kjørte "mitraljøse-bruddtaktikk" tidligere, nå har jeg sluttet å tenke på dem som utfordrere engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (9 minutter siden):

Hva har egentlig skjedd med Quickstep de siste årene? Bare beholdt samme mannskap og blitt forbigått av MvdP/WvA/Pogi(/Pedersen)? Følte de hadde flust av vinnerkandidater og bare kjørte "mitraljøse-bruddtaktikk" tidligere, nå har jeg sluttet å tenke på dem som utfordrere engang.

Ja de er bare en skygge av seg selv. Så fort de begynte å satse på Evenpoel som sammenlagtrytter har de blitt dårligere på alt annet. Mulig budsjettet mer eller mindre blir brukt opp på dette. Ser man på Alpecin kjører de litt samme taktikk som Quickstep før. 1 dags ritt og etappeseiere. Er det noe lag som har klart å satse på begge deler av lagene som har litt mer begrenset budsjet?

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg glemte jo helt Evenepoel - ikke rart at de ikke kan hente inn forsterkninger/bytte ut fadende klassikersesongryttere med ham på lønningslista og som en rytter som forventer en TDF-fjell-klar hjelperytterstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QS satser maksimalt på gullkalven Remco, ja. Samtidig har gamle stjerner som Lou Lou og Asgren mista det helt.

Hva det skyldes er noe uklart for meg. Alder, skader, demotivert? 

Lefeveres glansdager tror jeg er over for godt. Kanskje Remco kan få til noen glimt av storhet, men jeg ser ikke hvordan skal komme tilbake til gamle høyder. Ineos er også kjørt av lasset og har ingen åpenbar vei tilbake.

For sporten er det like greit. Var ganske kjedelig med de gamle togene, særlig Ineos bød på elendig underholdning dag etter dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (21 timer siden):

Det lurer jeg på og? Skal di opp på WorldTour-nivå må di nok jekke opp ett noen hakk, og ryttere fra andre land må inn og di norske gutta må ut i utlandet. Ingen tvil om att Hushovd har rett i mye av det som han sier til TV2, men artikkelen burde ha blitt sluppet etter P-R.

Veldig enig. Egentlig tenker jeg at han ikke burde gå ut å si det overhodet, men tatt det internt. Det er jo full refs til egne ansatte, fremsatt offentlig. Det er ikke en lederstil jeg er tilhenger av i hvert fall. 

Og om det virkelig trengte å sies offentlig, i hvert fall etter Paris-Roubaix ja. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er positivt med det Thor sier er at det mest sannsynlig blir endret på. Har vært 2 sesonger på rad hvor våren har vært litt skrall (med noen lyspunkter). I fjor ble de jo bedre mot TDF og bra der. Så skal de komme seg opp i Pro Tour må det nok gjøres noe for at de skal henge med og plukke poeng hele sesongen.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AGT skrev (1 time siden):

Noen som vet hva slags kombinasjon av Dekk/Slange  evt Tubeless/Guffe MvdP bruker , siden han ikke punkterer ?

Prata litt med en kompis som tok meg igjen og slo følge her i overigår. Det er ikke bare dekk og evt guffetype, men også måten mvdp sykler på.

Utallige timer i cx-gjørma osv osv gjør at han har en helt annen flyt. Ja, det er de samme steinene, men han oppå sykkelen er eksepsjonelt god. Han holder momentet der de andre mister det, så gårn til med en milliard watt mens phillipsen muligens  tar et halvt men meget taktisk hviletråkk

Alsidighet er vel et stikkord, og nøkkelen i mange ritt. 

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (2 timer siden):

Utallige vm-titler i cx er vel den aller største grunnen. Jeg så han brukte 52psi i 32mm dekk. 

Ja, han er ufattelig snill mot utstyr og underlag. Souplesse som franskmennene sier. 

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel også sett bildene av hendene til MvdP uten antydning til gnagsår/blemmer, kontra konkurrentene med vannblemmer store nok til å fylle et plaskebasseng. Er nok illustrerende for hvor utrolig god kontroll og flyt han har.

Vanskelig å se noen gi han konkurranse i P-R på noen år om han fortsetter i dette sporet, tror selv WvA i toppslag skal slite med det, i alle fall dersom GCWout blir en realitet.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (5 minutter siden):

Vanskelig å se noen gi han konkurranse i P-R på noen år om han fortsetter i dette sporet, tror selv WvA i toppslag skal slite med det, i alle fall dersom GCWout blir en realitet.

Enig. Håper dog ikke van Aert prøver seg på GC. Finnes det egentlig noen eksempler på kraftige klassikertyper som har hevdet seg etter vektnedgang. Han slipper jo å tape for van der poel, men får da grei konkuranse fra Pog og Vingegaard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være en så markant og vanvittig god syklist som Wout, og likevel oppleve at du ofte kommer til kort når det gjelder. MvdP i de "flate" monumentene, og Pog i de kuperte monumentene samt GC (+ evt. Rog/Remco etc.).

Hadde det ikke vært for seieren i MSR '20 kunne han muligens blitt den beste rytteren til aldri å vinne et monument(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (2 minutter siden):

Tenk å være en så markant og vanvittig god syklist som Wout, og likevel oppleve at du ofte kommer til kort når det gjelder.

Wout har gjort ting i TdF som MVDP ikke er i stand til, som å vinne opp Mont Ventoux (to ganger), en tempoetappe og massespurten på Champs-Élysées dagen etterpå. Han har også poengtrøyerekorden og er en av Vingegaards viktigste hjelperyttere. Jeg tror også han hadde vunnet Paris - Roubaix i fjor om han ikke punkterte, men det er bare spekulasjoner.

Wout er imo mer komplett enn MVDP og jeg tipper han kommer til å slå ham en del de kommende årene om de fortsetter satsingen på de samme rittene.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (8 minutter siden):

Wout er imo mer komplett enn MVDP og jeg tipper han kommer til å slå ham en del de kommende årene om de fortsetter satsingen på de samme rittene.

Syns ikke det er en motsetning i det du sier og det jeg skrev, er helt enig i at han er en mye mer komplett rytter enn MvdP all den tid han faktisk er konkurransedyktig på flere arenaer. Men det jeg prøver å si er jo at nettopp denne allsidigheten muligens går på bekostning av den siste lille edgen han ellers kunne hatt.

Og ja, vi ble snytt for en drømmeduell i fjorårets P-R. Dynamikken i årets P-R ville sannsynligvis også vært annerledes med WvA in the mix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (Akkurat nå):

Syns ikke det er en motsetning i det du sier og det jeg skrev, er helt enig i at han er en mye mer komplett rytter enn MvdP all den tid han faktisk er konkurransedyktig på flere arenaer. Men det jeg prøver å si er jo at nettopp denne allsidigheten muligens går på bekostning av den siste lille edgen han ellers kunne hatt.

Og ja, vi ble snytt for en drømmeduell i fjorårets P-R. Dynamikken i årets P-R ville sannsynligvis også vært annerledes med WvA in the mix.

Enig, er ikke uenig med deg.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...