Gå til innhold

Proffsesongen 2024


Valentino

Anbefalte innlegg

Ndreas skrev (4 timer siden):

Jessuss det var ille.

Tenkte på det siste dagene jeg har sett på Giroen, må være krevende å være sjåfør i sånne ritt.

Kanskje innføre policy om at langing og koseprat må gjennomføres fra posisjonen bak føreren?

At sportsdirektørene faktisk kjører selv med alt det andre de holder på med er jo egentlig helt hårreisende. 
Ikke bare snakker de med rytterne ut av vinduet - de langer flasker, gel, tar i mot klær, snakker i radioen, sjekker TV-dekning osv osv. De burde ha sittet i baksetet med mekanikeren og så burde en proff sjåfør tatt seg av den faktiske kjøringen. 

  • Like 6

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (På 13.5.2024 den 11.43):

Jessuss det var ille.

Tenkte på det siste dagene jeg har sett på Giroen, må være krevende å være sjåfør i sånne ritt.

Kanskje innføre policy om at langing og koseprat må gjennomføres fra posisjonen bak føreren?


Ja, det at du skal ratte bilen samtidig som du snakker med rytterne er for mye Møllers Tran. Det er dømt til å ende med katastrofe. Det skjer jo stygge episoder med følgebiler nesten hvert år.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men er det fordi dette er en trygg aktivitet som bør fortsette eller er det mest pga flaks og et høyt antall nestenulykker som ikke registreres? Og seff, hva snakker vi av konsekvenser når/hvis det ikke går bra?

Snakka litt med @Sepeda i går om hvilke risikoer vi tar på sykkel som man ikke ville tatt/fått lov til på jobb, det tror jeg er et relevant poeng her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en fordel at sjåføren ser syklisten godt når syklisten er kloss inntil eller holder seg fast i bilen, og særlig når det skal leveres en "sticky bottle" 🙂 Må man endre denne praksisen om laglederen flyttes til baksetet? Blir det til det bedre? Det er kanskje ikke spesielt viktig for sporten at syklistene kan holde seg fast i lagbilen underveis...

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser du vel godt i sidespeilet tenker jeg. Evt får de begynne å kjøre med søppelbiler så kan syklist/sportsdirektør henge bakerst 😄
Men klart, det var bare en løsning som slo meg kjapt, på ingen måte en perfekt en.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (3 timer siden):

Nå er gutta i siget! Kristoff vinner Antwerp Port Epic, slår bl.a Girmay og De Lie og klinker inn 125 nye UCI-poeng

Vant ikke Kristoff i går også?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
rosandholm skrev (51 minutter siden):

Gudmestad det 😊

Åja, leste bare en overskrift som sa noe om to på rad, det var altså to på rad for Uno-X, ikke Kristoff…

Endret av Howard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (2 timer siden):

Åja, leste bare en overskrift som sa noe om to på rad, det var altså to på rad for Uno-X, ikke Kristoff…

To på rad for Kristoff også, men han hadde ikke syklet ritt på to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Valentino skrev (12 timer siden):

Antwerp Port Epic er også et mye kulere ritt enn navnet skulle tilsi.

Vier World Tour-ploegen starten zondag in de Antwerp Port Epic aan het  Havenhuis – sportindekijker.be vzw

 

Syns det høres ganske episk ut jeg 🫣

Har fått sett litt reprise på morgenkvisten, og det var et skikkelig sykkelritt med god blanding av grus og brostein mellom asfaltstrekkene. Og som vanlig i Belgia, aggressiv sykling.

Endret av kettill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg skrev en artikkel for Landevei (#24 01/17 s110)*. Artikkelen het Lag en klassiker. Utgangspunktet var det den gang 10 år gamle Strade Bianche. Et av kriteriene i artikkelen for at et sykkelritt kunne kalles en klassiker var at det ikke kunne ha Classic i navnet. Ergo kan ikke et episk sykkelritt ha Epic i navnet. Ugh.

Den opprinnelige artikkelen har morfet opp igjennom, og dette tror jeg er siste variant:

https://www.landevei.no/proffsykling/hva-er-strade-bianche

*Samme blad har en fin artikkel om Schaal Sels som Antwerp Port Classic het til å begynne med i sitt proffliv: tekst og foto av Kristof Ramon. 

...

Per Strand Hagenæs ble nummer fem i går. 🙂

Endret av Valentino
  • Like 2

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

<benker seg ned med popcorn og snacks for å se på giroen på en dag man har søkt ferie>

Ahh, dette skal bli deilig! men hva er de hvite tingene som kommer ned fra himmelen? 😄

e: Godt det ser ut som de tar rytternes krav på alvor

Endret av Ndreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...