Gå til innhold

STOIX skjorter? Noe for gubber eller dyr plastikk? Beste strykefrie skjorta?


Anbefalte innlegg

dtd skrev (1 time siden):

 jeans + oxford type skjorter, 

Oxford ja. Bille skjorter synes jeg forsvarer prisen. Min absolutte favorittskjorte. Det virker også som en ok gjeng å betale litt for mye til: https://billeoslo.com/products/the-blue-bille-oxford-shirt

Jeg har den i mørkeblå og sikler nå og da på en hvit skjorte, men klarer sjeldent å holde noe fritt for flekker i mer enn 5 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, erikskon said:

Oxford ja. Bille skjorter synes jeg forsvarer prisen. Min absolutte favorittskjorte. Det virker også som en ok gjeng å betale litt for mye til: https://billeoslo.com/products/the-blue-bille-oxford-shirt

Jeg har den i mørkeblå og sikler nå og da på en hvit skjorte, men klarer sjeldent å holde noe fritt for flekker i mer enn 5 minutter. 

Får kanskje sjekke ut de også, men håpet på å få teste en Oxford skjorte i ull 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av denne tråden så bestilte jeg meg en slik skjorte i dag.

https://www.woolland.no/vefsna-ullskjorte-blue-ink-herre/?recid=2924552328511
 

Blir spennende å prøve skjorte i ull, prisen på denne er halvparten av Eton skjortene så spent på kvaliteten. Jeg bruker skjorte såpass lite at jeg ikke fikk meg til å gå for Eaton prisen. Måtte opp på størrelse XL, vanligvis er jeg L. Så på størrelsesguiden de har link til at L ville bli noe tettsittende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom det et par STOIX skjorter i posten. Materialet har jo en glans i seg og ligner ikke på bomull. Altså ser det litt syntetisk ut, men ikke mer enn at jeg beholder en skjorte. Jeg bestilte både "slim" og "regular" og slim var selvsagt for trangt. Marcus Regular i str large satt fint på meg som er 182 cm og ca 92 kg med perfeksjonert pappakropp. Nå får vi se hvordan den er i bruk, men jeg har aldri tatt på en skjorte som kjennes så komfortabel ut. Dette er virkelig stretchy...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har diskusjonen gått over fra strykefri, til dyr skjorte. MEn jeg har falt av fra post èn, da ingen nevner hvor korte i armene alle disse skjortene er 😄

For høye menn med lang Reach/apefaktor, er det SVÆRT få merker som har ermer som er lange og kropp i slimfit. Også i skjorteverden er det 1-til-1 forhold på lange armer-tykk kropp. 

Eneste jeg har funnet de siste åra, er enten skreddersøm, eller Dressmann med ekstra erm-lengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkekne skrev (6 timer siden):

For høye menn med lang Reach/apefaktor, er det SVÆRT få merker som har ermer som er lange og kropp i slimfit. Også i skjorteverden er det 1-til-1 forhold på lange armer-tykk kropp. 

Eneste jeg har funnet de siste åra, er enten skreddersøm, eller Dressmann med ekstra erm-lengde. 

Stenströms slimline extra long sleeve, heter modellen som fyller kriteriet.

Har fem skjorter. Lenge siden jeg har kjøpt noen nå, men det er nok noe variabelt/lite utvalg i butikkene. Noen ganger kan de bestille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Knirkekne said:

Nå har diskusjonen gått over fra strykefri, til dyr skjorte. MEn jeg har falt av fra post èn, da ingen nevner hvor korte i armene alle disse skjortene er 😄

For høye menn med lang Reach/apefaktor, er det SVÆRT få merker som har ermer som er lange og kropp i slimfit. Også i skjorteverden er det 1-til-1 forhold på lange armer-tykk kropp. 

Eneste jeg har funnet de siste åra, er enten skreddersøm, eller Dressmann med ekstra erm-lengde. 


Er egentlig i samme båt, får ofte opp reklame for https://mediumtall.no, men ennå ikke giddet å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eisa01 skrev (4 timer siden):

 🙂Skabo i Bygdøy Allé har skjorter fra 1900 kr:
https://skabo.com/pages/skjorte

Ja dere forbanna søringer er heldige som har litt utvalg (og et marked av en viss størrelse). Her i Trondheim tar Retro 1700 for en simpel Stenstrøm skjorte. Da ville jeg heller ventet på en Oslo tur og en tur innom Skabo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En liten oppdatering: Jeg fikk en Stoix Marcus Regular i str large like før jul og har nå brukt den en del. Her mine erfaringer så langt: 

- Et utrolig komfortabelt plagg. Rett og slett deilig å ha på. 

- Den ser veldig syntetisk ut, så syntetisk at du bare må "eie" looken. Så den er mer party skjorte en tidløs eleganse. 

- Jeg har ikke lagt merke til at den lukter svette, men den trekker lukt fra omgivelsene. Slik noen andre poengterte her. Så den må vaskes hver gang jeg har brukt den samtidig med tilberedning av mat. Når det er sagt så er all lukt borte etter en vask og skjorta er nesten tørr ut av sentrifuga. 

Foreløpig konklusjon: Godt fornøyd, men ville ikke betalt veiledende pris for den her. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ullskjorta fra Wooland flere dager i jula. Myk fin ull som holder formen fint. Dette er heller ikke en skikkelig finskjorte, den er litt grovere i utseendet og har påsydde lapper på albuene. Passer best som casual skjorte i vennelag og ikke i businessmøter. Veldig god å ha på og tar ikke til seg lukt (som vanlig for ull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...