Gå til innhold

GCN+ legges ned 19 des


Knutspeed

Anbefalte innlegg

Urk. Jeg kommer ikke til å kjøpe en eller annen pakke inkl Golf, Ballspill, Snooker-VM etc for å se noen få sykkelarrangement. Trodde jo innledningsvis at vi skulle få se ting siden vi hadde HBO Max og dermed Disco+, men det forsto vi aldri noe av.

Akkurat samme grunn som at jeg abonnerer på f1.com fremfor f.eks Viaplay.

Endret av Knutspeed
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet nesten på det, dessverre, ettersom vi har kunnet se de sammen racene på Discovery+ en stund. Meldingen på GCN sa også at vi skal få igjen penger for gjenværende abonnementstid etter 19.des.

SHIT at GCN forsvinner, eller er det bare GCN app'en som forsvinner ? Jeg digger også disse andre sykkelvidoene utenom konkurransene, samt artiklene. Virkelig savn hvis det blir borte.

En separat sak er at jeg sjøl er bra fornøyd med Discovery+ abo også. Det er så utrolig mange sporter å få sett på. Håper bare ikke prisen på 179 NOK/mnd fyker til himmels etterhvert... Det kan fort skje. En annen bekymring er om omfanget av sykkelkross sendinger reduseres eller blir borte. Da blir jeg direkte uggen.

Endret av supperådet
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helv....   #£%&X%!

Så de samme løpene vi har sett på GCN+ blir nå i fremtiden vist på Discovery+ ?

Vil gjerne vite dette FØR jeg kjøper abonnement hos Discovery+

 

Vi får håpe at oss som er kunder hos GCN+ kanskje får et bra tilbud på abo hos Discovery+ da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supperådet skrev (12 minutter siden):

Ventet nesten på det, dessverre, ettersom vi har kunnet se de sammen racene på Discovery+ en stund. Meldingen på GCN sa også at vi skal få igjen penger for gjenværende abonnementstid etter 19.des.

SHIT at GCN forsvinner, eller er det bare GCN app'en som forsvinner ? Jeg digger også disse andre sykkelvidoene utenom konkurransene, samt artiklene. Virkelig savn hvis det blir borte.

En separat sak er at jeg sjøl er bra fornøyd med Discovery+ abo også. Det er så utrolig mange sporter å få sett på. Håper bare ikke prisen på 179 NOK/mnd fyker til himmels etterhvert... Det kan fort skje. En annen bekymring er om omfanget av sykkelkross sendinger reduseres eller blir borte. Da blir jeg direkte uggen.

Brukte også GCN+ til å se sykkelkross utenfor landeveissesongen og jeg har en uggen følelse av at omfanget reduseres på discovery+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir noe færre ritt totalt sett, men alt (så vidt jeg har registrert) av cross-ritt har vært sendt på begge plattformer de siste årene, så tror ikke det er noe stor fare for det. Programmet fremover er identisk på D+ og GCN+. Med mindre Warner Bros. Discovery bestemmer seg for å kutte i innkjøp av rettigheter, blir det neppe veldig store endringer, annet enn i prisen. VM i cross har vel TV 2 hatt eksklusivt i Norge, mener jeg.

Journalist i Landevei og Terrengsykkel.

@knut_lone på Instagram og Twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (56 minutter siden):

Er rettighetene til de vanvittig bra dokumentarene i hendene på Discovery ? Da må man isf begynne å binge nå. 

GCN har ikke funnet ut hva de gjør med filmarkivet sitt enda, vurderer visst ulike alternativer.

Endret av BZE
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg kan oppdatere mitt nåværende abonnement med Discovery+ for 149,-/mnd. Det virker også som en mulighet å se gamle ritt i opptak. For min del kan det være en mulighet å abonnere noen måneder på vinteren før sesongen er i gang igjen og man får rittene på Eurosport/TV2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (5 minutter siden):

Ser at jeg kan oppdatere mitt nåværende abonnement med Discovery+ for 149,-/mnd. Det virker også som en mulighet å se gamle ritt i opptak. For min del kan det være en mulighet å abonnere noen måneder på vinteren før sesongen er i gang igjen og man får rittene på Eurosport/TV2.

Ja har tenkt det samme. Er jo mest i rullesesongen jeg bruker appen. Heldigvis så sender de mange av rittene fra tidlig vår på ES live/direkte, men også får sett i ukesarkiv (og da feks se det på rulle kveldstid). Men appen er flott. I dag feks fant jeg frem til andre etappen fra Volta Catalunya i mars 23 for å mimre litt veier jeg syklet i området for ca 1 mnd siden (inkl Vallter klatringen) og slike ting gjør rulleøkter til kos, selv om en egentlig trener litt for hardt til at det er kos. Men herregud hvor lettere det er å sette seg på rulla når du gleder deg å se noe en hvis en bare slår på tv for å se noe random. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NjuK skrev (7 timer siden):

XCO gikk vel på Eurosport i år. Og, det har vel de fleste i tv pakka si

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Noe av xco gikk på noen av Eurosport- kanalene. 
Jeg har en vanlig stor pakke og hadde ihvertfall ikke mulighet til å se alt live. Noen ganger herrer, noen ganger damer.

jeg tegnet GCN + abbo etterhvert for å få sett. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fusjonen mellom Discovery og Warner Brothers har de jobbet jævlig hardt med nedskjæringer. GCN har vært til salgs i hele høst, så enten er dette en måte for dem å fase det ut, eller så har de nye eiere. 

Hele sykkelbransjen er føkka om dagen. Mange produsenter sliter med store varelagre som binder kapital etter at Covid-bestillinger blir effektuert, og markedet har svalnet siden Covid-boomen. Enduro har ikke fått på langt nær den dekningen de trenger, slik at det er flere lag som nå legger ned før neste sesong. Yeti har nettopp gitt Bex Baraona fyken (fikk ikke fornyet kontrakt) fordi hun ikke møtte målene deres. Hun vant en world cup og kom på 5. plass sammenlagt... 

Seertallene var vel også lavere enn før, noe som ikke har vært inspirerende for eksterne sponsorer heller. Ford er jo tittelsponsor for ett av XC-lagene, noe som er bra. Man må ha inn ekstern kapital for at sporten skal vokse.

Det er 7 sesonger til av kontrakten med Discovery, så jeg håper de finner en god nok måte til å få ut dekningen. Det dreper sporten om de går rett til betalkanaler der eksponeringen går enda mer ned, og proffkontraktene går ned.

Blir i det minste mulighet for å se VM, da, siden det er frittstående rettigheter. Ulempen er at de norske kommentatorene sitter med null kompetanse på terrengsykling, så kommentarne dreper hele opplevelsen.

Sykkelbransjen er føkka.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo debattert ihjel, men jeg mener fortsatt at flyttingen av MTB vekk fra RBTV var et massivt feilgrep. Sporten begynte å få traksjon, og det lukter litt av at noen mente det begynte å stjele oppmerksomhet fra landevei, at det var noe som kunne melkes, og at de dermed ville ha full kontroll selv. Selv på GCN+ fikk jeg følelsen av at ting ble gjort litt halvveis, det manglet entusiasme og det var en del amatørmessige ting som ødela. Min hypotese er at det er veldig mange som digger DH/XCO som ikke bryr seg en millimeter om landevei.

Sykler på "billigsalg" og tullete priser på reservedeler.

Som Baronen sier, MTB er litt ute og sykler nå, både som sport og industri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...