Gå til innhold

Heldress for drittvær


Gullars

Anbefalte innlegg

Er passelig lei av å være søkkvåt i ræva og på ryggen etter en time i skauen.

Er det noen som har erfaring med Dirtlej eller Endura sine heldresser?? 

Ser for eksempel at Dirtlej sin Dirtsuit Pro Edition med korte bein selges til nesten spiselige priser dvs. rundt 2500 på Bike24

https://www.dirtlej.com/dirtsuit-pro-edition

Eller er det bare å bite i det sure eplet og fortsette som før.

Liker egentlig godt å surre rundt i skogen på høst og tidlig vinter, men det hadde vert greit å kunne spyles og ikke bli klissklass hver gang.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (1 time siden):

Ser for eksempel at Dirtlej sin Dirtsuit Pro Edition med korte bein selges til nesten spiselige priser dvs. rundt 2500 på Bike24

https://www.dirtlej.com/dirtsuit-pro-edition

Noen spesiell grunn til at du ikke ønsker bein som går helt ned? Jeg synes ikke det er noe morsommere å bli våt på legger og ankler enn på lår og rompe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (1 time siden):

Er passelig lei av å være søkkvåt i ræva og på ryggen etter en time i skauen.

Er det noen som har erfaring med Dirtlej eller Endura sine heldresser?? 

Ser for eksempel at Dirtlej sin Dirtsuit Pro Edition med korte bein selges til nesten spiselige priser dvs. rundt 2500 på Bike24

https://www.dirtlej.com/dirtsuit-pro-edition

Eller er det bare å bite i det sure eplet og fortsette som før.

Liker egentlig godt å surre rundt i skogen på høst og tidlig vinter, men det hadde vert greit å kunne spyles og ikke bli klissklass hver gang.

Har hatt Dirtlej selv. Helt ok på dagene det er søkk vått, men spesielt behagelig å sykle synes jeg ikke det var. Selv med mekanisk lufting var det vanskelig å finne en behagelig temp. Funker nok flott hvis man skal drive med varmetrening. Funker bedre å ha en shorts som er vanntett og en grei jakke. Selv endte jeg med å selge den Dirtlej.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arve skrev (42 minutter siden):

Noen spesiell grunn til at du ikke ønsker bein som går helt ned? Jeg synes ikke det er noe morsommere å bli våt på legger og ankler enn på lår og rompe...

Det er 3 årsaker:

1. Pris - Pro utgaven med korte bein er vesentlig billigere enn de med lange bein

2. Jeg fryser lite på leggene og en skitten legg er stort sett bare å spyle - sykler stort sett med 3/4 bib og shorts per nå.

3. Jeg er bygget som en ape - 95kg/180cm - lang i ryggen/kort i beina og ganske lange armer.

Erfaring fra kjeledress er at riktig beinlengde gir "Borat feeling" eller følelse av å gå med sekk hele tiden.

Alternativet er å gå og tråkke i buksebeina eller at valker seg og havner i kjedet

Endret av Gullars
  • Thanks 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (2 minutter siden):

Har hatt Dirtlej selv. Helt ok på dagene det er søkk vått, men spesielt behagelig å sykle synes jeg ikke det var. Selv med mekanisk lufting var det vanskelig å finne en behagelig temp. Funker nok flott hvis man skal drive med varmetrening. Funker bedre å ha en shorts som er vanntett og en grei jakke. Selv endte jeg med å selge den Dirtlej.

Har tenkt den tanken og har egentlig gode erfaringer med billig regnshorts fra Birk kombinert med jakke.

Endura har jo skikkelige regnshortser som sikkert fyller oppgaven bra og det har vel Gore og.

Det er allikevel noe med det å kunne stenge været helt ute😀

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en grå Dirtlej-dress med korte bein hengene på en knagg, lite brukt av ymse grunner. Sikkert fra 2018 eller så.  Svært liten i størrelsen, så jeg måtte sende en svart variant med lange bein tilbake til bike24, og få en ny,

For små lommer er største klagen, dvs ikke plass til telefon.

Bra med hets fra kompiser er største fordelen.  De som ikke har skjønt greia med heldress har gått glipp av fordelen med intern luftsirkulasjon, dvs at man ikke blir så klam under trøya, når luften skiftes ut endel mere enn med strikk/belte rundt livet.

F.eks på Oppdal stisykkelfestival, for noen år siden, det kom snø, og syklinga ble flyttet til steder der man ble sprøytelortert med saueskitt, fra topp til tå. Da var det svært kurant legge bedritenheten i en pose etterpå, og sprade greit rundt etterpå, uten å smøre saueriet utover, og oppover, der man satte seg.

Livsstilbilde fa 2018:

image.png.fd63e7bc19d95064a6a7ac3d3c11468e.png.

Endret av ØysteinS
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØysteinS skrev (11 minutter siden):

Jeg har en grå Dirtlej-dress med korte bein hengene på en knagg, lite brukt av ymse grunner. Sikkert fra 2018 eller så.  Svært liten i størrelsen, så jeg måtte sende en svart variant med lange bein tilbake til bike24, og få en ny,

For små lommer er største klagen, dvs ikke plass til telefon.

Bra med hets fra kompiser er største fordelen.  De som ikke har skjønt greia med heldress har gått glipp av fordelen med inten luftsirkulasjon, dvs at man ikke blir så klam under trøya, når luften skiftes ut endel mere enn med strikk/belte rundt livet.

F.eks på Oppdal stisykkelfestival, for noen år siden, det kom snø, og syklinga ble flyttet til steder der man ble sprøytelortert med saueskitt, fra topp til tå. Da var det svært kurant legge bedritenheten i en pose etterpå, og sprade greit rundt etterpå, uten å smøre saueriet utover, og oppover, der man satte seg.

Livsstilbilde fa 2018:

image.png.fd63e7bc19d95064a6a7ac3d3c11468e.png.

Mener jeg kun har uttalt misunnelse og attrå på den dressen! 
 

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...