Gå til innhold

Sekk til jobb og trening


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en sekk som kan brukes til både jobb og trening, samtidig. Det betyr at jeg trenger en sekk med to rom der det ene kan være forbeholdt treningsklær og et annet rom som har plass til PC, et par bøker i ny og ne, matpakke og flaske. Siden jeg jobber i vgs har alle elevene douchbag, og for å markere skille mellom meg og ungdommen, vil jeg helst ha noe annet enn DB Hugger. Har god erfaring med Osprey, men åpen for alle forslag. Jeg vil ha noe av god kvalitet og som enkelt kan repareres hvis det er noe som ryker. Her har Osprey vært veldig gode.

Andre ønsker:
-uten magebelte (ev. enkelt å fjerne)
-lite krimskrams
-25/ 30 L

Hvilken sekk skal jeg ha?

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fornøyd med min Aer Travel Pack 2. Egen lomme for laptop, egen stor lomme for klær som kan åpnes helt opp, og så en egen mindre lomme for div dill. I tillegg har den en egen lomme under for sko, men det tror jeg faktisk de fjernet i v3. Brukt min mye til trening+jobb daglig i mange år og synes den har fungert strålende.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eldre Osprey Transporter Roll-Top. Den har kommet i ny utgave, og en som faktisk er helt vanntett. Hvis en skal ha med seg mye(f.eks. treningssko) kan den være litt liten, men det er kanskje et tegn på at man må pakke litt bedre. Den har ikke stiv ramme, noe som kan være litt negativt, men er da er tilsvarende lettere.

@geiranders har også Transporter(usikker om det er Roll-Top), og tipset om at den passet i Ortlieb Back-Roller sykkelveske.

Ortlieb har lignende sekker.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater egentlig å innrømme det, men jeg fikk tilfeldigvis en DB sekk, den som ALLE, (jeg mener ALLE) har og det er en veldig god sekk. Jeg husker ikke nøyaktig størrelse, men den er nok rundt 30 liter. Stivheten i sekken gjør at den er veldig oversiktlig. Den oppfyller absolutt ønsket om lite krims/krams. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg innser faktisk at det kanskje er DB som er mitt beste alternativ. De fleste commuter-sekker har et litt for lite rom til PC, mens DB er mer romslig. Søket fortsetter litt til.

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål e hva du legger i trening? Løping / sykling / gym? Har mye og si før type sekk. Slår ett slag før chrome industries (https://chromeindustries.com/collections/backpacks) har brukt disse i mange år og fantastisk kvalitet og har modeller før det meste. Yes, pricy men har livstids garanti og har sjeldent opplevd bedre kvalitet på den typen sekker, samtidig som de er veldig komfortable uavhenging av vekt og hva du putter oppi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er EVOC-fanboy. Litt pga image, men også litt pga integrert ryggskinne som kanskje vil redde rævva mi en dag en gamling i audi ikke gidder å stoppe (les: vanlig mandag)

 

 

PROTIP: Om du bruker $$$ på en remaplastpose trenger du ikke to rom i sekken. Svett tøy bør uansett ligge i plast for å ikke forsure resten av sekken.

DB er for elever, ja. Ikke gå den vegen. Plutselig står du der med les deux hettegenser og hvite (!) airforce og da er du på ville veier. Litt distanse må det være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips!

Osprey Metron tikker de fleste boksene og seiler opp som en favoritt! Ikke så lett å finne i butikk, ser det ut som, men jeg skal forsøke. Har også merket meg Fjellreven Skule.

Det er forresten ikke snakk om så mye gymtøy, for jeg har garderobeskap. Og det dreier seg om styrketrening. Lite volum på tøy med andre ord. Noen ganger har jeg med skiftetøy for å sykle etter jobb også, men det er ikke så ofte.

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Skal bytte jobb, og har fått normal distanse til jobb som gjør at jeg kan gå/sykle/busse/bile etter behov. 
Er på utkikk etter en sekk med plass til pc og annet småtterier til bruk på jobb. 
De dagene jeg skal trene rett etter jobb, så trenger jeg også plass til treningsklær. Ønsker helst en sekk som har stor frontåpning. Noen forslag? 
-God på ryggen

-Justerbar

-God plass

-Lett å organisere

-Plass til PC, Fremviserfjernkontroll, penn osv. 
-Frontåpning

-Ikke alt for klumpette

Nomad

Osprey

Osprey2

Ellet andre sekker som møter mitt krav.  
Forslag eller ideer tas i mot med takk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 18l Revolution Race sekk som sånn ca oppfyller de kravene du har. PC i camelback-rommet med egen glidelås funker gull. Kansje litt liten. Da jeg kjøpte den var den veldig godt priset relativt til alternativene fra de orntlige merkene, men jeg ser at de sekkene du linker til i praksis koster det samme.

Jeg bruker aldri hofte/magebeltet under jobbsykling og tenker at det ikke er nødvendig. Brystrem må man ha. En enkel tilgjengelig plass for adgangskortet og kansje husnøkler uten å ta av regntrekk er fint.  

Jeg likte veldig godt Osprey2 Arcane XL som du linker til og hadde fort kjøpt en sånn om jeg trengte ny nå. Vær obs på at du også må ha regntrekk som passer sånn ca akkurat. 

 

Min sekk: https://www.revolutionrace.no/tilbehor/bagger/explor-backpack-18-unisex?Color=2243

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Osprey Metron 24l siden i sommer og er superfornøyd med den. Veldig praktisk med eget rom for brukte treningsklær. Ellers har den pc-lomme, avtagbart magebelte, god lufting, praktiske lommer og alt annet jeg ønsker av en jobb/trening/sykkelsekk.

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (6 timer siden):

Jeg har brukt Osprey Metron 24l siden i sommer og er superfornøyd med den. Veldig praktisk med eget rom for brukte treningsklær. Ellers har den pc-lomme, avtagbart magebelte, god lufting, praktiske lommer og alt annet jeg ønsker av en jobb/trening/sykkelsekk.

Hvor stor er rommet som du har treningsklær i? Synes at produsentene generelt er dårlige til å legge ut bilder av hvordan sekkene er innvendig. En sekk kan jo se helt fantastisk ut utvendig, men helt ræva innvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine personlige preferanser er at det må være 30l+ for å få komfortabelt plass til treningstøy ,sko, toalettveske, håndkle og pc.

Synes også det er knot å pakke (opp) treningstøy fra en sekk med liten åpning for dypt rom, liker bedre sekker som er stivere og hvor rommene enkelt kan åpnes helt slik som Douchebags. I tillegg foretrekker jeg et adskilt rom til sko og ev. brukte klær.

Osprey sitt hjelmfeste er helt gull, dette er et savn på andre sekker.

Bruker for tiden en ZeekSack 30l som er stiv og hvor man kan åpne hele toppen og hele siden, men skulle gjerne sett at de hadde samme åpning som Db og et ordentlig hjelmfeste. Grunnen til at jeg valgte den over Db er mangelen på mulighet til å skille av sko og våte klær på sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...