Gå til innhold

Ladbar LED arbeidslampe?


Anbefalte innlegg

Jeg må ha ny ladbar LED arbeidslampe. Noen tips på hva som er bra?

Min gamle som nå tok kvelden var en 20W sak fra Megaflis (tror jeg). Ikke helt fornøyd med den så ser etter noe bedre.

Ønsker:

Koster helst under 1000kr, God av/på bryter, rundt 2000 lumen?, lyskvalitet som dekker «hele» fargespektert, frostet glass for å hindre blending, kan brukes når den lader.

Dårlig med den jeg har:

- Touch on/off bryter som var ekstremt følsom og lampa ble slått av/på når jeg flytta den rundt. 
- Klart glass så LED pæra blenda meg hele tida. Kanskje frostet glass hadde vært bedre?

- Veldig hvitt lys, var umulig å se konturer så det var vanskelig å skru sykkel med denne lampa.

- Kunne ikke brukes når den lada. Ikke krise men hadde vært fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, https://www.europris.no/p-arbeidslampe-led-1000-lm-oppladbar-360-201378, funker helt greit. Om den kan brukes under lading aner jeg ikke. Brukes under hjulskift i garasjen, og der fungerer den helt utmerket. Til vanlig henger den på sikringsskapet, magnet i føttene gjør at den henger greit der. Blir blendet om jeg ser på lyset…

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik jeg fant i en billigkurv hos byggmakker. Dyrt merke, men kvaliteten er upåklagelig: https://www.byggmakker.no/produkt/arbeidslampe-flash-1000re-mareld/7325920038760

Jeg er blitt så glad i trådløst lys at jeg kommer nok til å kjøpe denne. De hos Optimera skryter voldsomt av den og basert på tafsing kjentes det ut som kvalitet: https://www.monter.no/verktoy/smaelektrisk/arbeidsbelysning/arbeidslampe-led-oppladbar/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-pyqBhDmARIsAKd9XIM26YNUXMyYiAwE62Z_TtVhoYR1mRHq0tMTxaOwaXJ1XDkv_5IXkucaAuKnEALw_wcB

Den er ikke veldig kraftig, men noen ganger viktigere med flere lamper enn en veldig sterk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Grunda Led arbeidslampe, ala denne hos Tromas. Det fulgte med et frostet glass deksel, så det kan være slikt selges løst på nett. Ble fortalt at slike deksel var hovedsakelig når man malte, men må innrømme at jeg aldri har brukt dekselet.

Tror jeg betalte 2000ish for min, og en kamerat kjøpte to stk. litt senere til en irriterende god del lavere. Slike og Mareld dukker tidvis opp på Tørn. Over prisen du søker, men gode lykter. Blitt veldig glad i min. Fint når man pusser opp rom, eller sola forsvinner alt for tidlig. Blåtann høytaleren er så klart super🙄

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting å tenke på, er at oppladbart arbeidsutstyr henger ganske langt etter når det gjelder proprietære plugger til lading. Eller, andre plugger enn USB C. Både arbeidslampa mi og hørselvern med bluetooth bruker en 5 mm plugg. Du kan jo ta deg faen på at jeg ikke finner den blant alle USB ledningene... Dersom jeg kjøper en oppladbar lampe til må den ha USB C, blant annet for å kunne ha den med i bilen og kunne lade den der. Jeg tar det for gitt at jeg kommer til å glemme egen ledning til lampa. 

PS1: Her mer info om den lille lykta jeg lenket til fra Monter (takk Google image search!). Den har i det minste mikro USB, men den standarden er også raskt på vei ut av sortimentet her. https://www.amazon.com/Astro-Lumen-Rechargeable-Micro-Floodlight/dp/B005HX7HG0

PS2: Her er en nyere versjon med USB C, den likte jeg: https://www.astrotools.com/product/980-lumen-rechargeable-dual-beam-mini-flood-worklight/

 

 

Endret av erikskon
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Endte med å kjøpe en Mareld Blaze 2800. Ser ut til å være bra lampe det. Men jeg bomma på at batteriet er ekstrautstyr. Så måtte bestille det også. Fant et til god pris på Tørn. Fin side det med gode priser på byggeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testa Mareld lampa nå, dette er ganske mye bedre enn den gamle «billiglampa» fra vanlig butikk som vel en kosta rundt 600kr for noen år siden. Totalprisen på Mareld inkl batteri endte på ca 1000kr. Lampa kjøpte jeg på finn.no som solgte den ganske rimelig (ny ubrukt, hadde bare ligget i garasjen en stund). Batteriet fikk jeg billig på Tørn.no. Ekstra pluss med Mareld lampa er at batteriet bare sitter klipset bakpå og kan byttes enkelt når det er slitt ut. Batteriet har også USB kontakt så man kan lade annet stæsj hvis det blir krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...