Gå til innhold

Hansker til regnvær


Anbefalte innlegg

Har prøvd å finne noe som faktisk virker, men ikke i mål. Det som forsåvidt funker OK, er neopren. Men om de må av en gang er løpet kjørt, og henda blir uansett helt rosin.

Jeg er på jakt etter vanntett til tur og trening. Dvs ikke noe ubrukelig DWR/vannavisende. Har fått nok av slikt som rett og slett ikke funker. Det må være mulig å ta de av og på uten at de vrenger seg innvendig. Ikke for varme i utgangspunktet, da det ofte gjør at det blir regnvær inne i hansken.

Etter å ha prøvd noen forskjellige varianter fra Endura, Grip Grab og Northwave tror jeg at det eneste som ville funke var en type tynn hummer-style overtrekks-sak, muligens med 3 "fingre". Ser for meg å bruke en tynnere innerhanske i merino e.l.

Det er så utrolig kjipt å måtte avbryte en tur pga at fingrene gjør vondt, når resten av skrotten har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som baronen sier, Sealskinz kan være løsningen. Jeg har et par nokså tjukke sealskinz som holder vannet ute, men har litt tendens til å vrenge foret når man tar dem av. Løser seg med å tenke seg litt om, og ta dem litt rolig og forsiktig av. 

Men det aller beste tror jeg egentlig er styremuffer i neopren og favoritt-hanskene under. Regner det veldig mye kan det komme litt inn i åpningen, men jeg tror jo det vil holde en tørr rimelig lenge. Og varm. 

  • Like 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (14 timer siden):

[…] tror jeg at det eneste som ville funke var en type tynn hummer-style overtrekks-sak, muligens med 3 "fingre". Ser for meg å bruke en tynnere innerhanske i merino e.l.

Jeg har disse og har prøvd den løsningen på noen kortere turer hittil (ca 30-45 min). Har fungert veldig bra.

https://bikeshop.no/sportful/ny1122515/sportful-lobster-sykkelhansker-vanntett-materiale-forseglede-sømmer

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knuthaug skrev (19 timer siden):

Som baronen sier, Sealskinz kan være løsningen. Jeg har et par nokså tjukke sealskinz som holder vannet ute, men har litt tendens til å vrenge foret når man tar dem av. Løser seg med å tenke seg litt om, og ta dem litt rolig og forsiktig av. 

Men det aller beste tror jeg egentlig er styremuffer i neopren og favoritt-hanskene under. Regner det veldig mye kan det komme litt inn i åpningen, men jeg tror jo det vil holde en tørr rimelig lenge. Og varm. 

Good point. Muffer har jeg jo liggende ett eller annet sted fra Fatbike-epoken, men aldri prøvd. Får finne de frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Giro Xnetic H2O-hansker som fungerer rundt null og regn. De er ganske tette, så det blir småklamt inni, og jeg er ikke helt superfan av at de er tjukke i håndflaten også, som gjør at grepet blir vagt, og jeg holder hardere fast - med påfølgende sliten i håndmusklatur. Nå ligger de på laptopen vrengt for å tørke på kontorpulten. Ulempen med disse er at å tørke svette og snørr er litt ubehagelig, da de har en ganske ru overflate.

Sjekk også ut 100% Hydromatic Brisker. Er veldig fornøyd med vanlig Brisker til vår og høstsykling, men man blir jo våt. Har ikke prøvd hydromatic, så kanskje de står på lista neste gang. Ser at flere MX-sjapper har disse inne til lavere pris enn f.eks. Sykkelkomponenter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...