Gå til innhold

Vis oss din blandevei/bikepacking/monsterkross/whatnotsykkel


Anbefalte innlegg

Blesvik skrev (På 22.8.2024 den 9.35):

Har ikke vært så veldig avktiv her inne i det siste, men kanskje på tide å vise litt utstyr...

Stribe Juno, med Stribes egen gaffel og seteklemme, ellers bygget opp med eget hjerte:

  • Stribe Juno Titan, 56 cm, med custom gull anodisering av logoer
  • Hjul bygget på Hope RS4 straight pull, Whisky No9 Gvl carbon felger (C23), og DT Revo straight eiker. Felgene og navene er asymmetriske, så alle eiker er like lange, som er en kjekk detalj på tur for spares.
  • Shimano GRX 810 / 600 mekanisk drivverk, med Ultegra framskifter, for å kunne bruke større drev foran, 11-34 kassett
  • Hope RX4+ bremsekalipere med matchende 160mm Hope Floating skiver
  • Rotor AldHu alu krank, med oval 48/32 DM klinger
  • Full Controltech Timania cockpit og setepinne, 40cm styre, 90mm stem, 15mm setback setepinne
  • Brooks Cambium C13 sete, med CRivets (fire blanke, en gull)
  • Arundel Art Gecko styreteip
  • Crankbrothers Eggbeater 3 pedaler
  • Arundel STR og DTR flaskeholdere
  • Wolftooth B-Rad 2 flaskeskinne for å flytte flaskeholderen på seterøret så lavt som mulig

Her avbildet med custom Arch Ind vesker, halv-bag sydd til rammen, topp-bag forlenget og senket noe, og 10 liter seteveske, i Coyote Brown og grå rip-stop. For denne turen er det også en Controltech Scirocco Mini Clip-On, ITU godkjent, og Rene Herse Barlow Pass Endurance 38mm dekk.

Alt i alt en veldig kapabel rigg, litt liten kapasitet i rammen for dekk, kun 42mm offisielt, og litt langt overrør for størrelsen (derav kun 90mm stem), men rask og stabil på vei og sti.

IMG_6813.jpg

Strøkent oppsett 👍

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/24/2024 at 8:11 PM, SykkelEirik said:

Anbefaler du disse? Selv kjører jeg Campa skiver på Shimano kaliper, men har vurdert å teste Hope

Jeg liker modulasjonen veldig godt. De er litt mer fiklete under fylling og lufting, men som gammel mtb-er var det uaktuelt å bygge sykkel med skive uten Hope 😁 De påstår selv at monobloc designet gir en stivere kaliper, og at de to forskjellige stempel-diametrene skal gi en liten toe-in effekt, men kan ikke påstå jeg merker det veldig 😅 Jeg har også skiftet til RX4 kalipere på alle syklene mine nå, så alle går på samme klosser, som er kjekt ift. reservedeler. Dog var selvsagt den gamle SRAM varianten litt annerledes 😑

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Fått på høstens dekk, gikk jo bare fra 35 til 45, men gleder meg som en unge til å frese litt grus i morgen tidlig 😎 det skal bli vanskelig å gå tilbake ( hvis jeg nå skal det..) til smalere dekk, sykkelen ble jo 10 ganger tøffere 😀

20240830_181403.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...