Gå til innhold

Rimelig aerostyre/stem


Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på om jeg skal bytte ut raceren min som begynner å dra på årene, men har bestemt meg for at den må holde ut noen år til. 
Den er lett, men ikke aero så et integrert aero styre/stem hadde vært en oppgradering. 
 

Kjenner noen til noen slike som ikke koster 6-7k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Ser at jeg kunne vært litt tydeligere på at jeg så etter styre og stem i ett. På Wiggle hadde de et fra Ritchey som så bra ut og er det billigste jeg har sett til nå, som tipset ditt kom vel med likevel 😊

De hadde ikke størrelsen inne, men skal kikke andre steder (40cm-110mm). 

IMG_5518.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flippin skrev (På 3.11.2023 den 22.17):

Jeg har lurt litt på om jeg skal bytte ut raceren min som begynner å dra på årene, men har bestemt meg for at den må holde ut noen år til. 
Den er lett, men ikke aero så et integrert aero styre/stem hadde vært en oppgradering. 
 

Kjenner noen til noen slike som ikke koster 6-7k?

Det er kult og motiverende med nytt stæsj, men jeg tror ikke du bør forvente at du kommer til å sykle noe fortere ved å bytte til et mer aerodynamisk styreoppsett på en litt eldre sykkel. 
Sykkelen utgjør en liten del av den totale luftmotstanden. Du som sitter oppå utgjør mye mer. Styret utgjør dog en ganske stor andel av sykkelens totalmotstand, Specialized oppgir opp til 30 prosent. 
Med det sagt er det nok mer tid/watt å spare på en aero-hjelm, aero-trøye/fartsdress og aerosokker enn på nytt styreoppsett. 

Aerostyrer ser kule ut, så det vil uansett oppfattes som en oppgradering - gitt du får riktig bredde/stemlengde og vinkel. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt klar over at sykkelen er en liten del av luftmotstanden. Tenker å gå over på smalere styre, og hvis jeg først skal kjøpe nytt så hadde det vært gøy med alt i ett. 
 

Jeg har syklet mest bakkeintervaller de siste årene så det mest effektive er nok bare å kjøre flere drag på flatene, i tillegg til hjelm, drakt og sokker/overtrekk. 
 

Forskjellen på aerostyre og integrert aerostyre/stem er nok virkelig mikroskopisk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiggle har jo litt hyggelige priser så da begynner man jo å tenke.... Smalere styre er jo i vinden og tidligere standardmåter å måle ideell bredde på er litt "utdaterte" - noen som har erfaring med å gå fra 42 cm ned til 36 cm bredde på styret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly skrev (26 minutter siden):

Wiggle har jo litt hyggelige priser så da begynner man jo å tenke.... Smalere styre er jo i vinden og tidligere standardmåter å måle ideell bredde på er litt "utdaterte" - noen som har erfaring med å gå fra 42 cm ned til 36 cm bredde på styret?

Jeg har gått fra 42 til 38 med innoverroterte hendler som måler 28 cm C-C. Funker bra. Kommer sikkert til å teste 36 cm også. Er 183 høy.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly skrev (38 minutter siden):

Wiggle har jo litt hyggelige priser så da begynner man jo å tenke.... Smalere styre er jo i vinden og tidligere standardmåter å måle ideell bredde på er litt "utdaterte" - noen som har erfaring med å gå fra 42 cm ned til 36 cm bredde på styret?

Men leverer de utefor de britiske øyer?

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja - ble kanskje ikke så billig men var i støtet så da ble det; 

Prime Primavera Aero Carbon Handlebar Colour Black Road Handlebar Widths 36cm €135.99

Sammen med noe annet smårask - ikke noe fraktpåslag  - men jeg har helt sikker spart "masse" på black friday allerede 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly skrev (1 time siden):

Ja ja - ble kanskje ikke så billig men var i støtet så da ble det; 

Prime Primavera Aero Carbon Handlebar Colour Black Road Handlebar Widths 36cm €135.99

Sammen med noe annet smårask - ikke noe fraktpåslag  - men jeg har helt sikker spart "masse" på black friday allerede 🤣 

Hmm. Fikk ikke mulighet til leveranse på noe jeg kikket på nylig men fnker nå så da har jeg vel surra 😮 

 

 

Endret av AtleR

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...