Gå til innhold

Hjelp til utstyr til Atlas Mountain Race


torhovland

Anbefalte innlegg

Blir ikke helt klok på informasjonen i dotwatcheren, men ut fra kartet er Justinas i klar ledelse. Tor ca midt i feltet og ser ikke ut til å ha hatt noen lengre stopp på CP1 som han nådde nå i dag tidlig. En del ryttere sto i ro når jeg sjekket i natt. Var vel fornuftig å vente ut natten.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt kaos igår. Flere av de i teten syklet "feil", i den form at de måtte snu. Tror jeg så Justinas Leveika, Drikus Coetzee og Štěpán Stránský lede, så brått var alt andret, og folk syklet på en annen vei eller i en annen retning. Må ha vært frustrerende, og energitappende. Det tok litt tid før løypen på MAProgress ble endret til den de faktisk syklet. Fulgte litt med i igår sammen med en kamerat, og usikkerhet rundt ruta og "kaoset" gjorde det ganske spennende. Virket som det ble kjørt ganske hardt i starten.

Var gjerne veier som var unknown, og rundt elver og broer, som det virket som de unngikk.

Virker som MAProgress oppdaterer hvert 5te minutt. Dette avhenger vel igjen av om de har mobildekning. Det ga veldig store utslag igår når feltet var tett, men strekt, med de plutselige endringene.

Anbefaler å teste litt av kartlagene(oppe i høyre hjørne). Der Tor er nå, klokken 10, ser helt vilt ut på Satellite!

Skjermbilde2024-02-11102344Kopi.jpg.0fcc5e2fac110c5c4de0029b6bee07d5.jpg

  • Like 3

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel egentlig ikke si at det er en person som leder ennå. Det er tett og de føler på hverandre, samtidig som det kjøres ganske hardt men ikke maks. Blir spennende nå utover dagen om det er noen som må stoppe, men sannsynligvis skjer det ikke så mye før mørket faller på igjen. Tipper f.eks at Ulrich Bartholmoes melder seg på helt i front etterhvert. Virker som Tor har en kontrollert start, håper han får i seg nok næring til tross for magesjauen.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mange syklister, inkl. Tor, sover ved CP1. Vil anta at trackeren kun logger ved aktivitet, dermed trackes det ikke når syklisten er i ro.

Virker som de i teten er i et område med dårlig dekning, derav lengre perioder mellom oppdateringene.

Ser en på satellittkartet er de på vei inn i fjell, med ca. 500 høydemeter stigning. Så raskt ned, og 40km, før det er opp 600-700 høydemeter.

CP2 er på 602km. Svak, men sikkert seig stigning, i 70-80km før det er 15km nedover til CP2.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var ganske ferdig ved CP1 og måtte ha mat og litt søvn. La meg på golvet og sovna med ein gong.

I dag har det gått trått. Får ikkje noko kraft i beina. Men ofte må vi over på dag 3 før beina forstår at vi er på langtur. Håpar at det er det som er saken her. 

Eg må tråkke på om eg skal rekkje festen!

Blir artig å sove ute i natt.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du holder bra tempo! Landskapet virker utfordrende og seigt, men magisk. Så ut som solid vind. Husker fra Into the rift filmen at flere nevnte at det var vanskelig å sykle fort nedover. Ser det på trackingen når folk sykler steder med negativ helning.

Salat som du nevner er litt risky mat. Gjennomstekt mat er ofte litt tryggere når man ikke har lyst til å gamble på hyppige dobesøk. Marokko har mye god frukt. Epler, avokado, blåbær og citrusfrukter er visst i sesong nå. Anbefales å vaske de godt før man spiser de.

Blir spennende å høre hvordan natten ble. Det er kanskje noen flotte plasser å slenge seg ned for noen timers søvn, med flott utsikt. Kanskje er det best å velge de litt mindre episke plassene, hvor bivyen er litt mer i ly, så søvnen blir bedre.

Resultatlisten er kaotisk til tider, og endrer seg på minutter, alt etter oppdatering/sync.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justinas har en formidabel oppgave med å prøve å slå denne karen: 

 

 
 

Drikus Coetzee

Currently upfront in the race, Drikus is fresh off setting the course record for the Munga Race in South Africa - his first ultra-distance off-road race where he knocked 3 hours off the previous record.

The Munga MTB race is 1,100km gravel race from Bloemfontein to Wellington (in the winelands near Cape Town). There is plenty of washboard and a tonne of wind, in dry sandy conditions. Five resupply points and numerous water stations support riders, so resupply is not an issue.

Coming from Namibia Drikus will be used to the heat, the wind and the washboard. He trains on really rough roads to mentally prepare for races, meaning he could be ready for anything the Atlas throws at him. He also won’t be a stranger to torrential down pours as this is how it rains in Namibia.

Drikus

A national time trial and road champion, competing in the Common Wealth Games in both road events and triathlon shows he’s competed at a high level. At 1.88m tall and 80kg, his good Namibian genes should see him more on the rugby field than the cycling track. Coming from Swakopmond in Namibia gave him a chance encounter with triathlon at a young age, he moved onto cycling, his prefered discipline. He only recently came to gravel racing, which he confesses he loves. Drikus' Instagram

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig landskap:

https://www.instagram.com/torhovland/p/C3MvvTuN8lB/

Fra 8-tiden imorges. Litt usikker om det sykles oppover eller nedover her:

https://www.instagram.com/torhovland/p/C3PRrzzty-V/

Antar dette er på vei oppover til 2000-meters høyde, hike-a-bike i sand/steinmix. Sikkert ikke tungt i det hele tatt. Fin utsikt i pustepausene, om han tar seg tid til det:

https://www.instagram.com/torhovland/p/C3Pk_9st4Jz/

Det virker som Drikus og Justinas tar lunsj/pause ved samme bygg, nå klokken 15:00. 724km på 45ish timer, gir snitthastighet på 16km/t. Solid. Hvor mange timer har de sovet, om de har sovet?

  • Like 3

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Andreas said:

Hvor mange timer har de sovet, om de har sovet?

Begge står registrert med "No break time recorded" på trackingen.

For referanse står 3. plass Bartholmoes med 4 timer break time recorded.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu, der lærte jeg noe nytt. Ikke sett Latest statistics-feltet.

Ser Tor oppdaterte for en halvtime siden: https://www.instagram.com/torhovland/p/C3QEt-7txPe/

Heftig sykling uten næring! Imponerende saker og vilje! Krysser fingrene for at beina våkner og kroppen kan ta til seg næring!

Det landskapet i 30 grader ser flott ut. Hilsen nedsnødd Oslomann, i 4 minus.

 

  • Like 6

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjempegod lammetagine i Afra. Magen vart eit kaos etterpå og eg måtte stoppe eit par gongar i vegkanten på veg til Tizgui. Der var det ein flat og fin parkeringsplass, perfekt for bivy. I natt var det ikkje kaldare enn 14 grader. Innvilga meg 5 timar søvn for å roe magen, og det hjalp.

Kjende meg fin i bakken då eg stod opp. Her i Ait Saoun klarte eg å ete ein halv omelett.

Skal prøve å vere effektiv til CP2 no.

 

PXL_20240213_051533360.MP.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...