Gå til innhold

Hjelp til utstyr til Atlas Mountain Race


torhovland

Anbefalte innlegg

Etter dei nettene eg sov 5 timar har eg kjent meg kjempefin. I natt prøvde eg med tre og er døsig og treg.

I tillegg har ikkje smertestillande tablettar same evnen til å døyve sittesåra lengre. Bra det blir hike a bike.

Soveposerullen har sakte men sikkert øydelagd girjusteringsskruen, så gira er ikkje presise lenger.

Er klar for å fullføre dette no.

PXL_20240216_115854907.jpg

PXL_20240216_121540596.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (8 timer siden):

Det er litt bemerkelsesverdig at alle observerer og konkluderer med at å hvile mere, og ikke stresse på stopp , gjør at det alt i alt går fortere😎 .

Justinas fikk jo noen timer ekstra når han forsov seg,  og hadde Drikus tatt bedre vare på seg selv så hadde det blitt fryktelig spennende.  Men det er vel sånn at en glemmer alt dette når en starter et ritt.

Ser på Tor som var tvunget til å starte rolig (og Barteleus eller hvordan det nå skrives) får en positiv splitt,  noe som er jo veldig kjekt når andre sliter.

Definèr "hvile mere" og "ikke stresse på stopp". Justinas har sansynligvis sovet mindre enn tre timer pr natt i snitt og stoppene for å spise har vært mye raskere enn meg på en gjennomsnitts langtur. Når gjelder kollapsen til Drikus tror jeg vi var 3 liter vann og noen elektrolytter unna et spurtoppgjør. Jeg tror ikke han bommet ekstremt, var bare urutinert med denne typen ritt. Hans første uten support.

Endret av Sun Flyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil jaktet Drikus Justinas på slutten, noe som kanskje gjorde at han droppet å sykle innom et handlested for å kjøpe vann/brus. Han viste at det ville bli tett, og gamblet på at det gikk.

Nå kan jeg lite medisin, men hvis personen begynner å få lett dehydrering er det vel vanskelig å endre/fikse det mens en er i høy aktivitet? Leste at det tok et par timer for å normalisere kroppen og få i seg nok væske.

Spent på hvordan Tor løser de neste 200km. Det er "bare" 200km igjen, men det er først en solid stigning, han har mange mil i beina og hatt en lang dag.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (25 minutter siden):

Definèr "hvile mere" og "ikke stresse på stopp". Justinas har sansynligvis sovet mindre enn tre timer pr natt i snitt og stoppene for å spise har vært mye raskere enn meg på en gjennomsnitts langtur. Når gjelder kollapsen til Drikus tror jeg vi var 3 liter vann og noen elektrolytter unna et spurtoppgjør. Jeg tror ikke han bommet ekstremt, var bare urutinert med denne typen ritt. Hans første uten support.

Justinas forsov seg vel én natt og fikk 4 timer😎  i utgangspunktet nevnte vel han å prøve med én 15 minutter pr natt.  Definisjonen på mere er litt mere enn veldig lite😜

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viste jo nettopp Lachlan Morton på Tour Divide at det kan gå skikkelig fort selv om man sover en god stund på natta. Han mener det er sikrere også, siden man ikke tar beslutninger i halvtåka. Slik som vi spekulerer i om Drikus har gjort. 

Så her ligger det store muligheter til å finne personlig optimum mellom søvn og sykling. Men det kan se ut som at å gnure sakte hele døgnet ikke nødvendigvis er raskest. Dette overlater jeg til dere andre å finne ut av, og optimaliserer søvnen min til to-toogenhalv time på terrengsykkelrittet. 

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein etappe! Kneiker på rekke og rad, nesten så bratte som i Hordaland. Har brukt eit halvt døgn på ein halv etappe!

Men ja, no er eg ved foten av "Stelvio" og får omelett. Etter den bakken skal det vere rimeleg greit.

Blir sikkert ein kort kvil i soveposen i løpet av natta.

PXL_20240216_150755737.jpg

PXL_20240216_171017225.jpg

PXL_20240216_173628079.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (3 minutter siden):

Eg tenkjer på Justinas som har pressa seg sjølv opp og ned desse kneikene utan pausar, på grensa til å sovne, og vel vitande om kor langt det er til mål. Eg forstår det ikkje. Det er umenneskeleg.

Ja det er helt uforståelig, og han og resten av teten er helt ufattelig raske.

Men det står uansett like stor respekt av det du gjør. 👍

Endret av Sveinung1
  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Alle som fullfører gjer ein umenneskeleg prestasjon i mi bok. På høgdeprofilen ser det «enkelt» ut etter neste kneik, men det er det heilt sikkert ikkje! Stay safe! Sneglen har du parkert for lengst..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsouane er rasert av jordskjelv, men heldigvis er det ein plass her som kan fikse omelett.

Skal gå greit i dag. Einaste utfordringa er litt motvind nordover.

Hadde eigentleg tenkt berre ein time i soveposen, men då eg vakna hadde det gått opptil fleire 😆 Men eg tapar kanskje ingenting på det.

PXL_20240217_084223600.jpg

PXL_20240217_084229250.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor har 40km igjen av AMR2024 og holder bra fart nå. Kun noen små knekkere igjen før målgang så dette ser veldig bra ut.

Etter en litt trøblet start har han vist hva som må til og har holdt jevnt driv og plukket plasser hele veien. For en formidabel innsats👍

  • Like 5
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført. Har vært skikkelig gøy å følge med og ekstra artig at du har oppdatert her inne med både tekst og bilder.

Håper du fikk tatt litt film eller bilder så vi kan få se mer her på forumet.

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...