Gå til innhold

Braathens finger til Skiforbundet.


Anbefalte innlegg

Soeder skrev (1 time siden):

Mitt inntrykk er også at utøvere som utfordrer denne modellen gjerne verdsetter støtte i oppvekst fra lokale ildsjeler og klubber, men ikke opplever denne "koblingen" mellom forbund og bredde like tydelig som forbundet ønsker å fremstille den.

Den koblingen sliter jeg med å se i de idrettene jeg kjenner til også. Synes stort sett idretten prater om at rekruttering, idrettsglede og at alle skal med er viktigst. Rart det da ikke brukes mer penger og folk mot dette. Ser man hvem som er ansatt mot langrenn i skiforbundet så handler det meste om elite/lag:

 

https://www.skiforbundet.no/langrenn/organisasjon/ansatte/

 

Hva som blir sagt og hva som blir gjort synes jeg så ofte spriker veldig, også i Lucas saken.

 

Tar man sykkelforbundet så er det flere der som er ansatt mot toppidrett/landslag, men de har ikke penger til å ha noe særlig opplegg. Da burde de resursene man har heller gått til å få idretten mer opp i bunn for så å bygge topp etterhvert.

 

Men jeg kommer nok aldri til å skjønne noe særlig av hvordan og hvorfor mange forbund blir drevet slik som det virker utad. 😛

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...