Gå til innhold

vis frem sykkelen, lov å brife litt


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Etter å ha syklet landeveissykkel på Gran Canaria i en årrekke, var det på tide å begynne å utforske stier og grusveier. Så gikk til innkjøp av en RockRider 740 (Decathlon husmerke) i karbon som blir stående her nede. Bare rukket en tur så langt, men veldig fornøyd. Må innrømme at jeg synes den fargen og skinwall dekk var en snasen kombinasjon. Nx/gx gruppe og 11,7kg i L. 

20240421_092525.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garpen skrev (11 timer siden):

Etter å ha blitt frastjålet min kjære Ripley havnet denne i stallen.

Nydelig sykkel å sykle på, og den svarte versjonen ser veldig "business" ut (min er litt mer mint-drops-aktig i lakken, og ser ikke så sinna ut). Tøft! Grattis med godt valg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (14 minutter siden):

Set var kontrast! 

Mellom PIL og Velvet Underground? Nei ... Alternativ rock er alternativ rock - alt går i grisen. 😄 

Den nye sykkelen er lettere og grovere en Ripley, den er ikke så langstrakt at den gjør seg bort i tekniske klatringer heller - alt i alt er jeg veldig fornøyd. Coildemper bak gjør den veeldig trygg i nedoverbakkene.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (7 timer siden):

Utrolig kjipt å høre at Ibisen ble stjålet, men gratulerer!

Noe å lære fra tyveriet eller var det bare uflaks?

Den ble faktisk stjålet to ganger! Første gang fant jeg den igjen sammen med annet tyvegods i en "tom" bod i kjelleren (jeg bor i et nybygg). Så bodde Ripley et uker på balkongen og jeg trodde tyveriene var over og den flyttet ned i boden igjen. Det gikk en uke til før røverne hadde vinkelslipt seg gjennom en ny og bedre hengelås. Denne gangen var den ikke i nærheten. Den nye sykkelen bor på balkongen i fjerde etasje og har fått en airtag.

Vet ikke hva jeg kan lære av det...IMG_3149.jpeg.d55b7089f1e7f156f69725d53f46f44f.jpeg

Endret av Garpen
  • Sad 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garpen skrev (På 21.4.2024 den 22.55):

Etter å ha blitt frastjålet min kjære Ripley havnet denne i stallen.

IMG_3152.jpeg.3f0268594dc9e38ee7be8d00b35358c3.jpeg

Gratulerer med flott sykkel, selv om omstendighetene for anskaffelsen ikke var ønsket.

Det er mulig kjeltringpakket er tatt, ref. denne saken i Avisa Oslo:

https://www.ao.no/herjet-i-kjellerboder-siden-desember-mandag-morgen-ble-to-brodre-tatt-igjen/s/5-128-780154?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3eN0gUWJykJ4hfmZgzL__NEgkCmKaxBMEncLta6-zLjCJ1_Naf0d1SALk_aem_AfMTIfdQKcEg5C-HtSpC10wzG2X3TqhR_hK3H3bHpkSvsfyHgjYKKNqBXbEWgdPrErMZacHe5Q9Dl4iajdedAalc

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Garpen said:

Den ble faktisk stjålet to ganger! Første gang fant jeg den igjen sammen med annet tyvegods i en "tom" bod i kjelleren (jeg bor i et nybygg). Så bodde Ripley et uker på balkongen og jeg trodde tyveriene var over og den flyttet ned i boden igjen. Det gikk en uke til før røverne hadde vinkelslipt seg gjennom en ny og bedre hengelås. Denne gangen var den ikke i nærheten. Den nye sykkelen bor på balkongen i fjerde etasje og har fått en airtag.

Vet ikke hva jeg kan lære av det...IMG_3149.jpeg.d55b7089f1e7f156f69725d53f46f44f.jpeg

samme skjedde her sist år, boden er ikke et trykt sted å ha sykkelen lengre, hadde heller ikke turt å ha den ute å verandaen, samt dårlig for sykkelen? 

jeg har kjøpt stativ for å sette sykkel opp på bakhjulet flatt langs veggen og vrir styret 90grader så den er helt flatt opp mot veggen, tar 0 plass i min 24m2 leilighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garpen skrev (16 timer siden):

og har fått en airtag

Er nysgjerrig på hvor du har plassert den, men har forståelse for om du ikke ønsker å dele det åpent. Men kanskje på DM? Vurderer det samme, men det forutsetter jo at en får plassert den trygt/tørt/vanskelig å se/fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel vise fram sykkelen til fruen også. Ny overligger fra FreeMotion. BH 2022 Ultimate RC 7.0 XT i str M. Vi hadde shakedown i dag fra Puerto Rico til Cortadores. Da møtte vi faktisk DC Rainmaker i fullt firsprang ned fra Norskeplassen. Stod akkurat da med en umbraco i hånda for å sjekke at pedalene satt skikkelig, og han stoppet og spurte om vi trengte hjelp. Kan jo bli helt starstruck av mindre. 😉 

Edit. Dorkdiscen skal av, og pedalene skal byttes, men det er faktisk kul i hampen å finne ok flatties her. FreeMotion hadde kun crankbrothers til 110€, og det utgår. Får se om vi kanskje tar en tur til Decathlon hvis vi gidder. 

20240423_123540.jpg

20240423_125039.jpg

Endret av DeepFu
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets nybygg ferdigstilt. Denne skulle egentlig bestå av brukte og mer hjemmesjef-vennlige deler fra en annen sykkel, men det er rart med hvordan nye deler renner inn døra mens man venter..

AM130 satt opp med gaffel og bremser fra Intend, Transmission GX/X0-mixa drivverk, hjemmebygde hjul (Nextie/Hope5)

 

 

IMG_5596.jpeg

Endret av Chili
  • Like 18
  • Wow 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Chili said:

Da var årets nybygg ferdigstilt. Denne skulle egentlig bestå av brukte og mer hjemmesjef-vennlige deler fra en annen sykkel, men det er rart med hvordan nye deler renner inn døra mens man venter..

AM130 satt opp med gaffel og bremser fra Intend, Transmission GX/X0-mixa drivverk, hjemmebygde hjul (Nextie/Hope5)

 

 

IMG_5596.jpeg

Grattis med ny sykkel! Den blir rask på stiene rundt på Bygdøy den der 😄 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DesmoSkier skrev (5 minutter siden):

Grattis med ny sykkel! Den blir rask på stiene rundt på Bygdøy den der 😄 

Nei nei nei, sykler du fort der blir den full av hundedritt og trelags sminke som har skallet av. Den skal heller få fartsstriper av nydelig Østmarka-jord på seg ❤️

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeepFu skrev (På 21.4.2024 den 10.33):

Etter å ha syklet landeveissykkel på Gran Canaria i en årrekke, var det på tide å begynne å utforske stier og grusveier. Så gikk til innkjøp av en RockRider 740 (Decathlon husmerke) i karbon som blir stående her nede. Bare rukket en tur så langt, men veldig fornøyd. Må innrømme at jeg synes den fargen og skinwall dekk var en snasen kombinasjon. Nx/gx gruppe og 11,7kg i L. 

20240421_092525.jpg

Det er enormt mye fint både grus og smalsti på den øya.
Disse brannvegene som går i parkene er glimrende for lange turer på "grus"... og som transport mellom stiene.

Det går inn en lang og fin sak med nydelig utsikt fra Cruz Grande ovenfor San Bartolome som jeg har sykla sti innom og fra.
Sikkert kjent materie 🙂

Stiene er også så bra at de fortjener skikkelig fulldemper, men holder du deg til grusen gjør en hardtail med gode dekk en super jobb... anbefaler tykkere dekk enn du normalt ville vurdert pga steinsteinogatterstein.

 

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (7 minutter siden):

Hvilken Intend gaffel er det du har satt på? Jeg var inne og siklet litt for en tid tilbake, og syntes ikke forskjellene mellom modellene var så åpenbar.

Må være Ebonite. Såvidt jeg vet eneste "rettvei" gaffel de har/hatt.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (1 time siden):

Hvilken Intend gaffel er det du har satt på? Jeg var inne og siklet litt for en tid tilbake, og syntes ikke forskjellene mellom modellene var så åpenbar.

Hero - 140-170mm - 1950g - trail/am/enduro (tilsvarende Fox36/RS Pike omtrent)
Edge - 150-180mm - 2130g - enduro (Tilsvarende Fox 36/38 og RS Lyrik omtrent)
Flash - 160-190mm - 2350 - enduro/freeride (Tilsvarende 38 og Zeb omtrent)

Ellers er oppbygginga inni lik såvidt jeg har skjønt, "mere" gaffel des mer vandring man kjøper.

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (4 minutter siden):

Hero - 140-170mm - 1950g - trail/am/enduro (tilsvarende Fox36/RS Pike omtrent)
Edge - 150-180mm - 2130g - enduro (Tilsvarende Fox 36/38 og RS Lyrik omtrent)
Flash - 160-190mm - 2350 - enduro/freeride (Tilsvarende 38 og Zeb omtrent)

Ellers er oppbygginga inni lik såvidt jeg har skjønt, "mere" gaffel des mer vandring man kjøper.

Demper, fjær, og diameter på ytterbeina er den samme over hele linja. Det som skiller tror jeg ikke er mer enn mengden materiale, og derav dengefaktor. Ebonite veier rundt 2,3 kg og er litt i overkant for en stisykkel, men samtidig oppleves den vesentlig stivere og mer presis enn f eks Lyrik. Stivere chassis, og ikke minst stivere krone og kronerør

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili skrev (3 timer siden):

Demper, fjær, og diameter på ytterbeina er den samme over hele linja. Det som skiller tror jeg ikke er mer enn mengden materiale, og derav dengefaktor. Ebonite veier rundt 2,3 kg og er litt i overkant for en stisykkel, men samtidig oppleves den vesentlig stivere og mer presis enn f eks Lyrik. Stivere chassis, og ikke minst stivere krone og kronerør

_dengefaktor_ 

Word of the day 🤙

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...