Gå til innhold

Hva har du med av (multi-)verktøy i sekken? Og hvorfor?


Arve

Anbefalte innlegg

Jeg er tydeligvis en sånn belte-og-bukseselemann, men jeg forsøker å se etter måter å kutte ned fra dagens litt for omfattende rigg. Jeg kjører altså med CamelBak med følgende innhold:

  • 2 slanger 
  • pumpe til dekk
  • pumpe til gaffel
  • Park Tool multiverktøy-kit (2-6mm unbrako, flatt skrujern, kjedekutter, dekkspaker, eikestrammer)
  • SOG multiverktøy (har tang som jeg bruker en sjelden gang)
  • unbrakosett 1,5-8 mm (jeg vet...)
  • plugger for tubeless
  • lappesaker

Sykkelen har en "gjemt" multitool med unbrako 2-5 mm som er hendig, men ikke kraftig nok til en del vanlig bruk. Det er nok nettopp en god løsning unbraco som er lange nok, samt torx for bremseskiver, jeg er mest på jakt etter.

ps: bare det å skrive denne posten får meg til å starte "ryddingen".

Endret av Arve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Arve endret tittelen til Hva har du med av (multi-)verktøy i sekken? Og hvorfor?
  • Svar 9
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Personlig har jeg lite miniverktøy fra Topeak, dekkpumpe fra Fabric, en slange, plugger for tubeless i styret og lite lappesett. Dette flytter jeg mellom hhv sekk og midjeveske.

Demperoppsett har jeg liksom ikke for vane å endre i løpet av en tur, og har liksom satt og glemt det.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite multiverktøy fra SKS, pumpe, to dekkspaker, strips, avbitertang, kjedekutter, ekstra girøre, en slange, lappesaker, pluggesett til tubeless, eikenøkkel, lite førstehjelpsskrin, ekstra bremseklosser (et par). Ligger fast i sykkelsekken, en Evoc Stage 12L (mener jeg det er). Sjelden jeg har bruk for noe, men har vel hatt bruk for det meste en eller annen gang (bortsett fra bremseklosser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine vanlige turer klarer jeg meg med SWAT på sykkelen. Slange, spak, kjedelås, lite multitool, minipumpe, samt kjedeverktøy i styrerør. Selv med mange timer på sykkel ila året er det svært sjelden jeg har behov for noe mer. I år har det vært en tubeless-ventil som knakk med påfølgende fiks i skauen, samt kløning og hull i fordekket som holdt hjem pga guffe og pumpeintervaller. Typisk er 90% av turene 1.5-3t. Etter at jeg byttet til lys uten kabelsalat og eksternt batteri er det enda mindre grunn til å dra på sekk.

Bruker sekk dersom det er noe ekstra - dvs at jeg ikke får plass nok i lommene, eller at det er litt mer eventur. Kaffe, mat, ekstra tøy, stifikseverktøy o.l.
Den står klar med alt for mye innhold:

  • Større multitool
  • Kjedelåser
  • 3 forskjellige girører (all the bikes...)
  • Girwire
  • Liten avbiter
  • Leatherman-fake
  • større pumpe
  • Demperpumpe
  • Dekkpluggesett (ikke noe vits i å ha med uten skikkelig pumpe)
  • Dekkspaker
  • slange
  • Briller 😎 til mekking og kartmysing
  • Eikenøkkel
  • Førstehjelpskit
  • liten grensaks
  • liten sammenleggbar sag
  • Strips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Slange med stropp på sykkel

- multitool, kjedeledd samt kjedeverktøy på flaskeholder

- pumpe i sekken for dekk + av og til demperpumpe litt etter hvilke type tur det er

- dekk plugger i styre

- av og til en dekkspake, men skifter de fleste dekk uten sålenge det ikke er med innlegg

- av og til multitool i sekken med litt lenger umbrako, spesielt på lengre turer

 

 

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimal oppakning:

  • OneUp EDC-pumpe inneholdende
    • multiverktøy
    • pluggesett
    • kjedetang
    • kjedelås
  • Reserveslange på ramma
  • 7 Mesh Northwoods jakke som festes på styret

Maksimal oppakning:

Sekk med

  • Crank Brothers M19 multitool
  • Leatherman
  • Gorillatape (et par meter rullet på en dorull)
  • Strips 5-6 stk
  • Pose med
    • Girøre
    • 7 ledd kjede
    • 3 kjedelåser
    • Girwire
    • Dekkspaker
    • Bremseklosser m/bolt
    • Ventilkjerner
    • Dekkpluggesett
  • Dekkpumpe (den samme som i mini-oppsettet)
  • Førstehjelpssaker
    • Gladpack
    • Enkeltmannspakke
    • Hansker
    • Plaster
    • Servietter for sårrengjøring
  • Klær etter forholdene/turen, men vil spesielt nevne ting som er med når det ikke er strøkent sommervær
    • Tørr ulltrøye
    • Flere buffer
    • Lue (Houdini ull/silke-kombo)
    • Flere par hansker med forskjellige egenskaper for temperatur/fuktighet
    • Regnjakke
    • Tynn jakke (brukes mellom ulltrøye og skall)

Dempepumpe tar jeg bare med om jeg tror dama skal gjøre endringer i oppsettet. (Jeg har vært ferdig satt opp mtp. lufttrykk i gaffelen på HT i åresvis, og fulldemperen min er coil foran&bak 😄 )

Noen ganger bruker jeg drikkepose i sekken, men flaske på ramma er mest brukt. Som alltid er King Cage best til å holde flasken din fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...