Gå til innhold

TDF 2024


OleF

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan forklare hvorfor Jonas Abrahamsen fikk  1min og 9sek i tillegg. Han lå jo i tet når det var 2,6 km igjen, og det var en spurtetappe. Johannes H. Johansen kom i mål etter Abra, men han fikk ikke noe tillegg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Olav K skrev (9 timer siden):

Er det noen som kan forklare hvorfor Jonas Abrahamsen fikk  1min og 9sek i tillegg. Han lå jo i tet når det var 2,6 km igjen, og det var en spurtetappe. Johannes H. Johansen kom i mål etter Abra, men han fikk ikke noe tillegg?

Så ikke noen situasjoner, men teoretisk kan dette skje:

Abrahamsen trekker feltet. Et sted lengre bak går det en velt som hindrer THJ, eller THJ får en punktering. Fordi han ble hindret får dermed THJ samme tid som gruppen han satt med, altså hovedfeltet. 

Abrahamsen selv blir ikke hindret, men siste 1,5 km slutter han å tråkke og faller bakover. Han nyter dermed ikke godt av ordningen om samme tid.

(Egentlig burde Pog og kanonene ha en liten fjernstyrt kinaputt i bakdekket, sånn at de kan få en taktisk punktering i stedet for å sykle helt inn.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6:21 fra toppen og ned til utgangen av hårnålen inn på Plan Lachat er aldeles bananas. 
 

Sånn forøvrig ❤️ inrng:

The stage was enhanced by crosswinds but if this was spice it was low on the Scoville scale. It was notable for Tadej Pogačar being alone up front while all his team mates were caught out. UAE can be a fearsome team but sometimes remind us they’re the old Lampre that happened to stumble across a gold bar.

  • Like 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakt av Dagsrevyen. Dei kunne i kveld fortelje at Remco greidde å hoppe på plass kjedet som han hadde mista. Eit par timar etter at han sjølv sa i intervjuet at han hoppa for å sjekke om han hadde punktert. 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernard bøtelagt for upassende oppførsel når han kysset samboer/kone og barnet sitt på dagens tempo?  Har virkelig ikke UCI bedre ting å finne på? Ikke noe hoods som skal sjekkes tilit på? Eller nye hjelmer som skal studeres? 👎👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt med årsaken «unseemly or inappropriate behaviour during the race and damage to the image of the sport». 

Jeg vil heller si at slike ting tvert i mot hever imaget til sykkel. 

  • Like 1
  • Thanks 1

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (På 5.7.2024 den 23.16):

Spesielt med årsaken «unseemly or inappropriate behaviour during the race and damage to the image of the sport». 

Jeg vil heller si at slike ting tvert i mot hever imaget til sykkel. 

Sier jo litt om hva slags folk som jobber for/med UCI. Når en kommissær ser det og tenker: «men i hæ#@=/, hva er det han gjør. Dette ødelegger jo imaget til sykkel»

Ja da er man ganske spesiell som person. Det dette endte med var jo at denne boten ødela imaget til sykkel da den boten ble en sak også utenfor sykkelverden. 
 

 

  • Like 4

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (På 5.7.2024 den 23.16):

Jeg vil heller si at slike ting tvert i mot hever imaget til sykkel. 

Men da UCI-generalene var unge, sånn på 30-tallet, skulle syklister jo røyke og drikke sprit underveis. Ikke fremstå som gode ektefeller eller foreldre. Det vil jo enkelte kunne bli sjalu av å se!

  • Haha 3

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva type dekk ble brukt i dag? Kunne se ut som 30-32 mm vanlige landevei. Slange? Guffe?

Hadde forventet at dette ble diskutert av kommentatorene, men hørte ikke noe den tiden jeg så på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en etappe!

Jeg synes det ble kjørt merkelig ca tre mil fra mål. Pog drar til og sprenger alt som er. På sitt nærmeste er han ca femten sekunder bak gruppen til MVdP. 

Da sitter altså de to sterkeste rytterne i feltet, begge med interesse av å kjøre hardt. Uten å konkurrere. Ville det ikke vært vinn-vinn om MVdP ventet/slapp seg ned, for så å få med Pog til å ta føringer for å jakta inn tetgruppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orla og gjengen sa at Vingegaard kjørte defensivt i dag. Han hadde måttet ta Tratniks sykkel tidlig og derfra kjørte han for remis. Evenepoel har rett og slett ikke teknikk til slike veier, som jo liknet mer på Tro-Bro Léon enn Strade Bianche. Fytterakkern så grov den grusen var. Dekkene skar jo slik 23 mm skjærer på grusveiene her. 
Du verden for en underholdende dag, men krasjen til Vlasov var ekkel. 

  • Like 3

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprek etappe og forventet ikke at Vingegaard skulle slått Pogacar i en spurt. Gikk tydeligvis glipp av action også for på tiden jeg brukte på et bleieskift så hadde Vingegaard tråkket ifra Roglic og hentet inn de 30 sekundene Pogacar lå i front??

Ellers så mistet desverre vår egen Jonas klatretrøya, selv om han riktignok får låne den videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...