Gå til innhold

TDF 2024


OleF

Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at Vauquelin nettopp ble nummer to i det franske tempomesterskapet, kun 3 sekund bak vinneren, så han kunne nok ha gitt på mer om han måtte. Men uansett en super innsats av Abrahamsen og det er nok av etapper fremover hvor det kan gå hans vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abrahamsen får akkurat nok poeng på den innlagte spurten. Vinner Philipsen i mål kommer han ett poeng bak Abrahamsen i kampen om den grønne trøya.

Men dette likte jeg ikke:

https://www.vg.no/sport/i/zAEO5K/uno-x-ryttere-gikk-imot-stallordre-det-gjoer-de-ikke-igjen

– De satt vel og kjedet seg, og det gikk sakte, og så ville de finne på noe sprell. Det var kanskje ikke målet. Sånn skjer. Det gjør de ikke igjen, sier Hushovd til rettighetshaveren.

Hvorfor ikke? Det er jo akkurat "sprell" vi elsker! Uno-X kommer ikke til å være et lag som UAE de neste fem årene. De kommer heller ikke til å være Alpacin. Men de kan være laget som ALLTID er i brudd, og som ALLTID fyrer på alle plugger selv om det kanskje ikke er det smarteste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (4 timer siden):

Abrahamsen får akkurat nok poeng på den innlagte spurten. Vinner Philipsen i mål kommer han ett poeng bak Abrahamsen i kampen om den grønne trøya.

Men dette likte jeg ikke:

https://www.vg.no/sport/i/zAEO5K/uno-x-ryttere-gikk-imot-stallordre-det-gjoer-de-ikke-igjen

– De satt vel og kjedet seg, og det gikk sakte, og så ville de finne på noe sprell. Det var kanskje ikke målet. Sånn skjer. Det gjør de ikke igjen, sier Hushovd til rettighetshaveren.

Hvorfor ikke? Det er jo akkurat "sprell" vi elsker! Uno-X kommer ikke til å være et lag som UAE de neste fem årene. De kommer heller ikke til å være Alpacin. Men de kan være laget som ALLTID er i brudd, og som ALLTID fyrer på alle plugger selv om det kanskje ikke er det smarteste.

Sprell er gøy, men greit å bruke kreftene på noe som kan gi litt tilbake. 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre søren slo hofta, håper det går bra. Utrolig kjipt at hele uno x ble tatt ut av en velt så nært mål. Noen som så hva som skjedde med van der poel? Så ut som noe teknisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (23 minutter siden):

Synd å høre søren slo hofta, håper det går bra. Utrolig kjipt at hele uno x ble tatt ut av en velt så nært mål. Noen som så hva som skjedde med van der poel? Så ut som noe teknisk

Så det nevnt en plass at det var to punkteringer

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check.

Biniam Girmay: Tour de France history maker – DW – 06/29/2023

...

I dag skal de sykle Galibier baklengs. Det synes jeg alltid er rart at går an. Nedkjøringen til Valloire er like yolo som den til Lautaret, så et Tom Pidcock-show kan være i kjømda igjen. 🙂

tour2024cartepostalegalibier.jpg

Den kuleste hårnålssvingen i sykling. Det blir høyresving i dag. Jeg lånte postkortet av INRNG.

  • Like 3
  • Wow 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GC rytterene fikk testa seg litt i dag, pog sterkest og den eneste med hjelperyttere helt inn til siste sluttspurt. Ser litt jevnere ut på 2.plass og nedover.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt noe skeptisk til strategien til Pog med tanke på hvordan han har bonket før og i år har en Giro i beina i tillegg. Som lag fremstår UAE svært sterke, i motsetning til Visma. Jeg hadde ikke blitt overrasket om Ayuso havnet på pallen, men det spørs om det er forenelig med å være hjelperytter for gul trøye. Om jeg skulle tippet pallen i dag ville jeg satt Vingegaard øverst, med Pog på andre og Rodriguez på tredje. Men om Remco ikke går på en smell som i Vueltaen, kan kanskje Landa lose ham trygt gjennom de lange fjellene til en pallplass i Nice.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor tro på POG i år. Med et lag som er veldig sterkt og at han har lært av tidligere år. Men det som først og fremst gjør han til min favoritt er hans lekenhet, viljen til å angripe og sjanse. Og uansett hva resultatet blir til slutt så gjør nettopp de øyeblikkene det hele seerverdig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne touren er vidåpen! Jeg er vel ikke alene om å forvente at Vingegaard kjører seg sterkere og sterke gjennom etappene, mens Pogacar kanskje kjenner rittprogrammet litt ekstra når vi er inne i siste uken?

Men drit nå i sammendraget på en dag som dette!

Abrahamsen hadde gjort en stilmessig kanonjobb med å sikre seg poengtrøya. Dermed slapp han å måtte la polkatrøyen kjøres av allerede i første bakken. Respekt for trøya! Når han i tillegg drar seg frem på mellomspurten for å nappe med seg nok poeng for å sitte med den en dag til, så er jobben gjort!

De som ikke heeelt gjorde jobben var Eiking og THJ. Joda. De er jo i det bruddet for å drømme om etappen. Jeg synes likevel de kunne tatt en titt på klatrekonkurransen, spesielt over Montgenèvre der de må ha visst at Pogacar satt to minutter bak og klar til å fyre av klatrelaget sitt. Men OK. Gjort er gjort.

Nå er Abrahamsen 8 poeng foran Madouas. Skulle det stå likt vil Abrahamsen rangeres foran. De har begge vært først over en kat 2, men Abrahamsen har vunnet mange flere kat 3.

Trøya er nå garantert frem til lørdag, siden det bare er tre poeng totalt å kjøre om de neste dagene. På lørdag og søndager det totalt 11 poeng å kjøre om. Jeg ser ikke helt for meg at Madouas kommer seg i brudd alle dagene, men om han tar poengene de neste to dagene må THJ, Kulset og Eiking på jobb på lørdag. Første klatrepoengene kommer etter 2 km á 7,3%. Her må det være mulig å kjøre av Madouas?

I så fall er sitter Abrahamsen i klatretrøya når etappe 11 starter neste onsdag. Og går det riktige bruddet der ryker ikke trøya før etappe 14. Da blir det Pogacar/Vingegaard show over Tourmalet, Ancizan og Plan d'Adet med totalt 45 poeng i potten. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig artig å se hvor lekent JV hang på UAE med det tempoet de satte, og jeg var veldig spent på om han ville klare å henge på hele veien eller ei. Når han først slapp litt så var det også veldig spennende, men plutselig var et lite forsprang blitt stort. Jeg tenkte lenge at JV ville ta innpå/ta igjen pog nedover, men der ble det motsatt. At Remco også ble såpass forbikjørt (hadde ikke så mye å si til slutt) sjokka meg også ganske mye. Men fytti for en maktdemo av pog, spesielt den storminga nedover var vill å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Pog bruker for mye krefter så tidlig, men mulig det også er en kalkulert vurdering for å utnytte JV sin foreløpig ikke toppede form. Gøy å se på er det i hvert fall, og jeg har nesten helt glemt alle de kjedelige årene med Sky-toget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskall skrev (Akkurat nå):

Hadde så vondt av Cav i fjor. Dette fortjente han. Ble nesten litt rørt her jeg sitter.

Hadde jeg ikke forvente i det heletatt. Men veldig morro. At Kristoff blir topp 3 lover jo og godt videre.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskall skrev (2 minutter siden):

Hadde så vondt av Cav i fjor. Dette fortjente han. Ble nesten litt rørt her jeg sitter.

Jeg ble litt rørt jeg. Dette var utrolig. Vinner jo overlegent, helt perfekt taktisk 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bilder! En legende! Også med den starten på årets Tour. De er fire dager siden han satt 40 min bak feltet og kastet opp.

Kudos til Kristoff for en solid spurt! Syntes han virker piggere i massespurtene enn på lenge! Litt mer treff på opptrekk med laget og Søren tilbake i toget + slitene bein på de andre spurterne kan dette bli norsk seier det!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mann!! Det er slike øyeblikk som gjør idrett spesielt. Er så kult at han tar denne seieren på denne måten. Ikke en spurt hvor alle har ramlet eller annet tull. 

  • Like 3

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...