Gå til innhold

TDF 2024


OleF

Anbefalte innlegg

Enig med siste taler. Mitt inntrykk er at enorm kjørestyrke alene sjeldent holder til å vinne, man trenger som regel enten spurtkvalitet eller klatreferdigheter litt over det vanlige i tillegg. Plogen faller vel litt mellom to stoler og kanskje dumsterk-kategorien nevnt tidligere passer? Bli en bruddlegende som f.eks De Gendt, Taco og Jens Voigt? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (1 time siden):

Ser du for deg at Abrahamsen skal være kaptein fremover? Jeg tror han går for dårlig oppover til å kjempe i sammendrag, og mangler litt på tempo i flate etapperitt og har ikke det siste kicket til å vinne spurter.

Rollen han hadde i årets Tour må være perfekt for han? Kan lett se han utvikle seg til en ekte kulthelt som er "dumsterk" og går med på alt mulig av rare brudd.

(Edit: Kanskje med unntak av de aller hardeste kapasitetsrittene, type Paris-Roubaix? Kunne han blitt en maskin som vinner sånne ritt de siste 20 km?)

Skriver derfor kaptein med «». Pr nå har Uno X ingen klare spurtere som kan vinne, ingen klare sammenlagt ryttere som kan vinne de største rittene.  Det de har er derimot har er flere som kan gjøre det bra i brudd. Der er Abra en av 2-3 stykker på laget som pr nå viser at de har nivået som kreves i TDF. Frem til nå egentlig synes jeg ofte Abra blir brukt som hjelperytter. Jeg tror i mange ritt at resutatene hadde blitt vel så bra hvis de kjørte mer for han. 
Uten han i TDF nå hadde det vært stusslig for UNO X

 

 

 

 

  • Like 2

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel en slags Campenaerts/Politt, minus litt spisset tempostyrke. Førstnevnte begynte vel for øvrig å vinne GT-etapper da han var på Abra sin alder, og fikk sin første TDF-seier i år.

Enig i at det er vanskelig å satse på ham for seier, siden han mangler spissferdighetene - samtidig er han så kjøresterk at han likevel ofte ender med de beste resultatene for UnoX. Den beste posisjonen å bruke ham i ville vært som én av to ryttere i et brudd med en mer spurt- eller klatresterk rytter som kunne spart seg, men da må du ha noen andre som klarer å henge med i bruddkampen i første omgang...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja det var gøy! Ellers en ganske kjedelig flat etappe, men veldig mange kræsj 😕

Arti med klatrepoeng på -30m.o.h hvis jeg hørte riktig, men hele ‘sykle på motorveien’ slo meg som litt absurd. Ellers, fy fader hvor flatt det landet er 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...