Jamez Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Ser ut som det er min tur til å slite med posten og pakke fra Bike-Discount.de . Ser på sporinga at den står som fortollet, og den jævla chatboten til posten sier at det er noe å betale på den. Fakturaen spesifiserer jo momsbeløpet, og viser det norske orgnummeret nederst. At posten ikke klarer å lese skal jo pokker ikke kunde lide for. Gleder meg til å ringe å plage dem i morgen. Denne gangen har jeg ikke tenkt å gi meg! Har ikke hast med å få delene i hus, og kommer ikke til å hente pakken før posten har klart å fikse opp i dette. Om jeg så skal ringe dem hver dag pluss sende 200 eposter. 🤬🤬🤬🤬 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjuddi Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Spar deg tiden. Posten kommer ikke til å gi seg før du kontakter BD og får de til å kontakte Posten for deg. Har aldri opplevd skråsikker inkompetanse i den grad jeg ble møtt med av Posten i lignende sak. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Det er helt, HELT utrolig at de GANG på GANG klarer å rote dette til så INNMARI. Vil de ikke forstå? Har de sykt manglende opplæring, eller hva er greia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars For å sitere posten sist jeg handlet på BD (etter en del eposter frem og tilbake med dem og BD): Sitat Hei Pakken er fortollet korrekt på Bike-Discount. Den har ved feil blitt stående på tollager. Den frigis fra tollager i dag og sendes fram til ditt hentekontor. Vi beklager forsinkelsen. Ha en fin helg. Lykke til @Jamez! Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamez Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Klarte å komme meg gjennom til en person på telefon - og hørtes faktisk ut som at det var 0kr beløp på pakken - så det er håp. Tror den dukker opp på posten idag, så da får jeg snart se. Trodde bare det ikke var håp når jeg så denne på sporinga. Til framtiden kan det kanskje lønne seg og være føre var, og sende inn dokument der man forteller at pakken allerede er betalt moms for og kopi av faktura der man har merket orgnummer og momsbeløpet med gul farge? På denne siden skal vel det gå an tror jeg, men når jeg testa den i går sto det bare "Dokumentasjon ikke nødvendig" : https://sending.posten.no/toll/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjerts Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Jamez skrev (31 minutter siden): Til framtiden kan det kanskje lønne seg og være føre var, og sende inn dokument der man forteller at pakken allerede er betalt moms for og kopi av faktura der man har merket orgnummer og momsbeløpet med gul farge? På denne siden skal vel det gå an tror jeg, men når jeg testa den i går sto det bare "Dokumentasjon ikke nødvendig" : https://sending.posten.no/toll/ Det er det VOEC-greiene innebærer at de som sender varene skal gjøre. De skal sende inn dokumentasjon digitalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamez Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Ingen moms. Og altså om posten hadde ignorert dette hadde de virkelig vært blinde! Kudos til bike-discount 👌 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Gått veldig bra for meg på de siste bestillingene fra Bike-discount. Virker som de har et visst volum til Norge og har sett seg lei av å krangle med posten, og merket pakkene som om de skulle kommet fra hjelpemiddelsentralen. Da skulle det bare mangle at posten klarer å skjønne tegningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjuddi Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars Den merking var det på pakken jeg slet med før jul også, så det har dessverre ikke vært en garanti. Men som det nevnes, med et visst volum må vel Posten lære også 🤷 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Aldal Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april Noen som har handlet fra JRC Components og vet hvordan man ender opp med tanke på skatt og toll? De har noen fine computer fester til feste i stembolter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sébastian Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Har bestilt 2 ganger fra Bike-discount.de i de siste og det har gått knirkefritt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
STA Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Hvis noen er interessert i Rose sykler så har jeg fått opplyst om at de trekker fra VAT ved fakturering for sendinger utenfor EU. De har ikke ordning med ddp, men man ender opp med å kun betale norsk mva+ evnt gebyr. Den nye Backroad ff frister veldig når prisen faktisk blir overkommelig😇 Har "lurket" på denne tråden en stund(uten bruker) da jeg bestiller en del fra utlandet. Så det var noen som lurte på rose ved forrige side, så tenkte å si i fra. Kan sende over mailen hvis ønskelig. 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LochNess Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april STA skrev (På 14.4.2024 den 12.45): Hvis noen er interessert i Rose sykler så har jeg fått opplyst om at de trekker fra VAT ved fakturering for sendinger utenfor EU. De har ikke ordning med ddp, men man ender opp med å kun betale norsk mva+ evnt gebyr. Den nye Backroad ff frister veldig når prisen faktisk blir overkommelig😇 Har "lurket" på denne tråden en stund(uten bruker) da jeg bestiller en del fra utlandet. Så det var noen som lurte på rose ved forrige side, så tenkte å si i fra. Kan sende over mailen hvis ønskelig. Godt tips, og for de av oss som rager høyt har de også store sykler. Hva er VAT-satsen de trekker fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april 12 hours ago, LochNess said: Godt tips, og for de av oss som rager høyt har de også store sykler. Hva er VAT-satsen de trekker fra? Det er 19 eller 20% moms i Tyskland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ndreas Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april STA skrev (På 14.4.2024 den 12.45): Hvis noen er interessert i Rose sykler så har jeg fått opplyst om at de trekker fra VAT ved fakturering for sendinger utenfor EU. De har ikke ordning med ddp, men man ender opp med å kun betale norsk mva+ evnt gebyr. Den nye Backroad ff frister veldig når prisen faktisk blir overkommelig😇 Har "lurket" på denne tråden en stund(uten bruker) da jeg bestiller en del fra utlandet. Så det var noen som lurte på rose ved forrige side, så tenkte å si i fra. Kan sende over mailen hvis ønskelig. Bare surt at de nye fargene ikke er like kule som den nyyydelige konesykkelen jeg lot gå på finn... Hadde kjøpt den til meg selv om den hadde passa/jeg trengte ny sykkel. Fantastisk lillafarge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martibs Skrevet 21. april Del Skrevet 21. april Er det noen som har prøvd å bestille direkte fra Selle Italia sine nettsider? Trekker de fra MVA? Dyr frakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Switchblade Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni On 3/22/2024 at 4:09 PM, Jamez said: Ingen moms. Og altså om posten hadde ignorert dette hadde de virkelig vært blinde! Kudos til bike-discount 👌 Slik var min pakke også merket. Den lå på posten i en uke, hvor det stod at jeg skulle bli kontaktet, hvilket aldri skjedde. Etter kontakt fra meg så blir jeg fortalt at jeg trenger å sende dem kvitteringen så de kan vite noe om innholdet. Sender kvittering over, og så blir pakken frigjort og sendt til meg. Når jeg skal hente pakken blir jeg bedt om å betale 423kr til min forargelse. Ok, ny kontakt med Posten. De forteller at per 1.1.2024 er det nye VOEC regler, og de trenger en fil med VOEC info oversendt fra butikken man handler hos, og uten den så spiller det ingen rolle hva som står på pakken eller om du viser at du har betalt moms osv. Derfor må jeg kontakte Bike-Discount og kreve 423kroner tilbakebetalt av dem, og så må de finne ut av hvordan de får dette tilbake gjennom tollen her i Norge. Dét det hele bunner ned i er at man blir presset mer og mer til å velge handling på hjemmebane, og lokale butikker som fortsatt ikke skjønner at pris, utvalg og tilgjengelighet er av viktighet for all mennesker og at vi nå lever i år 2024. Altfor mange butikker peker på at kunden er feilen til deres manglende suksess, og der stopper det. Det er en grunn til at mange startet å handle over nett til å begynne med. Da er det viktig at enhver som driver butikk tar seg selv i nakkeskinnet og gjør det som trengs for og faktisk kunne ha døren åpen i morgen også. Alle har en privatøkonomi og alle er kunder i sine private liv uannsett hvor man bor eller hva man måtte jobbe med. Det er flust av butikker her til lands også som trenger å våkne opp og skjønne disse enkle prinsipper: 1: Pris 2: Tilgjengelighet 3: Utvalg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggan Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Jeg bestilte et gruppesett fra Bike-Discount 24/5 og plukket den opp en ukes tid etterpå. Gikk rett igjennom tollen uten problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamez Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Jeg har handlet enda en gang fra bike-discount.de siden sist. Den gikk også gjennom uten tull (eller ekstra moms) og ble levert godt under en uke etter bestilling. 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni Switchblade skrev (På 5.6.2024 den 17.08): Slik var min pakke også merket. Den lå på posten i en uke, hvor det stod at jeg skulle bli kontaktet, hvilket aldri skjedde. Etter kontakt fra meg så blir jeg fortalt at jeg trenger å sende dem kvitteringen så de kan vite noe om innholdet. Sender kvittering over, og så blir pakken frigjort og sendt til meg. Når jeg skal hente pakken blir jeg bedt om å betale 423kr til min forargelse. Ok, ny kontakt med Posten. De forteller at per 1.1.2024 er det nye VOEC regler, og de trenger en fil med VOEC info oversendt fra butikken man handler hos, og uten den så spiller det ingen rolle hva som står på pakken eller om du viser at du har betalt moms osv. Derfor må jeg kontakte Bike-Discount og kreve 423kroner tilbakebetalt av dem, og så må de finne ut av hvordan de får dette tilbake gjennom tollen her i Norge. Dét det hele bunner ned i er at man blir presset mer og mer til å velge handling på hjemmebane, og lokale butikker som fortsatt ikke skjønner at pris, utvalg og tilgjengelighet er av viktighet for all mennesker og at vi nå lever i år 2024. Altfor mange butikker peker på at kunden er feilen til deres manglende suksess, og der stopper det. Det er en grunn til at mange startet å handle over nett til å begynne med. Da er det viktig at enhver som driver butikk tar seg selv i nakkeskinnet og gjør det som trengs for og faktisk kunne ha døren åpen i morgen også. Alle har en privatøkonomi og alle er kunder i sine private liv uannsett hvor man bor eller hva man måtte jobbe med. Det er flust av butikker her til lands også som trenger å våkne opp og skjønne disse enkle prinsipper: 1: Pris 2: Tilgjengelighet 3: Utvalg Om den kommer fra Bike-Discount så bruker ikke de VOEC. De sender med DDP og registrert i Norge med norskt nummer i Brønnøysund. Dette er to forskjellige ordninger. Jeg gjetter på at du har pratet med en på kundeservice som ikke aner hva hen selv snakker om. Jeg har også hatt en runde med en inkompetent postenansatt som begynte med VOEC når det dreide seg om DDP. Etter en sjekk med en kollega viste det seg at jeg på mystisk vis hadde rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imag Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Jeg opplevde også denne skråsikkerheten om at feilen lå hos BDC da jeg kontaktet Posten etter at en pakke ble ilagt norsk mva, men i etterkant ble på mystisk vis momskravet slettet og pakken kom til normal uthenting uten at jeg måtte betale noe ekstra. Kundebehandler hos Posten påstod som over at det var en fil som måtte sendes inn og at jeg kun hadde to alternativer - la pakken gå i retur eller hente ut og be BDC om å refundere meg norsk mva. Slik gikk det altså ikke ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jod-R Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Kan også hive meg på de andre som sier at de har mottatt pakke i det siste fra bike-discount.de uten problemer. Pakken kom uten noen krav fra Posten eller andre heldigvis. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mobie Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni olavrb skrev (På 11.7.2023 den 17.00): Utenlandske nettbutikker Med DDP US | Silca -> https://silcavelo.eu/ Vet ikke om det er samme siden linken ikke fungerer, men når jeg bestilte fra https://silca.cc/ så måtte jeg betale moms hos posten. Shipping method Shipping Duties Payable Upon Import Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olavrb Skrevet 12. juni Forfatter Del Skrevet 12. juni 18 hours ago, mobie said: Vet ikke om det er samme siden linken ikke fungerer, men når jeg bestilte fra https://silca.cc/ så måtte jeg betale moms hos posten. Shipping method Shipping Duties Payable Upon Import Ser kanskje ut som at de ikke ordner det til Norge lenger, ref.: https://silca.cc/policies/shipping-policy Jeg fjerner de fra listen når jeg kommer meg foran en PC. --- Edit: Silca bekreftet at de ikke ordner DDP eller VOEC for oss i Norge. "Ja til EU!".. 😁 Siter Hvordan bygge sykkelhjul | Utenlandske nettbutikker med VOEC eller DDP | Hvordan justere vandring på Fox Float Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Får melde meg inn i klubben med de som har mottatt pakke knirkefritt fra Bike Discount. Bestilte på kvelden tirsdag 4 juni. Pakken lå på postkontoret (Oslo) tirsdag 11 juni. 1 Siter Kaffe- og teansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.