baronKanon Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Eirikur skrev (På 21.7.2023 den 22.07): Synes de tenderer mot svindel. Norske sider, norske priser og godt skjult informasjon om at mva ikke er inkludert. Har gjort ett større kjøp der. Aldri igjen. Noen ting hadde vært billigere å kjøpe i Norge. Til gjengjeld fikk jeg noen varer som var utsolgt andre steder. Men likevel... Det er svindel der. De har bl.a. solgt produkter som BikeYoke uten at det er BikeYoke eller ligner dem i det hele tatt. Gir dem ikke noen penger. https://www.instagram.com/p/Cvrmc8OLJsj/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stigk22 Skrevet 27. august 2023 Del Skrevet 27. august 2023 Eirikur skrev (På 21.7.2023 den 22.07): Synes de tenderer mot svindel. Norske sider, norske priser og godt skjult informasjon om at mva ikke er inkludert. Har gjort ett større kjøp der. Aldri igjen. Noen ting hadde vært billigere å kjøpe i Norge. Til gjengjeld fikk jeg noen varer som var utsolgt andre steder. Men likevel... Bike inn, chainreactioncycles, sport conrad.med flere sender uten eu vat. Hvis du har valgt Norge som mottakerland er prisene allerede uten VAT (eu mva). Da tilkommer norsk mva ved fortolling og i tillegg et fortollingsgebyr på ca 280. Tollvesenet har online importkalkulator. Bare å finne kalkulatoren frem. Tror fremdeles du kan gjøre gode kjøp når de har tilbud. Har handlet hos alle nevnte med god erfaring. Du må bare være obs på hva som kommer i tillegg. Dårlig kronekurs gjør jo prisene i utlandet mindre attraktiv om dagen. stigk22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 27. august 2023 Del Skrevet 27. august 2023 Stigk22 skrev (1 time siden): chainreactioncycles Sikker? Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dampii Skrevet 3. september 2023 Del Skrevet 3. september 2023 Noen som har handlet fra https://www.bike-components.de/en/ ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Dampii skrev (22 timer siden): Noen som har handlet fra https://www.bike-components.de/en/ ? Ikke på en stund. De skrudde opp frakten brutalt, så gadd ikke mer. De krever ikke inn moms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olavrb Skrevet 17. september 2023 Forfatter Del Skrevet 17. september 2023 (endret) La merke til at man ikke kan velge Norge på Chain Reaction Cycles og Wiggle, disse hadde DDP og sendte til Norge tidligere. La de i en egen kategori i OP, i håp om at muligheten for å sende til Norge kommer tilbake. Edit: Det står fortsatt at de sender til Norge og ordner moms og toll, merkelig. https://www.chainreactioncycles.com/terms-and-conditions Edit 2: Man må velge Norge øverst til venstre. Klønete design. Endret 17. september 2023 av olavrb 1 Siter Hvordan bygge sykkelhjul | Utenlandske nettbutikker med VOEC eller DDP | Hvordan justere vandring på Fox Float Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fivestage Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 olavrb skrev (32 minutter siden): La merke til at man ikke kan velge Norge på Chain Reaction Cycles og Wiggle, disse hadde DDP og sendte til Norge tidligere. La de i en egen kategori i OP, i håp om at muligheten for å sende til Norge kommer tilbake. Edit: Det står fortsatt at de sender til Norge og ordner moms og toll, merkelig. https://www.chainreactioncycles.com/terms-and-conditions Edit 2: Man må velge Norge øverst til venstre. Klønete design. Stemmer at de sender til Norge. Mottar en pakke sendt fra Wiggle med DHL (normalfrakt) i morgen som jeg bestilte på torsdag. Raskt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 18. september 2023 Del Skrevet 18. september 2023 olavrb skrev (11 timer siden): Man må velge Norge øverst til venstre. Klønete design. De gikk nettopp over til helt ny løsning og denne er litt klønete ja. Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicolasys Skrevet 19. september 2023 Del Skrevet 19. september 2023 Var obs: halowheels.com (Ison Distribution Ltd) krever ikke alltid MVA selv om de er VOEC registrert. Kjøpte nylig fra dem en freehub body som ble solgt eks. MVA og da endte det opp med fortollingsgebyr fra Posten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olavrb Skrevet 19. september 2023 Forfatter Del Skrevet 19. september 2023 nicolasys skrev (11 timer siden): Var obs: halowheels.com (Ison Distribution Ltd) krever ikke alltid MVA selv om de er VOEC registrert. Kjøpte nylig fra dem en freehub body som ble solgt eks. MVA og da endte det opp med fortollingsgebyr fra Posten Takk for heads up, den er kjei. 🫤 Siter Hvordan bygge sykkelhjul | Utenlandske nettbutikker med VOEC eller DDP | Hvordan justere vandring på Fox Float Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Er det noen som har erfaring med RoseBikes.com og hvordan de gjør det? Det er ikke registrert i VOEC iaf. og finner de ikke i Breg. heller. Likevel skriver de følgende på sidene sine; "we also charge the VAT of the respective country as provided for and reported via the OSS system." Men blir ikke helt klok på dette. Lite keen på EU-moms og Norsk-moms hvertfall. Hvis ikke skal jeg høre med de direkte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
York Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 OSS er EU sitt system ja, synes det er litt rart at Norge ikke er med på dette og i stedet har et eget system (VOEC), er nok ikke så mange nisjebutikker som gidder registrere seg i VOEC. Dårlig for norske forbrukere 😔 1 Siter - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannen Faller Ikke Skrevet 11. oktober 2023 Del Skrevet 11. oktober 2023 (endret) Gew88 skrev (På 14.7.2023 den 7.48): Gjorde dårlig research tidlig i våres og handlet sykkelhansker og solbriller fra tradeinn (bikeinn). De virker ikke å være en del av denne ordningen. Handlet for 1500 og måtte vel ut med 500 hos posten. Kjøpte et sete på BikeInn, og der roter de fælt i tollen. Dyrt blir det og. Hadde vært litt interessant med en tabell eller noe som viser ledetid per nettbutikk (fra ordreinnleggelse til postkasseoppleggelse). BikeInn (Tradeinn) frister ikke til gjentakelse... Ganske rart hvordan det er mulig at slike nettbutikker fortsatt ikke får til papirene / tollbehandling når de må sende så mange forsendelser hver måned til Norge, som skal behandles akkurat likt hver gang........... Endret 11. oktober 2023 av Mannen Faller Ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joje Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Jeg har en pakke fra Wiggle som ligger på postkontoret. De forlanger mva, fortolling og gebyr siden de ikke har VOEC-nummer. Commercial invoice er merket med DDP, men det er ikke noe konsulenten på Postens kundeservice har hørt om før. Hva skal til for å fortelle Posten at jeg ikke skal betale dette to ganger? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
san Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Et raskt søk, og som du kan videreformidle til konsultene. Riktignok ikke Posten men Bring(som er det samme) og Toll, noe som burde opplyse konsulenten. https://www.toll.no/Imagedocument/summary?imageBlockId=280&contentPageId=194 https://www.bring.no/tjenester/toll/incoterms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joje Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 san skrev (3 minutter siden): Et raskt søk, og som du kan videreformidle til konsultene. Riktignok ikke Posten men Bring(som er det samme) og Toll, noe som burde opplyse konsulenten. https://www.toll.no/Imagedocument/summary?imageBlockId=280&contentPageId=194 https://www.bring.no/tjenester/toll/incoterms Joda. Jeg ble ganske oppgitt over at konsulenten ikke kjente til DDP og ba om å bli satt over til noen med kunnskap om fortolling. Det kunne han ikke gjøre, men skulle be noen ringe meg. Nå sitter jeg og chatter med Wiggle også, håper å få løst dette snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 2 hours ago, Joje said: Jeg har en pakke fra Wiggle som ligger på postkontoret. De forlanger mva, fortolling og gebyr siden de ikke har VOEC-nummer. Commercial invoice er merket med DDP, men det er ikke noe konsulenten på Postens kundeservice har hørt om før. Hva skal til for å fortelle Posten at jeg ikke skal betale dette to ganger? Samme her... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andertve Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Ble dette løst? frykter det samme kommer til å skje meg da pakken fra wiggle har vært urovekkende lenge «under importbehandling» baronKanon skrev (På 20.11.2023 den 13.46): Samme her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Min var under importbehandling, og dukket opp i postkassa parallelt med et krav om momsing. Wiggle svarte omsider at de skulle ta det med sin befrakter, men jeg tenkte at jaja, det er bare noen hundringser, og så får jeg kjøpe fra noen som enten er flinke eller som trekker fra moms neste gang. Da jeg prøvde å betale, tryna hele prosessen, og kravet forsvant fra posten-appen.. Vet ikke jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 24. november 2023 Del Skrevet 24. november 2023 (endret) Noen som har erfaring med Zoot Sports EU? Ut i fra hjemmesidene er det liten tvil, men posten har likevel bestemt seg for å skulle kreve inn moms. De kunne visst ikke gjøre noe, og forhandler er de som skal rydde opp. Så får vi se hvor hjelpsomme de er.. Update: Zoot sender med DDP, fått bekreftelse på dette fra de skriftlig. Slik at det er IGJEN posten som er vrange og ikke skjønner greia. De henviser bare til VOEC reglene. Noen triks for å vise at posten tar feil og få de til å slette kravet? Kan man eventuelt hente ut pakken å kreve refusjon i etterkant? Endret 24. november 2023 av Hen9ng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joje Skrevet 25. november 2023 Del Skrevet 25. november 2023 Angående Wiggle; de har hatt trøbbel med nytt fraktselskap. Her er gårsdagens svar som jeg fikk etter mye aktivitet den siste uken. Thank you very much for your patience during this matter. I have chased it up and unfortunately this issue cannot be resolved due to us using Evri which in turn use DDU for this order: W23000788585. However, I can confirm that we have changed the configuration so we will no longer use Evri for Norway and future orders will instead go with DHL or Aramex. Unfortunately, as this order has already been shipped, this order will have to come back to us but if you reorder this order again it will be able to be delivered. I am so sorry for the inconvenience caused due to this and if you have any queries please let me know and I will be able to help you. I hope you have a lovely day and a lovely weekend! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 25. november 2023 Del Skrevet 25. november 2023 Min pakke kom med DHL før posten overtok, så bytte av leverandør er ingen garanti for at det løser problemene… Det er jo posten som er helt j»&@!? ubrukelig hva gjelder å forstå reglene her. Kunderservice har fortsatt ikke hørt om DDP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skoje Skrevet 25. november 2023 Del Skrevet 25. november 2023 Interessant at kundeservice hos Posten, som tross alt driver med logistikk, tydeligvis ikke kan Incoterms. Om du har mailkorrespondanse med de så kan du jo alltids referere til Posten/Bring sine egne sider og se om de forstår mer. https://www.bring.no/tjenester/toll/incoterms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) Skoje skrev (På 25.11.2023 den 18.16): Interessant at kundeservice hos Posten, som tross alt driver med logistikk, tydeligvis ikke kan Incoterms. Om du har mailkorrespondanse med de så kan du jo alltids referere til Posten/Bring sine egne sider og se om de forstår mer. https://www.bring.no/tjenester/toll/incoterms Ifølge posten sin egen kundeservice har ikke posten DDP-service så de nekter stadig å slette kravet. Kundeservice mener at bring sine sider ikke er representative for privatkunder og kun gjelder bedrift. Argh! Møkkabedrift. Hvordan får man de til å forstå at de tar feil? Slik jeg tolker Incoterm er ikke det noe man kan velge å forholde seg til eller ikke. Norge har signert samarbeidsavtalen slik at da skal dette i utgangspunktet være en sak kun mellom avsender og mottaker. Endret 27. november 2023 av Hen9ng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ndreas Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 Sitat Toll og MVA på all netthandel fra utlandet fra 1. januar Fra 1. januar 2024 må du også betale merverdiavgift og eventuell toll på kjøp under 350 kroner fra utenlandske nettbutikker, skriver Skatteetaten i en pressemelding. Siden 2020 har det vært et deklareringsunntak for varesendinger med verdi under 350 kroner som i praksis innebærer at disse ikke har blitt stoppet for betaling av avgifter ved innførsel. – Når deklareringsunntaket avvikles ved årsskiftet vil alle varesendinger som ikke omfattes av VOEC bli stoppet for deklarering ved innførsel til Norge, med betaling av merverdiavgift og eventuell toll fra første krone. Speditøren kan også kreve et administrasjonsgebyr, sier avdelingsdirektør Åge Skår i Tolletaten. Blir vel å bestille noe tpu-greier som forhåpentligvis kommer inn før smellen 😕 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.